WK Verden: Charmeur niet deelgenomen aan kleine finale

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kim2008

Re: WK Verden: Charmeur niet deelgenomen aan kleine finale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:53

Inderdaad! Dit zijn jonge hengsten, op en top in showconditie en ook in dekdienst!! Die kunnen best eens stout zijn. En ik kan echt geen ruk zien hoor!! Je moet m.i. heel goed kunnen sturen om die hengsten daar in zo'n entourage te kunnen rijden. Super hoe emmelie het oplost. En het kan niet altijd feest zijn!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:32

Ik snap überhaupt niet dat Charmeur wederom mocht gaan. Super hoor die draf, maar het was (in de voorronde) weer het zelfde laken in 't pak als vorig jaar. In Verden draait het om gehoorzame paarden die zich laten bewerken en die 3 gelijkwaardige gangen hebben, dát is de wereldkampioen.

Overigens zullen de Duitsers zich wel weer doodgelachen hebben, want die zitten toch al niet op de hand van Emmelie.

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:34

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 21:16

ik vind dit ten eerste inderdaad ook een storing waarvan de amazone hem terecht corrigeert en op een nette manier, maar als je kijkt hoe hij doet en hoe hij maait met zijn voorbenen is hij toch echt stout hoor! en dat heb ik al een keer eerder gezien bij hem, een keer terugkomen of schrikken alla, maar hier zie ik toch echt een paard met een niet zo'n makkelijk karaktertje.
emmelie Scholtens is een hele goeie amazone, die met heel veel jonge hengsten prima overweg kan.
maar deze hengst is zegmaar niet voor de poes :+
mijn merrie zou ik hem niet voor kiezen in ieder geval :Y)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:45

avalonnancy schreef:
ik vind dit ten eerste inderdaad ook een storing waarvan de amazone hem terecht corrigeert en op een nette manier, maar als je kijkt hoe hij doet en hoe hij maait met zijn voorbenen is hij toch echt stout hoor! en dat heb ik al een keer eerder gezien bij hem, een keer terugkomen of schrikken alla, maar hier zie ik toch echt een paard met een niet zo'n makkelijk karaktertje.
emmelie Scholtens is een hele goeie amazone, die met heel veel jonge hengsten prima overweg kan.
maar deze hengst is zegmaar niet voor de poes :+
mijn merrie zou ik hem niet voor kiezen in ieder geval :Y)

Nou inderdaad. Blijft een hele imposante hengst, maar erg makkelijk is hij niet. Zijn genoeg andere (wellicht iets minder talentvolle) hengsten die braver zijn. Maar dat zijn de afwegingen die je maakt bij het kiezen van een hengst voor je merrie. :)

Heb helemaal geen erge ruk gezien, wat een soft gedoe weer. Was een storing die netjes opgelost werd. Erg jammer voor Emmelie! :(:)

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:51

Er komt ook gewoon zo ontzettend veel druk op die paarden te liggen. Van jongs af in het gareel en presteren, niet elk paard kan dat mentaal aan. Dat er dan af en toe eentje eens ongehoorzaam is vind ik echt niet gek. Spijtig voor haar, maar vooral voor het paard.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:53

zie er ook niets raars aan, alleen een stout paard,haha.
Wel erg jammer, dat het nu net daar moet gebeuren,dit wordt natuurlijk hard afgestraft.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:47

Elisa2 schreef:
avalonnancy schreef:
Hij was 2 jaar geleden bij de hengstenshow ook al zo stout..toen hebben ze hem met losrijden zelfs aan de longeerlijn vast gehad.
Maar hij was ook echt stout hoor. ..
[ Video ]

Stout? ik zie een paard die heel erg z'n best aan het doen is..per ongeluk in galop aanspringt en daarvoor een mega ruk in z'n mond krijgt,wat hij vervolgens niet accepteert {geheel terecht!} en daardoor in verzet gaat..en zoals het eruit ziet is dat niet de eerste keer geweest dat dit gebeurd is.Terecht dat het zwaar afgestraft is..maar het komt niet door het paard.

Ik begrijp wel wat je bedoeld, een mega ruk zie ik dan niet.
Maar het is voor een paard al een reactie op wat komen gaat.....Laatst op concour zz-licht precies hetzelfde, paard sprong aan en je zag aan de reactie van het paard al die ie in de stress schoot, amazone nam het paard nogal hardhandig terug. in de zelfde proef gebeurde het weer en de amazone deed nog niks maar het paard kwam bij voorbaat al omhoog en schoot achteruit.

Bij dit paard zie je dat hij reageert op het terughalen(en dat wil niet zeggen dat het hardhandig gebeurt, maar ze hoeven maar wat last van gebit te hebben of lichaam en dan kunnen ze enorm heftig reageren), maar daarna zie je dat hij het niet in zn koppie heeft rechtsom te gaan en dat is ook wat Emmelie beschrijft.
Ik vind dat ze het zeker heel keurig heeft opgelost!! Ze is natuurlijk ook wel wat gewend met die jonge dingen.En het ene paard is het andere niet, de ene neem je eens hardhandig terug en doet er niks mee, de andere raakt de volgende keer bij voorbaat al in de stress.
En daarbij geven ze ook aan rug evt. mond, dan kunnen ze ook zeer heftig reageren bij minst geringste aanraking met de mond.
Ik vind het altijd een hele fijne amazone,