yvje86 schreef:Echt zo'n discussie die altijd zal blijven.
Waarschijnlijk ben ik een van de weinige op bokt die een Belgisch trekpaard met korte staart Veel mooier vind dan een langstaart.
Er worden nog steeds veulens naar frankrijk vervoerd om gecoupeerd te worden. Mijn man is eens mee geweest en heeft me verteld hoe het daar aan toe gaat. En ik moet zeggen dat ik het veel erger verwachtte.
Op de keuringen zijn de meeste oudere mensen voor de kortstaarten, zelfs sommige jongere generaties gaan voor kortstaarten.
Ik denk echt niet dat men stopt wanneer ze zouden moeten gaan betalen als hun veulen van 2013 toch gecoupeerd is.
En zover ik weet zijn de keurmeesters op de keuringen toch nog steeds blijer wanneer ze een kortstaart zien dan wanneer er een langstaart verschijnt.
Ja en dat is an sich al belachelijk, aangezien er gewoon besloten is tot het verbieden van couperen. En met reden.
Dat er dan alsnog discussie over is
te zot voor woorden.Dat de keurmeesters nog steeds blijer zijn met een kortstaart is OOK al te zot voor woorden.
Ze zouden alle kortstaarten moeten uitsluiten per een bepaalde datum, dan is die ongein zo afgelopen.