FriesWytske schreef:Veulen:
Eerst moeder Dagmar in de keuringsbaan gehad, daarna kon Sinne meteen zelf haar presentatie geven in de veulenkeuring. Ze kreeg een hele nette 2e premie en we zijn doorgelopen om te chippen. Daar stond ze al wat te trekken met haar bekje maar het was net of moest gapen. "arme beestje is moe en heeft het warm" dacht ik nog en heb haar lekker gekroeld. De chip werd er met volle vaart ingeramd en we zijn terug naar de stallen gelopen. Ik had Sinne vast en na 30 meter zakt ze als een slappe vaatdoek voor mijn voeten in elkaar. De DA was er binnen een paar tellen en iedereen ging vaten water halen om haar te koelen. Enige wat ik kon doen was haar vast houden en aaien en toespreken. Helaas hielp niks van alles, haar slijmvliezen waren al helemaal bleek en al heel snel was lieve knappe Sinne vertrokken. Gelukkig is het wel heel snel gegaan en heeft ze hoop ik geen echte pijn gehad. Het is gewoon niet eerlijk, zo'n jong diertje had nog een heel leven met haar vriendinnetjes moeten genieten.
Het is vreselijk om te zien dat zo'n beestje je onder je handen vandaan wegglipt en je niks kan doen. Achteraf kun je wel 10 dingen bedenken met 'had ik maar...' Hadden we maar eerder gezien dat haar slijmvliezen bleek werden, 's ochtends had ze al wel gelegen in de box, maar ja.. zo'n trailerreisje is voor zo'n klein diertje ook indrukwekkend. De DA kon er zo geen exacte reden aan koppelen, waarschijnlijk een samenloop van diverse dingen. Misschien was ze al niet helemaal oke en heeft de warmte doorslag gegeven, was de chip misschien net de laatste stressfactor... Gelukkig heeft Karin nog mooie foto's van haar gemaakt op de fokdag.
Ze heeft het in ieder geval mooi gehad met al haar vriendinnetjes in het land afgelopen 3 maanden. Nu is ze een zonnetje in de hemel.
verschrikkelijk! heel veel sterkte..en voel je aub niet schuldig,mischien zat er daarvoor al wel iets niet goed en was dit idd de doorslaggevende factor.