Konik overleden door gemakzucht van wandelaars

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDaphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 15:11

Volgens mij proberen ze ook een schuldige aan te wijzen aangezien het natuurlijk onverdraagzaam is dat Staatsbosbeheer hier zelf schuldig aan is. Hier in de buurt lopen ook veel Konik paarden, maar ik vind het niet anders dan dierenmishandeling! De manen staan vol met klitten van de klit/distels. Kan niet anders als enorm pijnlijk zijn. Ik vind dan ook dat ze het gebied helemaal niet zo aan de natuur moeten overlaten, maar ook zorg moeten dragen voor goed grasland en de zaakjes bij moeten houden. Het ziet er in ieder geval niet diervriendelijk uit.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 19:39

scrabel schreef:
toch snap ik het nog steeds niet helemaal de dierenbescherming maakt zo'n drama over prikkeldraad rond paardenweilanden (waar ik mee een eens trouwens dat kan echt niet!!! ) maar daar mogen schijnbaar de paarden wel achter prikkeldraad staan!?!? waar zijn nu de pipo's van de dierenbescherming dan????

die maken zich ook niet druk over de dieren die daar jaarlijks sterven van de honger |(

snetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:03

Mijn paarden hebben achter prikkel draad nog nooit wat, gehad. stroomdraad wat door het stuk schieten om de benen terecht kan komen
heb ik wel ervaring mee... Dus het is net hoe je het bekijkt.