Oh ja, de mest van de herten hier op de Heuvelrug wordt ook niet opgeruimd. Integendeel, daar gaan mensen naar spoorzoeken
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
RuthenRoos schreef:Wij wonen in het buitengebied, die enkele drol is geen enkel probleem.
Overigens heb ik tijdens mijn ruiterbewijs-cursus geleerd dat als het veiliger is, een ruiter op het fietspad mag rijden, liefst berm. En, natuurlijk geen overlast bezorgen voor fietsers!

roxiie schreef:RuthenRoos schreef:Wij wonen in het buitengebied, die enkele drol is geen enkel probleem.
Overigens heb ik tijdens mijn ruiterbewijs-cursus geleerd dat als het veiliger is, een ruiter op het fietspad mag rijden, liefst berm. En, natuurlijk geen overlast bezorgen voor fietsers!
Dat het veiliger is beteken nog niet dat het ook is toegestaan
De rijbaan(of ventweg) is de plaats voor ruiter en menner.. Fietspad word veelal gedoogd, laten we daar (voor de veiligheid) dankbaar voor zijn en gewoon de poep opruimen of opzij schoppen. Kleine moeite groot plezier!
Maar goed dat er aandacht voor is. Het is een kleine moeite om het op te ruimen of even in de goot/berm te duwen. Miekemuis_ schreef:Vind ik er eigenlijk wel over. Ik ga van mijn merrie heus niet afstappen, want dan raak ik er nooit meer op. Ik heb geen problemen met paardenmest.
Het is gewoon verteerd gras en hooi ed, stinkt niet en spoelt zo weg met de regen..
Maar bv op een druk kruispunt je heb net groen gekregen en bent dus aan het oversteken en je paard doet zijn staart omhoog.... Dat is dan gewoon pech. Is ook niet veilig voor jezelf om op te gaan staan ruimen, want niemand verwacht het en je hindert het overige verkeer...
roxiie schreef:En dus je poep opruimen (wat ook bij een normaal gezond verstand hoort)!! Want als een aantal mensen zo doorgaat dan gaat het over niet al te lange tijd wél een bekeuring opleveren als je daar rijd waar eigenlijk niet mag, want zoals je zelf al aanhaalt 'Mag niemand hinderen'... Paardenschijt op het fietspad en stoep is wel degelijk hinderlijk..
capopjekop schreef:Miekemuis_ schreef:Vind ik er eigenlijk wel over. Ik ga van mijn merrie heus niet afstappen, want dan raak ik er nooit meer op. Ik heb geen problemen met paardenmest.
Het is gewoon verteerd gras en hooi ed, stinkt niet en spoelt zo weg met de regen..
Jij vind het niet hinderlijk, maar andere mensen wel. De straat is van iedereen dus moet je ook een beetje rekening houden met elkaar. Dan kom je toch later terug als je niet kunt afstappen? Waarom kom je er niet meer op dan? Je kunt toch een hekje opzoeken om zo erop te klimmen?
Miekemuis_ schreef:Vind ik er eigenlijk wel over. Ik ga van mijn merrie heus niet afstappen, want dan raak ik er nooit meer op. Ik heb geen problemen met paardenmest.
Miekemuis_ schreef:Vind ik er eigenlijk wel over. Ik ga van mijn merrie heus niet afstappen, want dan raak ik er nooit meer op. Ik heb geen problemen met paardenmest.
Karl66 schreef:Miekemuis_ schreef:Vind ik er eigenlijk wel over. Ik ga van mijn merrie heus niet afstappen, want dan raak ik er nooit meer op. Ik heb geen problemen met paardenmest.
Volgens mij is dit gewoon jouw probleem en is het aan jou om voor een oplossing te zorgen. Het feit dat jij paard rijdt, dan ook nog buiten gaat rijden en ook nog eens op een paard dat niet verkeersmak is, is toch echt jouw probleem en dat kan je niet op iemand anders afschuiven.

Kala schreef:Jammer dat het voor zoveel mensen teveel moeite is om de poep even in de berm te schoppen, waardoor er weer regeltjes voor gemaakt moeten worden...
Behalve dat het vervelend is voor fietsers en brommers, kan het ook levensgevaarlijk zijn voor motorrijders. Als het een beetje ongelukkig ligt, zoals in een bocht, kun je er moeilijk omheen. Het is vaak glad en iets glads in een bocht voor een motorrijder, is niet zo'n denderende combinatie.
Even meedenken met elkaar, lijkt me een kleine moeite...
EskeGirl schreef:makkie79 schreef:huh nou ik vind het wel raar!!!
Als ik door het dorp rij zou ik niet weten waar ik het zou moeten laten!!
Ik rij op de weg en al zou ik het op willen ruimen dan zou ik het op de stoep moeten gooien!!!
Dus laat ik beter maar op de weg liggen!!
Twee autos er over heen en het is weg!!
Kan me wel voorstellen als er elke dag een grote groep langs komt en ze mesten maar ja dat is dan het risico van buitenaf wonen!!
Bovendien word een gezellige buitenrit als je continu moet stoppen met de groep als er 1 gemest heeft!!
Ik snap niet waar ze zich druk over maken!!
Het zo in mijn ogen anders zijn als de paarden op de stoep lopen maar ik mag aan nemen dat dat niet gebeurt!!!
Weet je hoe vervelend het is, dat als ik aan het hardlopen ben, en op het fiets/wandelpad ligt een berg mest waar ik omheen moet, terwijl ik dan soms in het gras moet lopen, of niet kan vanwege een aankomende fietser?
Niet zo aanstellen, gewoon even afstijgen en de mest in de berm schoppen met je laarzen, die kan je na afloop weer afspoelen.