Gaia hekelt mishandeling slachtpaarden voor consumptie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 08:53

Wat een nare praktijken zeg. Ik ben gelukkig vegetariër

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:24

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:16

;( Dat dit nog gebeurd AD 2013

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:59

voor al die mensen die zeggen dat ze geen paardenvlees eten, dat kun je gewoon niet zeker weten, denk maar aan het schandaal van een paar maand geleden. Daarbij in veel snacks en kant en klaar maaltijden zit het ook en staat het ook gewoon op de verpakking. Wie vraagt bij de snackbar nou wat er precies in zijn kroketje zit? Wie leest de kleine lettertjes op de verpakking?

Kedevr

Re: Gaia hekelt mishandeling slachtpaarden voor consumptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:42

Ik ben blij dat wij altijd een eigen koe in de diepvries hebben. Zo weten we zeker dat het dier op een fijne manier geleeft heeft en op een snelle pijnloze manier geslacht. Arme paardjes..

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:10

Ben ik nu de enige die net het filmpje van de telegraaf bekeken heeft en niet snap waarom dat de slachthuizen hier zo geviseerd worden?

Volgens mij moet gewoon de wet daar aangepakt worden.
Zolang handelaren en gewone mensen zo mogen blijven omgaan met paarden,gaat er niets veranderen.heeft toch niets met slachthuizen te maken?

Ik zie in het filmpje geen slachthuis omgeving,maar een markt,een handelaar die paarden laadt,...

Als je bv in België nog paarden zou mogen vervoeren nr de slacht met een gebroken been,dan denk ik dat je versteld zou staan van het aantal dieren die nog vervoerd zou worden richting slacht met een gebroken been,maar het is bij wet verboden,dus het wordt het niet gedaan.
Als je hier een paard zo zou aftuigen,wordt je vervolgd.

De mentaliteit rond dierenwelzijn is daar nog zo anders,dat als die paarden nu naar het slachthuis of naar een handelaar vervoerd worden,het gebeurd op dezelfde manier,dus ik geloof echt niet dat dit dierenleed weg blijft door de slachthuizen te boycotten.....
Want wat gebeurt er met het gebroken been paard bv als het niet meer geslacht kan worden om dat niemand het vlees nog wilt?een spuitje,daar wordt er echt geen geld aan gegeven daar,dus ik denk dat dat paard met het gebroken been nog slechter eindigd als het niet geslacht kan worden.

Tuurlijk zijn de beelden erg,maar ik geloof echt niet dat je dit probleem aanpakt door de slachthuizen te viseren.dat verwaarloosd paard met die etterende wonde bv,dat komt daar toch niet gezond aan?het probleem ligt bij de mensen die dit paard hadden voor het aankwam in het slachthuis.
En die paarden die zo een kar moeten trekken.een paard die echt bestemd is vr de slacht gaan ze toch geen moeite meer doen om dat nog voor een kar te spannen?dat zijn gewoon paarden die verhandeld worden lijkt me en gruwelijk getest worden op kracht,maar wat dat met een slachthuis te maken heeft?

Poiuytrewq

Re: Gaia hekelt mishandeling slachtpaarden voor consumptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 20:32

Daar is het normaal dat een paard zo behandeld wordt. En de slachters (die alleen maar geld willen verdienen, als die geen mishandelde paarden mogen komen houdt ie misschien geen cent over) en hoge piefjes daar ook, anders had er vast wel een wet voor bestaan zoals hier.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 01:01

Pff, wat vreselijk voor die paarden :\ Snap het nut totaal niet dat het 'getest' moet worden hoe sterk het paard is? Als ze in worden geladen zonder voer en water, en dus vaak vermageren? Of zelfs doodgaan?

Vraag me af waarom er nou zulke dingen gebeuren, als het eigenlijk gewoon nutteloze dingen zijn die ze doen... En ze gaan ook heel ruig met die paarden om, dan zou ik ook tegen stribbelen...

Ennuhh.. Ho is ho, en vooruit is vooruit... Maar ik hoor ho en zie dat ze zweep gebruiken? %)