Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LisaFaded schreef:Ahw wat sneu zeg, hopen dat dit niet vaker voorkomt.
Ik kijk er gewoon niet naar,want ik kan de wereld toch niet veranderen naar zoals ik het graag had gezien
geerke schreef:Ik vind persoonlijk deze sport niets.De eerste hindernissen gaat nog maar na een stuk of 20 kun je via de neus bijna naar binnen kijken zo moe en buiten adem zijn ze.En vaak gaat het dan fout.
En dan helpt het wel als de hindernissen niet vast zouden zijn.
Kahawa schreef:Je hoeft de sport imo niet zelf te beoefenen, maar als je niet eens begrijpt wat het nut van vaste hindernissen tov balken kan zijn dan ontbreekt het je imo toch echt aan iets te veel kennis om er een mening over te kunnen vormen..
En dat je juist strafpunten krijgt in de cross als je te snel rijdt.. Diegene met de microfoon heeft er dus gewoon de ballen verstand van, maar jij gaat er gelijk vanuit dat dat iets zegt.
_Mondy_ schreef:Ik snap inderdaad het nut van hindernissen als bijv een sloepje en grote opgestapelde boomstammen niet. Daar mag ik gerust een mening over hebben. Ik bestempel niks als feit maar geef alleen aan hoe ik erover denk.
Dat laatste lees je dus verkeerd. Ik bedoel er alleen mee dat het op mij over komt hoe gekker hoe beter. Uiteraard zijn er regels voor en ja ik weet ook dat de paarden gecontroleerd worden. Dat veranderd echter niet mijn mening over deze sport.
maar daar zijn de paarden en ruiters op getraind zoals jij ook al aangeeft. Percy schreef:Als je je paard kapot door de finish laat komen wordt je gediskwalificeerd dus dat zal zo snel niet. Paarden mogen best buiten adem zijn maar moeten inderdaad snel kunnen herstellen. Meer dan 20 hindernissen staan er trouwens ook niet in de cross maar goed.
Het is ook nog eens zo dat de meeste crosshindernissen breekpennen hebben waardoor de veiligheid van het paard nog beter gewaarborgd wordt.
Verder is het heel simpel: je moet niets doen wat je paard niet aan kan maar dat geldt voor alles. Deze paarden worden hier goed op getraind en gaan zeker niet onvoorbereid een cross in.
Ik schrik vaak eerder van recreatie ruiters die denken dat je een paard een week stil kan laten staan en dan een rit van drie uur kan maken. Komt ook vaak genoeg voor. Over Rath en Totilas heb ik persoonlijk nooit iets op bokt gezet en dat ben ik ook niet van plan.
koeke schreef:Wat akelig! Het zal je maar overkomen...
Is het een idee om voor de discussie over eventing een nieuw topic te starten? Ik maak me (als eventingfan) ernstig zorgen over het toenemende? aantal ongevallen met dodelijke afloop, maar vind dit topic niet de plek om daar over te discussiëren.
Kuggur schreef:koeke schreef:Wat akelig! Het zal je maar overkomen...
Is het een idee om voor de discussie over eventing een nieuw topic te starten? Ik maak me (als eventingfan) ernstig zorgen over het toenemende? aantal ongevallen met dodelijke afloop, maar vind dit topic niet de plek om daar over te discussiëren.
Vind je een topic over een ongeval met dodelijke afloop niet de plek om over ongevallen met dodelijke afloop te discussieren...?
Apart.
dus heeft meer dan 20 hindernissen in de cross op wedstrijd. _Mondy_ schreef:Percy : een omgekeerde sloep springen is niet gevaarlijk zeg je. Want een balk kan ie ook tegenzich aan krijgen. Maar die balk blijft niet liggen en valt naar beneden. UUiteraard kan daar ook wat mee gebeuren maar over het algemeen valt de balk gewoon. Een sloep geeft niet mee, wat gebeurd er dan als het paard het niet red ? Puur uit interesse hoor ? Van alle filmpjes en foto's ed die ik zie waarbij een paard een foutje maakt volgt er nl een erg nare valpartij.