Ondanks verbod toch verlotingen van paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 16:46

ik heb de paarden opleiding gedaan en mijn klasgenoten vonden dat dus ook een goed idee. Die kochten een shet hengstveulentje en hij werd verloot. Eerste persoon had een balkonnetje en wilde het uiteindelijk helemaal niet.
Gelukkig maar want stel dat zij 'ja kom maar' had gezegd...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:43

In een Nederlands dorp hier vlakbij werd ook elk jaar een pony verloot. Mensen konden kiezen voor de pony of een waardebon. Zo konden mensen die niet op een pony zaten te wachten voor het alternatief kiezen. Daar is niet veel mis mee vind ik zelf.

Wij hebben zelf ook een pony gewonnen. Die werd verloot bij de rijvereniging dus allemaal mensen die al paarden hadden. Hij heeft de toepasselijke naam Destiny :D Hij woont al zeven jaar bij ons en we zijn gek van hem. Ik zag hem staan en werd verliefd op het toen vier maanden oude veulentje. Was zo blij dat mijn man hem won. Daarna is hij als verjaardagscadeau aan mijn dochter gegeven maar het is meer mijn maatje.

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 18:03

@janouk,
Het paard wat op dit moment bij ons hier verloot word, heeft papieren waar je u tegen zegt en zijn marktwaarde word meer geschat dan 500 euro.
Het geld mag er dan misschien wel wezen, maar miscchien zouden ze zelf nooit de stap durven zetten, maar de wens voor een paard er wel is.

Nu gaan er waarschijnlijk mensen zeggen dat als het geld er is, en de wens, dat je niet zou twijvelen, maar dit is hoe ik er in ieder geval tegen aan kijk. :o

Autumnn

Re: Ondanks verbod toch verlotingen van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 19:07

ik vind het altijd jammer dat er (even inhaken op 'de manege in assendelft') niet bij wordt verteld wat je er allemaal bij kreeg. Zadel, hoofdstel, deken, dekje, poetsspullen, een jaar lang een uitgebreide verzekering bij Hippo..
Erg jammer hoe het nu gaat.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 06:29

goed ik sta op de delft en die loting doen ze al bijna 25 jaar.
sinds de afgelopen jaar doen ze vollwassen nrps pony's, echt knappe diertjes met tuig en alles er bij.
daarvoor waren het altijd nrps veulentjes, dat was inderdaad niet zo handig want dat duurt en kost voordat je er wat mee kon.
je kon een lootje kopen en als je dan de pony won kon je kiezen voor pony of geld.
de pony werd vooraf geveild in het publiek.
als kind weet je dat je niet met een pony thuis hoeft te komen, ik stond daar zelf ook als 10 jarige een lootje en een droom.
maar ik wist ook dat ik hem niet kreeg van mijn ouders.
ieder jaar kwam eerst de pony van het jaar ervoor de baan in,en ze zagen er altijd stuk voor stuk prachtig uit.
een vriendin van mij heeft de pony ook eens gewonnen,alledn ze had net een baby en een kindje van 2.
die heeft het veld opzij gezet en nu dat die oudste 12 werd hebben ze alsnog een leuke pony gekocht.

ron baalt echt als een stekker hiervan, want dit was echt de leukste manier, het spektakel is er vanaf.
de dierenbescherming is er ook ieder jaar aanwezig maar als hij vraagt of ze even naar voren willen komen om uit te leggen waarom het niet mag dan geven de helden niet thuis.

echt het is heel erg jammer allemaal, maar ik denk dat het bij ron netter en profecioneler aan toe gaat dan op een markt of iets.

nu dit jaar weet ik alleen dat de pony het eerst jaar op de manege moet blijven staan, en ik geloof dat de loten gratis zijn.
maar echt waar het gaat er keurig en netjes aantoe allemaal.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 07:26

Echt weer een PR stuk, mooie aandacht voor de dierenbescherming... Ga wat doen aan echt dierenleed i.p.v. aan iets wat sporadisch voorkomt en nog goed kan aflopen ook. Als mensen een shet kopen voor 25 euro heb je ook geen garanties dat er 'ruimte en kennis is' en dat hij later 'gedumpt of verwaarloosd wordt' . Nog mooier, ook als iemand een paard van 10.000 euro koopt heb je die garantie niet.. Wat een onzin argumenten, 'het risico dat iedereen zomaar aan een dier kan komen' , hebben ze daar nog nooit van marktplaats gehoord ofzo :')

CelestinaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 07:49

De Dierenbescherming en de Partij voor de Dieren vinden het verloten van dieren bezwaarlijk omdat het levend wezen is. „Een paard is geen koelkast”, zegt beleidsmedewerker Marcel Reijnen van de Dierenbescherming. Een andere reden is dat iedereen op deze manier dus zomaar aan een dier kan komen, ook wie er de ruimte of kennis niet voor heeft. „Daarmee loop je het risico dat een dier gedumpt of verwaarloosd wordt.”[/quote

Sorry hoor maar wat een gezeur, iedere idioot kan in Nederland aan een dier komen zonder dat hij er ruimte en of kennis over heeft.
Hoe vaak gebeurt het niet dat mensen een deense dog of andere grote hond houden op 10 hoog achter en zelf de hele dag aan het werk zijn.
Hoeveel mensen vragen hier op bokt of ze de VA moeten bellen, omdat ze zelf de kennis niet hebben om in te schatten of iets ernstig is of niet.
En zo kan ik nog wel 1000 voorbeelden noemen.!!!!!!!!!!!!

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 07:58

Wij hebben met een loting jaren geleden op de flevomanege een shetland veulentje gewonnen. (We hadden al 2 pony's en een shet) Beestje bleek doodziek te zijn. Schimmel en opgegeten door wormen. Mijn ouders hebben er weet ik veel hoeveel geld aan uitgegeven en dan heb ik het nog niet eens over het werk om de andere pony's ertegen te beschermen. Ja we mochten hem terug geven en dan konden we een ander krijgen. Dan weet je ook wel wat er met zo een beestje gebeurt dus dan sla je dat aanbod maar af. Uiteindelijk hebben we hem moeten laten inslapen. Weg geld weg veulen en wij diep verdrietig. Ik ben er zwaar tegen!

CelestinaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 08:02

Soraya10 schreef:
Wij hebben met een loting jaren geleden op de flevomanege een shetland veulentje gewonnen. (We hadden al 2 pony's en een shet) Beestje bleek doodziek te zijn. Schimmel en opgegeten door wormen. Mijn ouders hebben er weet ik veel hoeveel geld aan uitgegeven en dan heb ik het nog niet eens over het werk om de andere pony's ertegen te beschermen. Ja we mochten hem terug geven en dan konden we een ander krijgen. Dan weet je ook wel wat er met zo een beestje gebeurt dus dan sla je dat aanbod maar af. Uiteindelijk hebben we hem moeten laten inslapen. Weg geld weg veulen en wij diep verdrietig. Ik ben er zwaar tegen!

Ja dus ik begrijp uit jou verhaal dat dit diertje geen schimmel en wormen had gehad als ze m niet verloot hadden????????????

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 08:14

CelestinaH schreef:
Soraya10 schreef:

Ja dus ik begrijp uit jou verhaal dat dit diertje geen schimmel en wormen had gehad als ze m niet verloot hadden????????????

Ik zeg alleen dat ik er een ontzettend vervelende ervaring mee heb en dat in mijn beleving(uit eigen ervaring) niet de beste beestjes meegegeven worden. Weet je hoe rot dat is! Hoop dat het nooit iemand anders overkomt, want denk maar eens in om te zien hoe een klein veulentje plat ligt te vechten voor zijn leven. Dat zijn ontlasting continu vol zit met wormen, omdat wij hem WEL een wormenkuur gaven. Dat zn vacht niets is, omdat hij onder de schimmel zit. En wij hem maar behandelen tegen schimmel. Dat zn organen opgegeten worden door de wormen!! Denk daar maar aan en misschien kun je dan begrijpen waar ik vandaan kom. Ik zou nooit meer meedoen met een loting van paarden of ander soort dieren!

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 08:16

Ze verloten een lekker goedkoop dier daar gaat het om! Het is een levend wezen!

CelestinaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 08:20

Ja idd het is een levend wezen!!!!!!!

Dus het ligt niet aan het verloten maar het gaat ergens anders heeeeeeeel erg mis.
En dat jij daar de dupe van bent geworden is vervelend maar voor het dier had het nooit zover hoeven komen als de DB zich niet zo druk had gemaakt over de verloting maar eens achter dat buro vandaan had gekomen en daadwerkelijke problemen aan gaat pakken

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:31

Lizzyy schreef:
ik vind het altijd jammer dat er (even inhaken op 'de manege in assendelft') niet bij wordt verteld wat je er allemaal bij kreeg. Zadel, hoofdstel, deken, dekje, poetsspullen, een jaar lang een uitgebreide verzekering bij Hippo..
Erg jammer hoe het nu gaat.

Haha ik vroeg me al af wanneer het topic kwam aangezien het morgen al is!

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:13

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:26

ruitje schreef:
Echt weer een PR stuk, mooie aandacht voor de dierenbescherming... Ga wat doen aan echt dierenleed i.p.v. aan iets wat sporadisch voorkomt en nog goed kan aflopen ook. Als mensen een shet kopen voor 25 euro heb je ook geen garanties dat er 'ruimte en kennis is' en dat hij later 'gedumpt of verwaarloosd wordt' . Nog mooier, ook als iemand een paard van 10.000 euro koopt heb je die garantie niet.. Wat een onzin argumenten, 'het risico dat iedereen zomaar aan een dier kan komen' , hebben ze daar nog nooit van marktplaats gehoord ofzo :')

Deze en de post erboven, _/-\o_ .

Hoeveel verkopers de kopers nieteens screenen is ook niet correct (en dan heb ik het over alle dieren), en dan zou een veiling niet mogen... 8)7

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:42

Ik vind dat er geen dieren meer verloot moet worden.

Het zijn verdorie geen dingen dat je zomaar verloot.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:48

Ragdollcat schreef:
Ik vind dat er geen dieren meer verloot moet worden.

Het zijn verdorie geen dingen dat je zomaar verloot.

Vind ik ook!

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:18

Trouwens je zou maar ineens je eigen doorverkochte pony terug vinden in een loting. Benieuwd of je t er dan nog mee eens bent!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:58

Soraya10 schreef:
Trouwens je zou maar ineens je eigen doorverkochte pony terug vinden in een loting. Benieuwd of je t er dan nog mee eens bent!

Als ik had willen blijven bepalen wat er met mijn pony had gebeurd,had ik 'm niet moeten verkopen :')

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:16

je zou zo maar je doorverkochte pony bij de slager zien staan, gezond en wel, das ook l*llig zeg.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:33

Soraya10 schreef:

Waarom niet?

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:44

prima wat jullie willen het is blijkbaar volkomen normaal om beesten als objecten te verloten en blijkbaar vinden mensen het nog lachwekkend ook. ongelooflijk dat wel.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:47

plientjedres schreef:
Het is inderdaad ieder jaar wwer afwachten wanneer het nieuws weer gaat beginnen.
voor alle info en foto van de pony kan je kijken op
http://www.hippischcentrumdedelft.nl/

Best een leuke pony om te zien :D

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:49

Zolang elke idioot zo een pony op de markt kan halen kan ik me hier niet druk om maken nee.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:52

Soraya10 schreef:
prima wat jullie willen het is blijkbaar volkomen normaal om beesten als objecten te verloten en blijkbaar vinden mensen het nog lachwekkend ook. ongelooflijk dat wel.

En wat is daar dan precies het grote probleem aan? Denk je nu werkelijk dat de kans dat een paard op deze manier in slechte handen terecht komt zóveel groter is dan die van een willekeurige shetlander op marktplaats? Ik denk namelijk van niet. En er zijn een stuk meer van die shetlanders dan van dit soort verlotingen. Dat de Dierenbescherming haar prioriteiten zo slecht kan stellen vind ik al kwalijk genoeg; om daar vervolgens blind achteraan te hobbelen is nog veel stommer.