Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dustinlover schreef:Jemig wat erg voor de eigenaren... En een stal is net zo erg.. Mijne kunnen kiezen, stal of buiten maar ook daar staan bomen omheen dusja...
friendly schreef:Verschrikkelijk zeg! Enige vraag die ik hier heb is waarom ze niet binnen stonden.. Het was toch voorspeld? Maar bah, wat een nare vondst voor eigenaar.
Esmeralda schreef:Twiggy2008 schreef:Vroeger had je ook zwaar onweer, hoor. Ik weet niet wanneer de mensen geboren zijn die dat roepen (ik ben zelf van 1970), maar vroeger had je ook heel zwaar onweer.
en was het in de winter veel kouder en in de zomer veel warmer!!!
Kaat1 schreef:Ook hier staat pony gewoon buiten met inloopstal. Wat wel de veiligheid verhoogt, is de stroom van de draad afzetten bij stevig onweer. Als de bliksem inslaat op de draad en er staan dieren in de buurt van de omheining, zijn ze ook dood... Is hier in de buurt al vaker gebeurd met koeien in de weilanden.
mooihoofd schreef:hier staan ze met onweer binnen. ik heb ze gisteren eind van de morgen binnen gehaald omdat het zwart werd buiten. en na een uurtje weer buiten gezet. in de nachten staan zo wie zo binnen. een paard is juist bang als hij buiten staat met onweer dus vandaar naar binnen. we zetten voor hem de radio aan en hij staat dan rustig hooi te eten.
unihorses schreef:mooihoofd schreef:hier staan ze met onweer binnen. ik heb ze gisteren eind van de morgen binnen gehaald omdat het zwart werd buiten. en na een uurtje weer buiten gezet. in de nachten staan zo wie zo binnen. een paard is juist bang als hij buiten staat met onweer dus vandaar naar binnen. we zetten voor hem de radio aan en hij staat dan rustig hooi te eten.
dit is niet waar. meestal schrikken ze ook niet van de donder omdat het een natuurlijk geluid is.
ja, ze vermeiden hier een uur van te voren al verstandig de bomen, maar verder? zijn ze niet bang hoor
mooihoofd schreef:unihorses schreef:
dit is niet waar. meestal schrikken ze ook niet van de donder omdat het een natuurlijk geluid is.
ja, ze vermeiden hier een uur van te voren al verstandig de bomen, maar verder? zijn ze niet bang hoor
jij kan het niet waar vinden maar de eigenaar doet het al 12 jaar zo buiten knalt hij tegen de hekken aan dus waarom niet naar binnen als dat wel goed gaat ? dus roep niet gelijk dat is niet waar !
Leorah schreef:nachtmerrie! Bevestigt weer dat ik echt zo snel mogelijk mn stallen af wil maken, zodat ik ze fijn binnen kan zetten voor dergelijke rotbuien. brr