Nieuw paard voor Adelinde Cornelissen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Elizabeth

Re: Nieuw paard voor Adelinde Cornelissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:26

Een fijner filmpje ; http://www.youtube.com/watch?v=iYCcydu-xkI

Ik ben het er mee eens dat het achterbeen nou niet spectaculair is. Daar hoef je geen topruiter voor te zijn om te kunnen zien. Maar als adelinde hem krijgt te rijden zal er vast iets zijn wat wij niet zien :)

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:04

Op dit moment niet echt een bijzonder spectaculair paard, maar wat niet is kan nog komen. Hij is nog jong en kan zich nog ten goede ontwikkelen.

Zie persoonlijk liever een 6-jarige zo lopen dan zo overdreven van de grond af. Vaak zijn die paarden te jong hard aangepakt en al versleten voor ze volwassen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:07

Dat zal wel wennen voor Adelinde, een hengst en geen Jazz, al haar andere sportpaarden zijn allemaal Jazzjes en geen daarvan is hengst. (Parzival, Galahad, Tiara, Zephyr... )

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 21:27

6 jaar een heel netjes gereden voor zo'n jong paard! Het spectakel zal er vast wel in zitten, maar dier wordt gewoon zuiver en netjes opgeleid.

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 21:32

Leuk en mooi paard!
Vind dat ie idd echt keurig en netjes wordt gereden.
Dat 2e filmpje geeft al wel een iets meer beeld dat er toch wel meer in t paard zit dan in t 1e filmpje.
Denk super uitdaging voor adelinde.
Ben benieuwd!

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 07:41

Leuk! Ik hoop wel dat er snel een super Grand Prix paard voor haar bij komt.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 07:50

Norton schreef:
Op dit moment niet echt een bijzonder spectaculair paard, maar wat niet is kan nog komen. Hij is nog jong en kan zich nog ten goede ontwikkelen.

Zie persoonlijk liever een 6-jarige zo lopen dan zo overdreven van de grond af. Vaak zijn die paarden te jong hard aangepakt en al versleten voor ze volwassen zijn.

Helemaal mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:28

Misschien zijn wij gewoon gewend geraakt dat die potentiële toppers allemaal zo overspectaculair lopen en dan lijkt dit heel gewoontjes idd...

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:49

Je kunt in mijn ogen beter een paard hebben wat constant en ruim draaft zonder veel spectakel, die paarden houden zichzelf vaak beter heel. Daarnaast kun je het spectaculaire draven er nog wel in rijden. Belangrijk is wel dat de stap en galop van zichzelf sterk en met balans zijn, want die gangen zijn moeilijker te verbeteren. Ik vind dit paard nog niet klaar voor de top, maar dat hoeft ook nog niet. We gaan zien hoe ver hij gaat komen met Adelinde!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:55

Het niet spectaculiar lopen prik ik wel doorheen, maar ik zie gewoon echt geen achterbeen voor het zware werk (wat volgens mij de bedoeling is)

Het paard zal vast rustig en goed opgeleid worden, maar van een 6 jarige verwacht ik al wel een beter achterbeen en meer gedragenheid als hier op het (2e) filmpje...
vaak komt hij op het 2e filmpje nog niet eens regelmatig de bocht door, omdat hij het achter nog niet af kan :o zijn voorkant is wel fijn!

Tijd zal het leren, wel heb ik vaak mindere paarden het tot de GP zien schoppen, want mentaliteit, juiste africhting en goed management speelt natuurlijk ook een grote rol :)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 20:33

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 11:25

Voor een paard van 6 jaar vind ik hem zo gek nog niet lopen. We weten niet hoe lang hij al onder het zadel is en hij lijkt gewoon nog kracht te missen. Een traag achterbeen kun je door training sneller maken, maar dit kost tijd. En persoonlijk zie ik liever een paard wat versnelt vanuit de achterhand en niet alleen maar zijn benen hoog optilt vanuit de spronggewrichten en verder niet draagt. Maar goed ieder zijn ding. De vader van Dante Deluxe is Danone I en die is achter ook niet spectaculair, maar hij kan het zware werk wel aan dus dat zal met deze ook wel goed komen.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:36

Mooi paard! Komt met dit stel vast wel goed.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:49

Dat ie het zware werk aan kan, geloof ik ook wel. Dat heb ik al gezegd. Ik denk alleen dat het een 70 procent paard zou kunnen worden misschien, maar een 80 procent paard zie ik er niet in, en dat is wel wat Adelinde nodig heeft voor de absolute top. Maar even goed, haar schoorsteen moet ook blijven roken, dus ik ben erg benieuwd wat ze allemaal kan bereiken met dit paard.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 14:41

Jeetje wat een commentaar weer hier... Hebben jullie ooit de toppaarden op eigen terrein zien lopen? Veel toppers tonen op het begin een normale, vlakke draf. Ze worden niet continu zo gereden als dat ze op wedstrijd moeten doen. Een 'koud' paard draft nog niet zo als een 'warm' paard. Dit paard is nog maar 6, nog niet eens uitgegroeid en nog niet helemaal doorgetraind. Vergeten mensen dat tegenwoordig?

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 14:49

hns schreef:
Jeetje wat een commentaar weer hier... Hebben jullie ooit de toppaarden op eigen terrein zien lopen? Veel toppers tonen op het begin een normale, vlakke draf. Ze worden niet continu zo gereden als dat ze op wedstrijd moeten doen. Een 'koud' paard draft nog niet zo als een 'warm' paard. Dit paard is nog maar 6, nog niet eens uitgegroeid en nog niet helemaal doorgetraind. Vergeten mensen dat tegenwoordig?

Ja dat vergeten mensen tegenwoordig... Het mooie is overigens dat als het paard wel spetterend en knallend door de baan was gegaan dan had iedereen weer geroepen: oh hij is pas 6 en nu al zo doorgereden, zielig enz...

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 14:56

Wat een mooi paard!!

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 10:51

Mooi paard! En super voor Adelinde. Ben benieuwd hoe ze het gaan doen.