Lynn_Nikita schreef:opent zij niet gewoon de deur om alvast wat te eten en gaat deze dan weer weg als het andere paard de stal inkomt?
Mijn gedachte
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Grit schreef:Ik heb dezelfde twijfel. Ik zie ook geen "liefdevol" filmpje. De "begeleider" denkt aan zijn eigen hachie en ik vind het eerder verdrietig om te zien hoe het blinde paard voorzichtig richting de stal schuifelt.
Vorig weekend nog een lange wandeling gaan maken: [ITP] [***] (blind) krijgt bezoek en gaat op stap
.
@Patst Je hebt ergens wel een punt, het kan wel zo zijn dat het hele goede maatjes zijn! Vriendinnen zijn er ook in de paardenwereld! Ik vind het wel schattig hoe ze de deur opendoet. Grit schreef:Ik heb dezelfde twijfel. Ik zie ook geen "liefdevol" filmpje. De "begeleider" denkt aan zijn eigen hachie en ik vind het eerder verdrietig om te zien hoe het blinde paard voorzichtig richting de stal schuifelt.
En zolang ze nog zoveel zicht heeft mag ze gewoon blijven lopen. Maar als die 100% blind wordt ga ik toch die beslissing nemen hoe verschrikkelijk ik em ook vind. Maar ik merk nu al dat ze veel sneller schrikt, er veel sneller paniek is. Dus als die niets meer ziet weet ik gewoon dat ze het niet meer aankan.
Lynn_Nikita schreef:opent zij niet gewoon de deur om alvast wat te eten en gaat deze dan weer weg als het andere paard de stal inkomt?
daffie1986 schreef:Lynn_Nikita schreef:opent zij niet gewoon de deur om alvast wat te eten en gaat deze dan weer weg als het andere paard de stal inkomt?
Nee, als je goed kijkt zie je hoe de oudere merrie in de andere hoek gaat staan nadat ze de stal binnen gegaan is.
Wat betrefd de twijfel over het wel of niet redden van de 2-jarige ben ik het redelijk mee eens, maar dat neemt niet weg dat wij mensen nog een hoop kunnen leren van deze 25-jarige merrie.
Niks liefdadigheid, maar puur eigenbelang dus. Wat wordt dit filmpje toch weer heerlijk 'vermenst'. Lynn_Nikita schreef:opent zij niet gewoon de deur om alvast wat te eten en gaat deze dan weer weg als het andere paard de stal inkomt?