Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
saskiakefie schreef:Een verhaal heeft altijd twee kanten. Ik merk er hier overigens niks aan, en daarnaast een paard hoort zich aan te passen in de wereld van de mens, niet andersom. Ik vind dat er altijd nogal overdreven wordt. Hier rijden ze soms zo voorzichtig dat ik denk schiet eens op haal dan in...
ZoeyDercks schreef:Te voorzichtig hoeft ook niet indd, maar je gas gewoon even loslaten en afstand nemen, is dat te veel gevraagd?
brechtje122 schreef:Ik heb zelf eigenlijk nooit echt last van automobilisten. De mensen minderen eigenlijk altijd snelheid en bij smalle wegen stopt men soms zelf aan de kant. Ik steek ook altijd mijn hand op als mensen rekening met mij houden. Dan doen mensen het de volgende keer weer denk ik altijd maar
. Wij instructeurs hebben een eigen magazine DE Reflector. Deze week als ik het red daar eens heen bellen of ze er een bladzijde aan willen wijden. Is misschien een klein begin maarja je moet toch ergens beginnen toch. knetterhard schreef:saskiakefie schreef:Nee dat is niet normaal, maar mensen overdrijven soms zo..
Hoezo? 90% procent van de bestuurders rijdt erg netjes, maar de rest mag wel eens beter opletten! Waarom niet opletten en afremmen voor een paard en wel voor een automobilist?
Niks geen overdrijven aan!
Percy schreef:benangelique schreef:Hoe de weg ook ingericht is, er is te weinig kennis bij weggebruikers over paarden in het verkeer. Daar zou tijdens de rijopleiding best wat meer aandacht naar toe mogen
Er is net een grote campagne gaande in België genaamd "paard op de baan, kalm aan" om automobisten bewust te maken van de gevaren. Helaas zijn er altijd mensen die alles aan hun laars lappen.

mamavrend schreef:Hier een rij-instructrice met eigen paarden![]()
Mijn leerlingen geef ik het altijd mee , maarja dat is helaas maar een kleine pluk van NL.
Laatst had een leerling examen en liep er een meisje met een groot wit paard en die passeerde hij geweldig.
Geslaagd met de complimenten van de examinator hoe hij had gereageerd toen hij langs het paard moest.
Er moet idd meer voorlichting komen hoe te reageren wanneer de situatie zich voor doet.
He ik krijg een idee. Wij instructeurs hebben een eigen magazine DE Reflector. Deze week als ik het red daar eens heen bellen of ze er een bladzijde aan willen wijden. Is misschien een klein begin maarja je moet toch ergens beginnen toch.