Verlichting veiliger dan reflectie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:09

elinesikko schreef:
unihorses: waar heb jij die springschoenen met ledverlichting gezien? lijken mij wel handig voor als het straks weer donker is en over de weg moet

ik heb ze wel gezien hier rondlopen door het dorp, maar waar je ze vind... ( misschien hebben ze ze ook wel zelf gemaakt.. springschoen, strookje met ledjes paar x stikken en klaar.. )

http://www.sport-hippique.nl/artikelen_ ... ar_art=196 _O- glow in the dark :')

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:15

Moest daar nou echt een onderzoek aan te pas komen? :+ Volgens mij ben je ook gewoon verplicht rood achterlicht en voor voorlicht te hebben op het paard. Alhoewel dat niet genoeg is vind ik zelf, je bent wel te zien maar autos zien niet wat je bent. Ik heb ook om de benen verlichting, reflecterend uitrij deken, en een reflecterend hesje met lichten. Sommige ruiters zijn wel te zien maar moeilijk te zien wat het zijn, en ik vind het wel fijn als een auto door heeft dat ik met een paard rijd zodat ze er een klein beetje rekening mee kunnen houden.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:18

http://www.divoza.com/collectie/ruiter/veiligheid/licht-reflectie/

gewoon bij Divoza, toevallig keek ik er net naar. Balen, want ik had een bon van 10 euro die voor de 12e op moest, dus ben ik vrijdag even gegaan terwijl ik niet wist wat ik zou halen... Heb uiteindelijk een dekje meegenomen, maar achteraf had ik dus beter iets van verlichting kunnen kiezen!

Kirsha

Re: Verlichting veiliger dan reflectie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:23

Het kwartje begint eindelijk te vallen bij Divoza zo te zien. Tot voor kort hadden ze eigenlijk vrij weinig qua reflectie en verlichting, behalve een paar kleine reflecterende bandjes en misschien een dekje. Hoewel ze in de winkel hier nog steeds nauwelijks iets hebben liggen is het nu zo te zien in de webshop wat uitgebreider. Maar goed ook, vond het een érg slechte zaak dat zo'n grote ruitersportketen nauwelijks zulke belangrijke spullen verkocht.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:31

Ik rij met een hele kerstboom en durf op die manier zelfs in de winter buitenritten te maken in het donker.

Mensen die ons niet zien zouden ook niet in de auto moeten gaan rijden. :P

Ik doe én én.
En reflectie, en verlichting.
Zowel paard als ruiter.

(inmiddels voor een derde ruiter een jas ter beschikking. :) )
http://imageshack.us/a/img339/2117/buitnerit.jpg
http://imageshack.us/a/img254/6/buitenrit.jpg

Hier in het dorp zie ik veel mensen met paarden over straat gaan, ook in schemering en die denken dat een reflecterend bandje om de armen voldoende is om hen beiden te laten opvallen.

Levensgevaarlijk.
Ik vind veiligheid en zichtbaarheid in het verkeer heel belangrijk.
We hebben op stal zelfs laten zien met iemand die in de wegenbouw rijd hoe goed vestjes en lampjes zichtbaar zijn in het donker met autolampen op 50, 100 en 200 meter. Mensen waren verbaasd hoe slecht hun 'uitrusting' te zien was.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:53

Led strips van de lidl gaan hier doorgaans zeker 1 winter mee. (+ zomer, maar dan heb ik ze minder vaak nodig)
Dat betekend 3 a 4 x in de week naar de vereniging en terug, dan staan ze in totaal half uur aan per avond.

Doe ze inderdaad net boven de kogel, als je ze slim omdoet blijven ze goed en verlies je ze niet.
En niet in de kast proppen, maar netjes wegleggen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:17

Volgens een agent die mij ooit staande hield was reflectie sowieso niet voldoende. Ik had een waarschuwing, maar kon een boete worden, je moet gewoon voor en achter verlichting hebben. En terecht volgens mij. Ik had het toen niet door, ik had immers een hesje, dekje, deken, borsttuig, hoofstel dingen en beendingen ala reflectie aan. Maar dat is niet voldoende. Nu doe ik zoveel mogelijk lichtjes aan mijn paard en een koplamp op het hoofd, maar die zit idd te hoog vaak.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:50

Begreep dat de politie zelf bij de paarden in hun zadel rood licht hebben? Rare hoogte snap ik wel. Een vrachtwagen chauffeur krijgt boete bij teveel:) Wij ook straks zeker:) Of omdat ze het object op de weg nie tkunnen plaatsen en noemen ze je UFO:)

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 07:22

Vind dat glow inthe dark wel een leuk idee

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 08:41

Die led lampjes lijken me wel wat, beenbescherming doe ik liever niet ivm warm worden v.d. pezen, maar gewoon zo'n bandje kan natuurlijk geen kwaad.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 08:38

ALs ik meer buiten ga rijden waar ik nu met de voorbereidingen bezig ben ga ik o pjacht. En zoek dan eerst uit wat bij mensen wel goed werkt en wat niet. Want het kost toch wel weer aardig wat aan geld als je het goed wil doen en dan zonde als je een miskoop doet omdat je het nog niet ziet;) Ik wil wel zn hes met lichtjes led erin. Dat wordt even zoeken want lobby graag naar de juiste prijzen;) En voor paard ook maar eens zoeken. Die vind zn groot hoofdlampje op zijn hoofd niets gaat dan scheuren en doen om het eraf te halen dus moet daar een frontriem oplossing met ledjes wit;) Een hoes erom met die lichtjes erin geen echte lamp die doe ik wel aan mijn laarzen:)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 08:41

Kostolany schreef:
ALs ik meer buiten ga rijden waar ik nu met de voorbereidingen bezig ben ga ik o pjacht. En zoek dan eerst uit wat bij mensen wel goed werkt en wat niet. Want het kost toch wel weer aardig wat aan geld als je het goed wil doen en dan zonde als je een miskoop doet omdat je het nog niet ziet;) Ik wil wel zn hes met lichtjes led erin. Dat wordt even zoeken want lobby graag naar de juiste prijzen;) En voor paard ook maar eens zoeken. Die vind zn groot hoofdlampje op zijn hoofd niets gaat dan scheuren en doen om het eraf te halen dus moet daar een frontriem oplossing met ledjes wit;) Een hoes erom met die lichtjes erin geen echte lamp die doe ik wel aan mijn laarzen:)

Die hesjes kun je nu bij Agradi kopen met 20% korting. Goedkoper dan dat ga je ze niet echt vinden :D

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 08:41

De hooft lamp van hh is ideaal vind ik doe op het hooft vanmijn paardook geen lamp.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 11:59

TOch klopt er nog iets niet in mijn ogen. We moeten rood achter en wit voor..dat mis ik dan weer in de hesjes? Dus denk dat daar nog werk zit. Dan voldoen we ook steeds meer aan de wet:) Nu is het geel licht of wit licht. MIsschien voor de ruitersport toch nog iets om over na te denken. LED met kleuren voor en achter. Zodat mensen ook zien of ze je nu voor of achter benaderen. Dan is het helemaal perfect voor alles;) Snap wel dat je er lossen lampen voor hebt maar het zou nog beter zijn.