Texas: twee paarden gedood door duizenden bijen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:13

puppy1128 schreef:
Pfff, arme vrouw en pony's :(
Ben zelf nooit gestoken, maar ik denk dat 1 steek al pijn doet, laat staan zoveel :o

Vraag me af waarom ze opeens daar naartoe kwamen en de pony's en vrouw staken... Nou ja, steken kan wel komen omdat de pony's gingen trappen, en misschien vonden de bijen het bedreigend en sloeg toen allarm om de andere bijen 'te roepen'?

Killerbees steken in tegendeel tot de beien die wij kennen vaak zonder echt duidelijke aanleiding.

Bah, ontzettend naar verhaal.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:13

Jeetje, het zal je maar gebeuren.. niet te geloven eigenlijk...

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:16

Brr kippenvel krijg ik er van bij het lezen, het klinkt als een slechte film wat zich afgespeeld heeft bah!

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:23

Wat een vreselijk verhaal, ik word er helemaal naar van... :\

opisop_shop

Re: Texas: twee paarden gedood door duizenden bijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:46

jeetje wat eng zeg, vreselijk!
En ze zaten dus in een bijenkast, lijkt me niet dat je killerbees in een bijenkast mag houden als ze zo gevaarlijk zijn?? Neem aan dat de imker hier verantwoordelijk gesteld zal worden, hoewel je daar de paarden niet mee terugkrijgt natuurlijk.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:47

Wat vreselijk, beide pony's dood en dan zelf ook zo toegetakeld. Dan sta je echt machteloos..
Ik word er ook naar van... Ik wist zelf niet eens dat er zulke 'killerbees' bestonden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:42

Iedereen denkt dat dit alleen maar met killerbees gebeurd, in ons land hebben we de hoornaar, ook deze grote jongens kunnen mensen en vee doden. Het voordeel is dat deze soort niet agressief is maar als je toevallig een nest verstoord moet ook rennen voor je leven. Twee vrienden van mij zijn al eens gestoken, eentje zat in een laars en de andere werd tijdens het rijden in het bos in haar nek gestoken, ze zijn er dagen beroerd van geweest.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:44

het gebeurd regelmatig dat er één killerbee aan komt waaien een gezonde kast in en daar het hele zooitje gek maakt waardoor het hele spul gek wordt. Volgens mij hoefden ze niet eens eerst voort te planten maar namen ze het nare gedrag van elkaar over.

Killerbees zijn een mens gemaakte mutatie van een gewone bij, was de bedoeling ze ooit te gebruiken als bio wapen, alleen zijn ze destijds ontsnapt uit een lab...Of het nog niet genoeg op een horror verhaal leek

Gewonen bijen steken ook als zij hun nest beschermen, maar killerbees zijn de gene die door blijven gaan met steken tot de prooi niet meer beweegt

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:49

killerbees zijn hét voorbeeld dat de mens zich beter niet waagt aan biologische wapens...
Arme paarden, gelukkig hebben de mensen het overleefd.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:51

Niks biowapen, hogere productie in tropisch klimaat, want de europese bijen kunnen niet zo goed tegen die temperaturen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geafrikaniseerde_honingbij
Vervolgens maakte een vervanger een fout:
Citaat:
In 1957 liet een tijdelijk invallende imker per ongeluk toch 26 Tanzaniaanse door Kerr geleverde bijenkoninginnen ontsnappen. Zij paarden met Europese darren en verspreidden zich over geheel Zuid-Amerika, waarbij ze de Europese soorten wegconcurreerden. Volgens schattingen breidde het gebied waarin geafrikaniseerde honingbijen voorkomen zich met gemiddeld 2 kilometer per dag uit. De gevolgen voor de imkers in Centraal- en Zuid-Amerika waren dramatisch. Zij waren niet aan de extreem agressieve bijen gewend en de honingproductie daalde sterk. Ook nam het aantal sterfgevallen door bijensteken toe. In de jaren '90 bereikten de bijen de zuidelijke Verenigde Staten en Noord Argentinië.

Komt dit nog bij:
Citaat:
  • De bij heeft een veel bredere veiligheidszone rondom de bijenkorf. Ieder dier dat die zone betreedt zal worden aangevallen.
  • De bij heeft naar verhouding meer wachters.
  • De bij valt aan met meer bijen tegelijk dan de Europese soorten, en neemt mogelijke bedreigingen op grotere afstand waar.

Die vrouw heeft waarschijnlijk iets gedaan wat de bijen niet vertrouwden en kennelijk heeft de imker een insluiper gemist/heeft de koningin met een geafrikaniseerde bij gepaard.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:01

interessant artikel tamary ! Ik heb altijd gedacht dat zogenaamde killerbees idd het gevolg waren van pogingen om een nieuwe biologisch wapen te creëren.

Niettemin zou ik niet graag zo'n bende agressieve bijen tegenkomen.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:23

Het zal je maar gebeuren. Vreselijk :( .

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:34

heb er documentaires over gezien dat ze genetisch gemuteerd werden om uiteindelijk te gaan dienen als bio wapen in een amerikaans lab en door een fout ontsnapten en vanuit Mexico(volgens mij, of het noorden van zuid amerika) zich verspreid hebben over de continenten.

Ergens tussen een honingboerderij en lab van de amerikaanse overheid ligt de waarheid ;)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:06

Bah verschrikkelijk.. En ik ben al bang van 1 bij/wesp... Laat staan die vrouw en die pony's met zoveel..

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 07:05

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:50

Vreselijk :n...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:58

Afbeelding

Wat een griezels

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:40

Ik heb het meegemaakt in Belgie. Gewoon op de mtb door de koolzaadvelden. Ze pakten mijn toenmalige vriend. Ruim 100 steken. Gerend voor zijn leven, tot hij 200 meter verder een huis vond en daar zo doorgerend naar de douche.
Dat was 3 dagen ziekenhuis ( infuus met antihistamine, twee liter in totaal) en nog een maand kwamen soms allemaal bulten opzetten.
Ik heb nog nooit iemand zo in paniek gezien. En ik had 1 steek

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:41

Erg hoor dit.

Vreselijk om dan hierbij machteloos te zijn.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:59

Wat verschrikkelijk! Ik werd laatst nog door een zwerm achterna gezeten, laat staan wat het voor zo'n pony moet betekenen. Was zielig! :(

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:45

Gatver, dat klinkt inderdaad echt als een horrorfilm ofzo :=
Doet me ook denken aan een aflevering van Supernatural... "Bugs".

Gatver....

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:53

Ik had hier in nederland een keer en muggenaanval toen ben ik zo de sloot in gesprongen

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 04:53

Gaan bijen niet dood als ze steken? Vanwaar dan die grote zelfmoord actie van de bijen zelf? Wel erg heftig en sneu voor de paarden...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 06:11

CK88 schreef:
Gaan bijen niet dood als ze steken? Vanwaar dan die grote zelfmoord actie van de bijen zelf? Wel erg heftig en sneu voor de paarden...

Normale bijen en wespen wel, deze killerbees geloof ik niet...