Grote brand in Anderen, 1 paard omgekomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 07:21

manie schreef:
spekenham schreef:
Wel heel sneu, waarom juist die 2 paarden niet gered konden worden, ik denk juist dat een paard vlugger te evacueren is dan een koe.

Ken jij de situatie daar exact!!!
Blijkbaar niet dus mond houden....

Sorry bovenstaande post hoorde bij deze quote

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 08:46

Jeetje heftig hoor, waarschijnlijk zijn ze lang bezig geweest de koeien naar buiten te drijven ( die zijn meestal niet zo snel) en daarna de paarden. Misschien in een andere hoek ofzo. Ze hebben zoveel mogelijk hun best gedaan dit is vreselijk. Sterkte voor de eigenaren

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:07

quintolover schreef:
Jeetje heftig hoor, waarschijnlijk zijn ze lang bezig geweest de koeien naar buiten te drijven ( die zijn meestal niet zo snel) en daarna de paarden. Misschien in een andere hoek ofzo. Ze hebben zoveel mogelijk hun best gedaan dit is vreselijk. Sterkte voor de eigenaren

Voor zover we het nieuws kunnen geloven heeft de dochter zelf geprobeerd de paarden te redden nadat zei de brand ondekt had.
1 Paard heeft ze kunnen redden en het andere paard zag zei al in de brand staat en heeft ze helaas niet meer kunnen redden.
Maar nogmaals! Dit zegt het nieuws bij ons in Drenthe! Ik weet uit ervaring dat ook het nieuws niet altijd de waarheid is....

Ik wilde me er niet mee bemoeien en dit al zeker niet gaan melden omdat je het gewoon niet weet, en het heeft ook geen zin om daar een discussie over te voeren het is al erg genoeg. Links of rechts om alle mensen hebben alles gedaan wat ze konden. Goed of fout? Nee dat bestaat niet in zo'n situatie. Iedereen handeld na zijn gevoel op zo'n moment.

Maar aangezien er toch word uitgesproken hoe en wat plaats ik dit toch maar. Het is al vreselijk genoeg, laten we het gewoon bij 'sterkte' houden.

Seventeen

Re: Grote brand in Anderen, 1 paard omgekomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:12

Ik heb via via gehoord dat ze het ene paard er uit hebben gekregen maar die hebben ze in laten slapen door de vele brandwonden op zijn lichaam.
Ze waren al bezig met het andere paard maar die wou er niet uit...

Maar dit heb ik ook via via gehoord!

Mar_X

Re: Grote brand in Anderen, 1 paard omgekomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:18

De paarden stonden in een hoek die op het moment van ontdekken het ergst brandde, de dochter heeft geprobeerd de paarden er direct uit te halen, het 2e paard stond helemaal achteraan en daarom is het niet gelukt om hem eruit te halen, de brandweer heeft toen met het gezin de koeien naar buiten gedreven. Het ene paard is niet ingeslapen, maar is wel ernstig gewond.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:24

Wat een drama om je paarden zo aan te treffen. Die dochter zal daar een trauma aan overhouden en zich waarschijnlijk altijd schuldig voelen, ook al kon ze er niets aan doen.
Je zou zo graag iets voor die mensen doen, maar je staat met lege handen.