Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Janneke2 schreef:Schrikken geblazen.
Voor mij spreken ook de beelden van de wegvluchtende bruine boekdelen: het ukje heeft uiteraard een keel opgezet en de bruine wil maar 1 ding: "weg!!"
Winged schreef:FriesWytske schreef:Waarom wel foto's gaan maken ipv het kind te redden. Tja, sensatie lijkt belangrijker dan iemand die evt. gewond kan raken.
Beelden zijn niet zo haarscherp dat ik denk dat de fotograaf in de buurt was.
xx_Horsiex schreef:Op het moment dat een paard in paniek raakt zal hij echt niet stil staan bij het kind, dus de reacties van, oh mar volgens mij wil hij het kind niet trappen, snap ik niet zo. Hij deed niet uit kwaad gedrag maar uit paniek en dan kijkt een dier nergens naar.
. hyppolyte schreef:Je vergeet toch even een vrij essentieel puntje bij een paard in paniek, in die drang om weg te komen denderen ze overal overheen zonder zich daarom te bekommeren.
hyppolyte schreef:Dat kind heeft echt nog geen strot opgezet, die ligt namelijk nog ondersteboven, die heeft nog niet eens de kans gehad om te schrikken.
hyppolyte schreef:Paard is waarschijnlijk meer in paniek van het vastzitten in het draad
hyppolyte schreef:Het gaat niet om willen raken, het gaat om de kans dat het per ongeluk wel gebeurt.
hyppolyte schreef:...dat moge waar zijn, maar het gebeurt maar hoogst zelden. Vluchtmodus heeft nl. met overleven te maken en overleven doe je als paard door uiterst zuinig te zijn op je hoeven en benen.Wat betreft het opletten in vluchtmodus, das het mooie, ze hoeven niet op te letten op details omdat je met genoeg momentum doorgaans wel overeind blijft
hyppolyte schreef:????als je een obstakel tegenkomt (en 4 pootjes hebt), daarom stoppen ze in blinde paniek ook niet voor obstakels
anneliesdj schreef:Janneke2 schreef:Schrikken geblazen.
Voor mij spreken ook de beelden van de wegvluchtende bruine boekdelen: het ukje heeft uiteraard een keel opgezet en de bruine wil maar 1 ding: "weg!!"
Wat een onzin, ik ken geen paard wat wegrend enkel voor het huilen van een kind.
Wel voor het langsstormen en bokken van een ander paard, omver knallende kinderwagen en schrikkend publiek.
Ik vraag me af of het kind al wel huilde, de foto's zijn gemaakt in 2 seconden tijd, dat kind lag net op de grond en had de mond ws nog niet eens open.
Maar ik zie ook geen paard wat pogingen doet het kind omver te rennen, ik zie alleen een paard wat weg wil bij de draad die rond zijn been zit.

- is dat ik van mening ben dat de omheining bij zo'n evenement behoorlijk te wensen overlaat.