Pacemaker redt ezelsveulentje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:02

Niet een keuze die ik zou maken, hoe schattig dit ook klinkt.
Beest zal elke paar jaar onder narcose moeten om de batterij te vervangen, althans, bij een mens moet dat met enige regelmaat. Dat allemaal maar doen omdat je blijkbaar per sé een veulen van deze ouders wil is naar mijn idee te veel aan jezelf denken.

Over het fokken met dit ouderpaar zal ik maar niets meer zeggen, dat is al wel duidelijk lijkt me. :(

ansje325

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:02

Ik ken het ezeltje en het is een heel leuk lief dier. Dio is van de ezelopvang. Deze mensen hebben het hart op de goede plaats en gunnen Dio een tweede kans. Ben blij dat er zo'n mensen zijn.

En tja, dat de wetenschap er ook nog wat van opsteekt is toch alleen maar mooi meegenomen? *\o/*

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:15

Shirley schreef:
Kan het wat minder ?
Beetje normalere reactie zou je niet misstaan :n

Ik vind haar reactie best kunnen?

Vind alleen dat we best nog even mogen zeggen dat het stom was om door te fokken met die ezel.
En dat het toch aardig lang duurde voordat ze tot een goede beslissing kwamen :D

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:32

ansje325 schreef:
Ik ken het ezeltje en het is een heel leuk lief dier. Dio is van de ezelopvang. Deze mensen hebben het hart op de goede plaats en gunnen Dio een tweede kans. Ben blij dat er zo'n mensen zijn.

En tja, dat de wetenschap er ook nog wat van opsteekt is toch alleen maar mooi meegenomen? *\o/*

Tuurlijk snap ik dat die mensen er blij mee zijn
En dat de wetenschap er wat van opsteekt
En dat andere hun laatste spaargeld met liefde aan de operatie van hun dier geven. Respect daarvoor.
Maar toch, het blijven dieren. ( Ook al vinden sommige dat die gelijk staan aan mensen. Maar die discussie ga ik niet aan. )
En daarin gaan we na mij idee weleens te ver.

vuurneon

Re: Pacemaker redt ezelsveulentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 19:49

Ik vraag mij af of dit ook echt zinvol is voor de wetenschap 1 case... Want ik vind het nogal wat voor een dier en of dit echt iets voor de toekomst is? Nee, t is te duur en dat het dier weer onder narcose moet en niemand weet het verloop. Dus het is een duur grapje en voor wat?

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 20:14

vuurneon schreef:
Ik vraag mij af of dit ook echt zinvol is voor de wetenschap 1 case... Want ik vind het nogal wat voor een dier en of dit echt iets voor de toekomst is? Nee, t is te duur en dat het dier weer onder narcose moet en niemand weet het verloop. Dus het is een duur grapje en voor wat?

Wie zegt dat ie onder narcose moet?
Ik mag ook niet onder narcose
En voor wat? Dat dat diertje kan blijven leven

Vraag me wel af wie de pacemakers betalen, kost namelijk meer dan een paar duizend euro per stuk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 20:21

Hoe wil je anders de batterij vervangen als je het dier niet onder narcose brengt :?

Dier blijft leven, maar tegen welke prijs?

Ezel moet regelmatig op controle komen; neem aan dat ezel dan elke keer weer naar de kliniek moet?

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 20:43

Met een roesje, dus dat ie blijf staan misschien. Weet niet of het bij dieren anders gaat, ik word plaatselijk verdoofd

mcsjelle

Re: Pacemaker redt ezelsveulentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 11:47

Kastje zit vlak onder de huid, dus kan me voorstellen dat het inderdaad met sedatie en plaatselijke verdoving kan gebeuren. Er was net een hele tv-ploeg op school voor het ezeltje, maar geen idee van welke zender het was.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:31

Lara_Silver schreef:
Bokt is: lekker muggeziften over de foute beslissingen in het verleden als men inmiddels al de goede beslissing genomen heeft!

Ja hele goede beslissing :+ een genetisch niet goed ezeltje redden met kunstmatige middelen, om??
Er vervolgens ook mee te gaan fokken? Lang leve de natuurlijke selectie, zo creeer je dus zwakke beesten...

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:35

Toydoll schreef:
Lara_Silver schreef:
Bokt is: lekker muggeziften over de foute beslissingen in het verleden als men inmiddels al de goede beslissing genomen heeft!

Ja hele goede beslissing :+ een genetisch niet goed ezeltje redden met kunstmatige middelen, om??
Er vervolgens ook mee te gaan fokken? Lang leve de natuurlijke selectie, zo creeer je dus zwakke beesten...

Inderdaad! :j

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:39

Toydoll schreef:
Lara_Silver schreef:

Mag ik de bron? Overigens, begrijpend lezen is makkelijker dan je denkt. Ze hebben inderdaad de goede beslissing genomen, niet meer te fokken met deze merrie. Dat was de beslissing waar ik het over had in mijn post, niet zo moeilijk toch? Dat ze vervolgens beslissen om het veulen te redden, daar mag iedereen het zijne van denken, sommigen vinden het kunnen, anderen niet, dus daar ga ik niet over oordelen.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:52

Wat ik de beginpost mist, is dat de ezelopvang het veulen bij de "fokker" heeft weggehaald. Ze hebben de moeder ook meegenomen uiteraard. Het veulen zou epilepsie hebben, maar uit onderzoek kwam dus een hartprobleem.

Het is dus niet de "fokker" die na vijf dode veulens ineens de zesde gaat redden.