Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
cissi schreef:Is de eigenaar nu wel of niet gevonden? Bij Hart van Nederland zeiden ze van niet namelijk
Lianne86 schreef:Wow, als je die auto ziet.... Het had heel anders kunnen aflopen....
Ik weet dat we niet mogen speculeren, maar toch vraag ik me elke keer af hoe een paard op de weg kan komen. Ook al sta je langs een weg waar er maar 60 gereden kan worden, of zelfs voor mijn part op een woonerf waar je 15 km per uur mag.. Zorg alsjeblieft dat de plaats altijd goed is afgesloten. Paarden blijven dieren en kunnen altijd ontsnappen, maar als 's nachts er een poort is die het terrein afsluit, een goede omheining, dan moet de kans toch al heel klein zijn dat... (En nee, wijs niet met een vingertje naar de eigenaar/pensionstal... er kan vanalles gebeurd zijn dat een paard op straat komt (dieven die omheining slopen, hebben wij ook een keer gehad, maar toen stonden ze gelukkig nog in de voortuin (die ook weer afgesloten is met een hek... iemand die iets vergeten is af te sluiten of wat dan ook) maar het rare is.. je hoort het steeds vaker lijkt wel?
En als je naar de auto kijkt... De mensen die erin zitten hebben echt wel geluk gehad... Moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren!
die van mij heeft ( in paniek ) ook bijna op de snelweg gelopen.. ware het niet dat ze dat bord doodeng vond
Lianne86 schreef:Wow, als je die auto ziet.... Het had heel anders kunnen aflopen....
Ik weet dat we niet mogen speculeren, maar toch vraag ik me elke keer af hoe een paard op de weg kan komen. Ook al sta je langs een weg waar er maar 60 gereden kan worden, of zelfs voor mijn part op een woonerf waar je 15 km per uur mag.. Zorg alsjeblieft dat de plaats altijd goed is afgesloten. Paarden blijven dieren en kunnen altijd ontsnappen, maar als 's nachts er een poort is die het terrein afsluit, een goede omheining, dan moet de kans toch al heel klein zijn dat... (En nee, wijs niet met een vingertje naar de eigenaar/pensionstal... er kan vanalles gebeurd zijn dat een paard op straat komt (dieven die omheining slopen, hebben wij ook een keer gehad, maar toen stonden ze gelukkig nog in de voortuin (die ook weer afgesloten is met een hek... iemand die iets vergeten is af te sluiten of wat dan ook) maar het rare is.. je hoort het steeds vaker lijkt wel?
En als je naar de auto kijkt... De mensen die erin zitten hebben echt wel geluk gehad... Moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren!
Atent schreef:bij mij in de buurt is ook zo'n gek die hekken open maakt. Daar.wordt je niet echt vrolijk van!
Lianne86 schreef:Atent schreef:bij mij in de buurt is ook zo'n gek die hekken open maakt. Daar.wordt je niet echt vrolijk van!
Fietsslot om het hek... Niet ideaal en het is te belachelijk voor woorden dat het nodig is, maar dat kun je beter doen dan je paard een keer op straat vinden in wie weet wat voor staat (en dan wil je niet eens denken aan eventuele slachtoffers).
Ben iig blij als er bij ons op stal een extra hek komt voor de oprit, zodat de kans nog kleiner wordt dat zoiets gebeurd...
).. Dus dan heeft een fietsslot echt geen zin meer, gelukkig ben je als eigenaar niet (financieel)verantwoordelijk als je er alles redelijk aan hebt gedaan om ze binnen te houden, maar ik wil er gewoon niet (voor m'n gevoel)verantwoordelijk voor zijn dat er iets mis gaat (of dat ik dalijk een paard minder heb) dus staan ze binnen als ik er niet ben. Maar dat is toch eigenlijk te belachelijk voor woorden..