Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
BlauweSteen schreef:ik begrijp alleen het verband niet tussen het vermoorden van 2 pony's en de relatie met z'n vriendin? De pony's van z'n vriendin hebben helemaal niets te maken met hun relatie lijkt me? Ik vind het nogal vergezocht om die te vermoorden, ook al was dat 'niet de bedoeling'
Lianne86 schreef:Het is ook zinloos, maar dan pak je tenminste van die ander ook iets af... (ook al is het maar een ding...)
Gevoelsmatig is het best te begrijpen, stel dat iemand jouw paard vermoord, zeg je dan ook alleen "jammer, helaas...." of? (Nouja, niet dat je eigen rechter moet gaan spelen, maar gevoelsmatig zou je toch ook....)
Citaat:Wat een bespottelijke actie om een auto in brand te steken, zinloos en verstandloos
xSlvna schreef:Geloof mij maar dat als iemand mijn paard, wat tevens niet officieel van mij is, doden doet of zwaar verminkt, hihi als ik echt 100% zeker weet wie het is, eindigt die tussen 6 planken.
Ik ben niemand die zich tot andermans niveau verlaagd, maar van mijn familie en dieren blijf je af, hoe 'gewelddadig' IK ook tegenover ze ben, anderen zijn dat niet, zijn ze dat wel hebben ze een probleem, klaar.Citaat:Wat een bespottelijke actie om een auto in brand te steken, zinloos en verstandloos
Laat me raden, twee pony's vermoorden is niet zinloos hè?
en laat rechtspreken maar over aan de rechter.[/quote]flitzz schreef:In dit geval had de rechter in mijn ogen wel wat meer naar de emotie waarin de vrouw handelde mogen kijken. En nee, ik praat het niet goed wat deze vrouw gedaan heeft. Maar wat heeft er voor gezorgd dat ze zo handelde/ reageerde..
Ik vind dat de man in verhouding maar weinig heeft gekregen.
Oh en 2 uur taakstraf staat voor 1 dag zitten.. Dus wie komt er in dit geval beter vanaf gezien het strafbare feit wat beide personen hebben gepleegd.
Als mij zoiets zou overkomen (en ik denk bij veel paardenmensen) ben ik bang dat ik die man wat anders had aangedaan..
nynke55 schreef:flitzz schreef:In dit geval had de rechter in mijn ogen wel wat meer naar de emotie waarin de vrouw handelde mogen kijken. En nee, ik praat het niet goed wat deze vrouw gedaan heeft. Maar wat heeft er voor gezorgd dat ze zo handelde/ reageerde..
Ik vind dat de man in verhouding maar weinig heeft gekregen.
Oh en 2 uur taakstraf staat voor 1 dag zitten.. Dus wie komt er in dit geval beter vanaf gezien het strafbare feit wat beide personen hebben gepleegd.
Als mij zoiets zou overkomen (en ik denk bij veel paardenmensen) ben ik bang dat ik die man wat anders had aangedaan..
En wat heeft er voor gezorgd dat de man zo handelde? Nogmaals, ik praat het niet goed, maar er zitten 2 kanten aan een verhaal.
nynke55 schreef:Ik reageerde op de vraag van flitzz, die zich afvroeg waarom deze vrouw zo handelde. Net zo goed kun je je afvragen waarom deze man zo handelde, een normaal iemand doet zoiets toch niet? Het is heel gemakkelijk oordelen, als je maar de helft van het verhaal hoort.
En ja, ook bij mensen vermoorden vraag ik me af wat zo iemand bezielt.

_Anneruth schreef:Stoere praat!.. Krijg je daar die pony's mee terug? Denk je dat die man dan opeens spijt krijgt? Waarom zo agressief? Brrrr..?