Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ibonn schreef:Ergert er zich dan niemand over de manier waarop Undercover draaft. Imo is dat meer getruckt dan normale draf. Een paard dat verzamelt moet kortere, verheven passen maken maar hij rijdt eerder uitgestrekte draf dan verzameld .... Ik ms iig de buiging in de voorknie in de draf, het voorbeen gaat zowat gestrekt. Piaffe is trouwens wel mooi, ging hij lekker in zitten en minder onderstandig met het voorbeen dan menig ander paard vandaag.
Ik weet iig dat wat ik vandaag gezien heb bij de NL ruiters, ik niet aan mijn leerlingen ga leren.... Aan de andere kant, de debutante heeft mij positief verrast, zag haar het liefst vd NL ruiters rijden, ook al was hij wat kort in de hals.
Gaat voor mijn gevoel alleen nog maar om de show en spectakel en niet meer om de perfecte opleiding waardoor het paard dit niveau bereikt. En dat geldt voor de hogere dressuur in het algemeen...
oji schreef:FriesWytske schreef:Waarom zit er dan nog zoveel verschil tussen de jury's, oji? Want dat betekend al dat er iets niet goed gaat. Kijk 1 of 2 procent. Oké. Maar 7 procent verschil tussen 2 jury's dat klopt dus niet.
Als er geen verschil in de jury beoordelingen zou zitten, zou je er maar 1 nodig hebben. Er zitten er 7, juist om foutjes in jureringen eruit te filteren. Daarnaast, ga zelf eens op 7 verschillende hoeken van de ring naar dezelfde proef kijken, en zie eens of je vanuit elke hoek tot hetzelfde oordeel komt...ik verwacht van niet.
FriesWytske schreef:oji schreef:Als er geen verschil in de jury beoordelingen zou zitten, zou je er maar 1 nodig hebben. Er zitten er 7, juist om foutjes in jureringen eruit te filteren. Daarnaast, ga zelf eens op 7 verschillende hoeken van de ring naar dezelfde proef kijken, en zie eens of je vanuit elke hoek tot hetzelfde oordeel komt...ik verwacht van niet.
Dan hoort er geen 7 % verschil tussen te zitten. Dit vond Laurens ook heel erg raar.
FriesWytske schreef:Dan hoort er geen 7 % verschil tussen te zitten. Dit vond Laurens ook heel erg raar.
turquoises schreef:Dat ben ik niet met je eens @HNS. Edward heeft contole over elke pas van Undercover. Niet enkel voorbeen voorbeenspektakel. Paard beweegt correct. Achterhand er goed bij. Nek als hoogste punt. Als je er iets over wilt zeggen dan zou het stanggebruik wat vriendelijker mogen zijn. Maar Edward is wat mij betreft de dressuurkoning. Wat een controle en wat een ruitergevoel.
En wat een mooie kur!!!
FriesWytske schreef:Waarom zit er dan nog zoveel verschil tussen de jury's, oji? Want dat betekend al dat er iets niet goed gaat. Kijk 1 of 2 procent. Oké. Maar 7 procent verschil tussen 2 jury's dat klopt dus niet.