Paard sterft na ongeval met tweespan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:05

Krijg gewoon kippenvel van de foto.
Wens de eigenaar heel veel sterkte toe.

blauw00gje

Re: Paard sterft na ongeval met tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:08

Mijn maag draait om bij het zien van die foto. Snap eerlijk gezegd niet dat zo'n foto's op internet gezet worden..
Veel sterkte voor alle betrokkenen.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:36

Gini schreef:
Bij het zien van die foto kan ik alleen maar denken: god, hopelijk heeft die DA de snelheidslimieten aan zijn laars gelapt om het dier snel uit zijn lijden te verlossen.
Vreselijk!

dat was bij mij ook het eerste wat door mn hoofd ging... :(

voor alle betrokkene heel veel sterkte gewenst
en ik denk aan het span-maatje wat nou ook flink getraumatiseerd zal zijn :(

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:49

Verschrikkelijk!

Wat een horror beeld moet de menner (en inzittenden auto) nu zien te verwerken.
Vreselijk! ik wens de betrokkenen dan ook veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:00

Ik zag die foto deze ochtend al op mijn FB voorbijkomen. Daar stond toen info bij van iemand die bij het ongeval ter hulp is geschoten. Deze persoon gaf aan dat de menner uit een zijstraat/veldweg kwam en dat de auto er gewoon los op is ingereden. Over op hol geslagen paarden werd toen niets vermeld. Het andere paard zou ook ernstig gewond zijn.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:05

Jeetje.. wat een verschrikkelijke pijn moet dat dier hebben gehad, geen woorden voor..

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:07

Erg dat zo'n foto's op internet staan. Hopelijk vind de eigenaar ze niet... Ik zou het niet leuk vinden als mijn paard zo op internet stond voor andere mensen.
Sterkte voor de betrokkenen, wat erg :(

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:24

Ik vind het ook zeer respectloos en ongepast om zo'n foto te publiceren.
Hoop ook dat de DA zéér snel ter plaatse was en het arme dier gauw uit zijn lijden verlost is.
Veel sterkte voor de betrokkenen.

Nancy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:42

Verschrikkelijk gewoon!!
Als het waar is wat Varekaj verteld, dan is het nog eens des te erger voor de eigenaar van de dieren!
Lijkt mij ook eerder de waarheid dan op hol geslagen. De koets en dieren stonden langs de goede kant van de weg, het paard aan binnenzijde van de rijbaan is aangereden. Een span dat op hol slaat, gaat alle kanten uit en gaat echt niet volgens de verkeersreglementen rechts blijven. De boom van de koets is ook helemaal verbogen.
Met wat een kracht is die auto erop gevlogen???
Heb helaas een dik jaar geleden hetzelfde moeten meemaken dat mijn linkse pony is aangereden geweest door een roekeloze auto bestuurder. Gelukkig toen met de schrik er vanaf gekomen en de pony gelukkig genoeg niets maar automobilisten denken tegenwoordig dat alles van hen is!! Ondanks aangepaste verkeersreglementen.

Heel veel sterkte aan de eigenaar van paarden

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:50

Verhaaltjes verzinnen heeft geen zin. Iedeereen kan wel 'iets' verzinnen om een verklaring af te leggen voor het ongeval. Als je niet ter plekken was, weet je niet wat gebeurd is ... dus laat je fantasie aub niet de vrije loop.

Foto in eerste link is idd heftig maar wel duidelijk van wat gebeurt bij een aanrijding met een vlees en bloed wezen en een brok staal.
Misschien wel nodig zo'n foto om mensen op hun verstand te brengen dat men wat meer moet nadenken als ze paarden, bereden of getuigd, benaderen met een auto.

Sterkte aan alle betrokkenen.

Maaike1994S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:59

ik was van plan mn rijvergunning te halen......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:07

Ik woon daar niet zo heel ver af (20 minuten?) en ik ken de baan. Op de foto's zie je ook duidelijk dat je op die hoofdbaan 70 mag. het is een brede baan, ruime bocht dus ik kan me voorstellen dat de auto ook gewoon 70 reed, het is ook een voorrangsbaan volgens mij op die plek. Daar deed die bestuurder ook niks mis mee. En ja, dan komt zo'n klap enorm hard aan natuurlijk, zeker wanneer je niet meer (tijdig) kan remmen. Op zich noem ik dat een wonder dat er niet meer letsel is aan de bestuurders van zowel de wagen als bij de menners.

Aan de andere kant, vanuit de hoek van de foto's heb ik niet de indruk dat de mensen uit de zijstraten goed zicht hebben op wie er door de bocht aangereden komt. Zeker bij een span moeten de paarden waarschijnlijk al wat verder door eer je als menner zicht hebt, en toch zien de mensen op de hoofdbaan je ook pas veel te laat. Die baan is er ook om gekend dat ze daar vaak veel en veel te hard rijden. Op de verlengde steenweg een aantal km verderop (als ik het goed heb) mag je 90 maar racen ze standaard tegen 100 en meer. Je ziet dan overal regelmatig kruisjes opduiken langs de kans van de weg.

Dat mis ik hier en in mijn regio ook echt, dat er op zo'n punten geen verkeerslichten staan of gewoon spiegels gehangen worden. Of dat ze aan zo'n kruispunten geen verkeersdrempels leggen zodat je wel moet vertragen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:09

Jeetje..die ene foto idd...arm arm paard..heel veel sterkte voor de betrokkenen!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:15

Pfoe, die foto uit de eerste link :oo

Daar sta je dan als menner, nog met je menschort om, het éne paard vast te houden terwijl z'n spangenootje met gebroken been op de grond ligt dood te gaan ;(
Wat een vreselijk ongeluk. Heel erg veel sterkte aan alle betrokkenen. :(:) Y;( Gelukkig zijn de mensen er wel goed vanaf gekomen.

Dat dergelijke foto's worden gemaakt, en vervolgens ook nog geplaatst op het internet vind ik idd van weinig respect naar alle betrokkenen getuigen. Persoonlijk, had het mij overkomen, had ik écht dergelijke foto's niet op het internet of in de krant willen zien.

Ik begrijp wel dat Bokt ze in link plaatst. En de mededeling dat het gaat om schokkende foto's vind ik wat dat betreft voldoende. Dan is het toch echt ieders eigen verantwoording of ze wel of niet klikken en de foto's willen zien. Ook jongere bokkers moeten genoeg hebben aan een waarschuwing vooraf dat de foto's als (zeer) schokkend kunnen worden ervaren.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:16

wat een vreselijke foto, ook ik hoop dat de dierenarts er enorm snel bij was om het arme dier te verlossen van de pijn..
Sterkte voor de betrokkenen..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:26

Akshay schreef:
Wat een vreselijk respectloze foto's. Ik zou dan ook die eerste bron-link eruit halen
Voor de mensen die zich afvragen:
Spoiler:
bij equnews link zie je het paard liggen met een overduidelijke open beenbreuk. Het voorbeen is dubbelgevouwen..

Sterkte aan de koetsier/bijrijder(s) en ook de automobilist en bijrijders.. :(:)
:\

Hier heel erg mee eens... Die foto is "te" en zou niet moeten kunnen... Respectloos ook vooral... Dat je zo je paard verliest op die manier is al erg genoeg... Dat je dan dit waarschijnlijk ook nog een paar keer voorbij gaat ziet komen op internet.. tjah...

Sterkte voor alle mensen die erbij betrokken waren...

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:28

omg die ene foto, je ziet gewoon het bot :(
Ben een beetje misselijk.
Je ziet daar trouwens ook dat het 2e paard ook gewond is op zijn linker boven been...of het is bloed van het overleden paard....

Vera12_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:48

Verschrikkelijk zeg! Ik moet er niet aan denken om mijn paard op zo'n manier kwijt te raken!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:03

Da is echt je ergste nachtmerrie als menner....echter ben ik al vaak op het nippertje ontsnapt aan zo'n soort ongeluk en dat had vooral te maken met het gedrag van de automobilisten.

Foto respectloos? Wel eens een krant open geslagen. :roll:

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:04

Echt walgelijk die foto. Als het mijn paard was geweest had ik bezwaar ingediend tegen de publicatie.

Kiwiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:04

Ik denk niet dat ik op die link wil klikken als ik al deze reacties lees. ;(

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:09

Verschrikkelijk ongeluk en dan zo 1 van je paarden verliezen. En dan staat er ook nog een foto open en bloot op het internet. Foto is echt afschuwelijk om te zien.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:11

Wat een naar ongeluk. De foto´s zijn inderdaad wel heftig maar volgens mij is dat in België gebruikelijker als hier dat ze zo iets plaatsen. Maar maakt verder niet uit. Je zou het maar meemaken.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:14

wat een verschrikkelijk ongeluk. Die foto is echt te gruwelijk voor woorden.
Sterkte voor de betrokkenen.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:19

Die foto.. mijn maag draait er van om..

Heel veel sterkte voor de betrokkenen.