Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hij woont al zeven jaar bij ons en we zijn gek van hem. Ik zag hem staan en werd verliefd op het toen vier maanden oude veulentje. Was zo blij dat mijn man hem won. Daarna is hij als verjaardagscadeau aan mijn dochter gegeven maar het is meer mijn maatje.
Soraya10 schreef:Wij hebben met een loting jaren geleden op de flevomanege een shetland veulentje gewonnen. (We hadden al 2 pony's en een shet) Beestje bleek doodziek te zijn. Schimmel en opgegeten door wormen. Mijn ouders hebben er weet ik veel hoeveel geld aan uitgegeven en dan heb ik het nog niet eens over het werk om de andere pony's ertegen te beschermen. Ja we mochten hem terug geven en dan konden we een ander krijgen. Dan weet je ook wel wat er met zo een beestje gebeurt dus dan sla je dat aanbod maar af. Uiteindelijk hebben we hem moeten laten inslapen. Weg geld weg veulen en wij diep verdrietig. Ik ben er zwaar tegen!
CelestinaH schreef:Soraya10 schreef:Wij hebben met een loting jaren geleden op de flevomanege een shetland veulentje gewonnen. (We hadden al 2 pony's en een shet) Beestje bleek doodziek te zijn. Schimmel en opgegeten door wormen. Mijn ouders hebben er weet ik veel hoeveel geld aan uitgegeven en dan heb ik het nog niet eens over het werk om de andere pony's ertegen te beschermen. Ja we mochten hem terug geven en dan konden we een ander krijgen. Dan weet je ook wel wat er met zo een beestje gebeurt dus dan sla je dat aanbod maar af. Uiteindelijk hebben we hem moeten laten inslapen. Weg geld weg veulen en wij diep verdrietig. Ik ben er zwaar tegen!
Ja dus ik begrijp uit jou verhaal dat dit diertje geen schimmel en wormen had gehad als ze m niet verloot hadden????????????
Lizzyy schreef:ik vind het altijd jammer dat er (even inhaken op 'de manege in assendelft') niet bij wordt verteld wat je er allemaal bij kreeg. Zadel, hoofdstel, deken, dekje, poetsspullen, een jaar lang een uitgebreide verzekering bij Hippo..
Erg jammer hoe het nu gaat.
ruitje schreef:Echt weer een PR stuk, mooie aandacht voor de dierenbescherming... Ga wat doen aan echt dierenleed i.p.v. aan iets wat sporadisch voorkomt en nog goed kan aflopen ook. Als mensen een shet kopen voor 25 euro heb je ook geen garanties dat er 'ruimte en kennis is' en dat hij later 'gedumpt of verwaarloosd wordt' . Nog mooier, ook als iemand een paard van 10.000 euro koopt heb je die garantie niet.. Wat een onzin argumenten, 'het risico dat iedereen zomaar aan een dier kan komen' , hebben ze daar nog nooit van marktplaats gehoord ofzo
.
plientjedres schreef:Het is inderdaad ieder jaar wwer afwachten wanneer het nieuws weer gaat beginnen.
voor alle info en foto van de pony kan je kijken op
http://www.hippischcentrumdedelft.nl/
Soraya10 schreef:prima wat jullie willen het is blijkbaar volkomen normaal om beesten als objecten te verloten en blijkbaar vinden mensen het nog lachwekkend ook. ongelooflijk dat wel.