Vrouw krijgt 160 uur werkstraf voor vernielen auto ponydoder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Vrouw krijgt 160 uur werkstraf voor vernielen auto ponydoder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:40

Ik begrijp haar ook helemaal. Dit verhaal heeft mij bijzonder aangegrepen en ik kan niet meer dan zeggen dat ik het verdomd weinig vind wat die vent voor straf heeft gekregen.

BlauweSteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:46

ik begrijp alleen het verband niet tussen het vermoorden van 2 pony's en de relatie met z'n vriendin? De pony's van z'n vriendin hebben helemaal niets te maken met hun relatie lijkt me? Ik vind het nogal vergezocht om die te vermoorden, ook al was dat 'niet de bedoeling'
Laatst bijgewerkt door BlauweSteen op 04-09-13 21:48, in het totaal 2 keer bewerkt

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:46

Wat een bespottelijke actie om een auto in brand te steken, zinloos en verstandloos :(

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:55

Het is ook zinloos, maar dan pak je tenminste van die ander ook iets af... (ook al is het maar een ding...)

Gevoelsmatig is het best te begrijpen, stel dat iemand jouw paard vermoord, zeg je dan ook alleen "jammer, helaas...." of? (Nouja, niet dat je eigen rechter moet gaan spelen, maar gevoelsmatig zou je toch ook....)

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:56

BlauweSteen schreef:
ik begrijp alleen het verband niet tussen het vermoorden van 2 pony's en de relatie met z'n vriendin? De pony's van z'n vriendin hebben helemaal niets te maken met hun relatie lijkt me? Ik vind het nogal vergezocht om die te vermoorden, ook al was dat 'niet de bedoeling'

Maar hij wilde haar kwetsen waar hij haar het diepst kon kwetsen. Vul de rest zelf maar in.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:04

Lianne86 schreef:
Het is ook zinloos, maar dan pak je tenminste van die ander ook iets af... (ook al is het maar een ding...)

Gevoelsmatig is het best te begrijpen, stel dat iemand jouw paard vermoord, zeg je dan ook alleen "jammer, helaas...." of? (Nouja, niet dat je eigen rechter moet gaan spelen, maar gevoelsmatig zou je toch ook....)

Tussen het denken en doen, daar zit een enorm verschil.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:14

Geloof mij maar dat als iemand mijn paard, wat tevens niet officieel van mij is, doden doet of zwaar verminkt, hihi als ik echt 100% zeker weet wie het is, eindigt die tussen 6 planken.
Ik ben niemand die zich tot andermans niveau verlaagd, maar van mijn familie en dieren blijf je af, hoe 'gewelddadig' IK ook tegenover ze ben, anderen zijn dat niet, zijn ze dat wel hebben ze een probleem, klaar.

Citaat:
Wat een bespottelijke actie om een auto in brand te steken, zinloos en verstandloos

Laat me raden, twee pony's vermoorden is niet zinloos hè?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:18

En als die man 2 kinderen vermoord had had deze vrouw een minder zware straf geiregen zeker.mbekachelijk, een waarschuwing had ze moeten krijgen, wel een goeie dan, en de moordenaar had niet meer vrij hoeven komen wmb.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:21

In dit geval had de rechter in mijn ogen wel wat meer naar de emotie waarin de vrouw handelde mogen kijken. En nee, ik praat het niet goed wat deze vrouw gedaan heeft. Maar wat heeft er voor gezorgd dat ze zo handelde/ reageerde..
Ik vind dat de man in verhouding maar weinig heeft gekregen.
Oh en 2 uur taakstraf staat voor 1 dag zitten.. Dus wie komt er in dit geval beter vanaf gezien het strafbare feit wat beide personen hebben gepleegd.
Als mij zoiets zou overkomen (en ik denk bij veel paardenmensen) ben ik bang dat ik die man wat anders had aangedaan..

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:29

xSlvna schreef:
Geloof mij maar dat als iemand mijn paard, wat tevens niet officieel van mij is, doden doet of zwaar verminkt, hihi als ik echt 100% zeker weet wie het is, eindigt die tussen 6 planken.
Ik ben niemand die zich tot andermans niveau verlaagd, maar van mijn familie en dieren blijf je af, hoe 'gewelddadig' IK ook tegenover ze ben, anderen zijn dat niet, zijn ze dat wel hebben ze een probleem, klaar.

Citaat:
Wat een bespottelijke actie om een auto in brand te steken, zinloos en verstandloos

Laat me raden, twee pony's vermoorden is niet zinloos hè?

Stoere praat!.. Krijg je daar die pony's mee terug? Denk je dat die man dan opeens spijt krijgt? Waarom zo agressief? Brrrr..

2 pony's vermoorden is nog vele malen erger dan die hele K auto en dus des te stompzinniger is het om een auto in brand te steken. Wat heeft ze daar nou mee bereikt?

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:32

Een levend dier of een auto vind ik toch nogal n verschil persoonlijk.......

Daar gaat 't toch niet om?

Laten we blij zijn dat we hier niet zomaar voor eigen rechter mogen spelen zeg! Dan krijg je allemaal van die wild-west taferelen.
Zou ze er dan ongestraft mee weg moeten komen? 'mevrouw wat u heeft gedaan mag écht niet hoor, volgende keer niet meer doen!'.
:roll:

Gooi 't gespuis beiden in de bak, is dat ook weer opgeruimd :j en laat rechtspreken maar over aan de rechter.[/quote]

Ik zeg ook nergens dat ik t goedkeur, maar kan het zó begrijpen. Jij stelt 't alsof 2 ponies vermoorden gelijk staat aan een auto in de hens zetten, maar in mijn ogen is een ding kapot maken -hoe fout misschien ook- toch wel iest minder erg als dieren ombrengen...

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:55

flitzz schreef:
In dit geval had de rechter in mijn ogen wel wat meer naar de emotie waarin de vrouw handelde mogen kijken. En nee, ik praat het niet goed wat deze vrouw gedaan heeft. Maar wat heeft er voor gezorgd dat ze zo handelde/ reageerde..
Oh en 2 uur taakstraf staat voor 1 dag zitten.. Dus wie komt er in dit geval beter vanaf gezien het strafbare feit wat beide personen hebben gepleegd.
Als mij zoiets zou overkomen (en ik denk bij veel paardenmensen) ben ik bang dat ik die man wat anders had aangedaan..

En wat heeft er voor gezorgd dat de man zo handelde? Nogmaals, ik praat het niet goed, maar er zitten 2 kanten aan een verhaal.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 23:04

Belachelijk lage straf voor de man. Hij is niet helemaal 100%, een gevaar! en dat loopt gewoon rond brrr.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 23:05

nynke55 schreef:
flitzz schreef:

En wat heeft er voor gezorgd dat de man zo handelde? Nogmaals, ik praat het niet goed, maar er zitten 2 kanten aan een verhaal.

Meen je dit serieus? Een persoon vermoord twee dieren en jij komt erbij dat er twee kanten aan het verhaal zitten? Wat heeft dat er in hemelsnaam mee te maken?!?!?! Absurd dit.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 23:10

Nynke55; Alsjeblíeft zeg!!!!

Hoe krom kan het recht zijn. Zo'n vreselijk sadistisch iets, en zo'n milde straf.
En een niet goed te praten, maar wel compleet logische actie en dan zo'n straf. Echt ongelooflijk.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 23:13

Iemand die dieren vermoordt, kan ook mensen doden.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 23:18

Iemand die dieren vermoordt om zulke redenen (dus heb het niet over de slacht oid) is gewoon ziek. Er is niets maar dan ook NIETS dat deze handeling ook maar iets begrijpelijker maakt, want we hebben het hier over dieren, levende wezens, die hij gewoon vermoord. En hoe? Vast niet in een klap.

Alsof het ertoe doet wat deze man hiertoe zette. Alsof het ertoe doet wat zijn kant van het verhaal is. En als je het wel begrijpelijker vind als je zijn kant hoort dan moet je jezelf ook eens laten nakijken.

Ben benieuwd of er nog steeds gedacht wordt op die manier als het gaat om twee mensen die hij vermoord. Terwijl het niets anders is dan dat hij twee dieren vermoord!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 23:20

Ik reageerde op de vraag van flitzz, die zich afvroeg waarom deze vrouw zo handelde. Net zo goed kun je je afvragen waarom deze man zo handelde, een normaal iemand doet zoiets toch niet? Het is heel gemakkelijk oordelen, als je maar de helft van het verhaal hoort.
En ja, ook bij mensen vermoorden vraag ik me af wat zo iemand bezielt.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 23:27

nynke55 schreef:
Ik reageerde op de vraag van flitzz, die zich afvroeg waarom deze vrouw zo handelde. Net zo goed kun je je afvragen waarom deze man zo handelde, een normaal iemand doet zoiets toch niet? Het is heel gemakkelijk oordelen, als je maar de helft van het verhaal hoort.
En ja, ook bij mensen vermoorden vraag ik me af wat zo iemand bezielt.

Nou ja wat zij ook gedaan heeft, kan het vermoorden van twee onschuldige wezens niet rechtvaardigen. :=

Maar dit vind jij vast ook, we bekijken het vast een beetje anders alleen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 23:28

Dat ben ik met je eens.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 23:33

Zegt weer voldoende dat de straf in nederland echt 3x niets voor stelt. Echt raar dat hij zo weinig straf heeft gekregen en eigenlijk eerlijk is eerlijk vind ik de straf voor een auto in de fik steken behoorlijk hoog.
Weer eens les geleerd als je wat in de fik steekt zorgen dat je niet gepakt word. Al zou ik met liefde 500 uur werken om zo'n vent iets aan te doen en dat zal niet bij een auto blijven vrees ik. Zitten zeker een paar steken los bij die vent.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 23:44

Goh

Ze hadden die vrouw een bosje bloemen moeten geven voor de moeite

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 23:50

_Anneruth schreef:
Stoere praat!.. Krijg je daar die pony's mee terug? Denk je dat die man dan opeens spijt krijgt? Waarom zo agressief? Brrrr..?

stoer gepraat? Dit is een straf wat die beste man verdient !! Hij heeft potjandikkie 2 levens vermoord, en ik denk niet dattie ze netjes een kogel door hun hoofd geschoten heeft ... :(

Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben als xSlvna !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 01:22

En of ik voor eigen rechter zal spelen, als je aan mijn familie, lief of dieren komt. Het mag duidelijk zijn dat je niets hoeft te verwachten van de Nederlandse "rechtspraak". En het feit dat ik zelf hoogstwaarschijnlijk nooit meer vrij zal komen, neem ik voor lief.
Deze vrouw word belachelijk gemaakt voor een (in mijn ogen iig) "veel te brave" aktie.
Terwijl er (zeer terecht overigens) bv wel respect is voor de vader die de verkrachter van zijn kind vermoord...

xyvonnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 01:32

Hahaha bokt o bokt , ik was jullie helemaal vergeten.
Wat is het makkelijk om zoiets te beoordelen.
Iets waar je je geen voorstelling van kan maken. Bij de
Rechter viel het autobrandje nogal al zwaar ja.
Iets over je zwaarste caliber had hij over mijn daad.
Over MIJN SCHREEUW , mijn stem die ik wou laten
Gelden. Voor Kruimel en Loekie !!
160 uur waarvan 60 uur voorwaarlijk blijven er
100 dus over.
Als je nagaat dat ze voor twee uur werk 1 dag rekenen,
Zou ik dus 50 dagen moeten zitten. En als je dan weer omrekend
Wat j. L gekregen heeft 38 dagen voorarrest maal 2 is 76 uur taakstraf .
Zou je toch zeggen " iets klopt er niet jonguh"!!!!!!
Maar je mag nou eenmaal niet voor eigenrechter spelen !!!

MAAR BOKT MAAK JULLIE NIET ZO DRUK , ik zal mijn uren krachtig dragen !!!!

Jammere is alleen dat kruimel en Loekie er niet mee terug komen.