DianneM schreef:Als ze getroffen zijn door de bliksem, waar komen dan die blauwe pillen in de maag vandaan?
Dat snap ik nu ook niet helemaal meer..
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
heb er zelf echt nog nooit van gehoord dat er blauwe korrels in de maag ontstaan bij blikseminslag 
K_im schreef:Ik zie nergens in de OP staan dat die blauwe korrels zijn ontstaan door de blikseminslag, of lees ik daar echt steeds overheen?
Neemt niet weg dat het ontzettend triest is dat die jonge meiden deze paarden zo aan hebben moeten treffen..
novito schreef:maar er staat dan toch nergens dat als er bliksem op een paard inslaat, dat ze dan blauwe korrels krijgen? of ben ik nou raar
Dancie schreef:Is dat niet gewoon Een soort van verbrande resten iets. Ik snap ook niet de blauwe korrels maar heb het wel eens gehoord. Daarom kon ik het verhaal denk ik ook plaatsen. Maar hoe en door wat en wat het is ik weet het echt niet.
Wat ik wel raar vind is dat ik best wel een symptoom van blikseminslag zie, zoals de verbrande huid en de verstijving. Dus ik vind het raar dat deze 2 symptomen incl. De blauwe korrels Eerst gezien worden als vergiftiging.
Het is en blijft vreselijk.
kheb medelijden met de diertjes :'(
Citaat:De blauwe korrels zijn naar een laboratorium gestuurd voor verdere analyse.
Dancie schreef:Dat van die blauwe korrels zal ik ff voor je zoeken. Maar met die Analyse had ik het over dat de delen naar het lab zijn gestuurd en dat daaruit gebleken is dat het onweer was.Citaat:De blauwe korrels zijn naar een laboratorium gestuurd voor verdere analyse.
Hierna krijg je vanuit het Lab bericht dat het om onweer gaat.