Haspengouwse paardenbeul laat handtekening na op benen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LiesSimons

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:57

Het is op dit moment echt niet prettig om in deze buurt te wonen. Mijn paarden staan op pension maar gelukkig zijn de pensionhouders mijn buren dus heb mijn paardjes kort bij me maar je kan onmogelijk ze elk moment van de dag int oog houden hè. Ze staan de ganse tijd op de weide en ze binnen zetten s nachts heeft geen of weinig zin, de beul slaat overdag vooral s morgens toe :( en met zo'n weer kunnen de paarden toch ni binnen gehouden worden niemand weet wanneer en waar hij zal gaan toe slaan. We hebben de weides extra beveiligd met sloten en dergerlijke en extra draad dat het al moeilijk wordt om er onder te kruipen. Paarden dragen geen halsters zodat ze al moeilijker vangbaar zijn Marja wat kan men nog meer doen? Politie en buren houden de paarden int oog... We hebben het voordeel dat ze tussen de huizen in staan. Ik hoop dat ze die beul snel hebben want ik ben op van de zenuwen!! Wat een zieke mensen toch. |( -:(-

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:59

Wat een zieke mensen toch. Ik zal het vast niet mogen zeggen maar als ik die ooit tegen kom of betrap dan draai ik z'n nek toch echt om. Zulke mensen zijn beter af als ze niet meer leven anders kosten alleen maar geld. Walgelijk.

JV_dekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:00

Bij mij staan ze wel 24/7 buiten maar dan wel zonder halster. Is een stuk moeilijker voor die zieke geesten. En wij hebben idd ook een heel goeie waakhond die bij het minste of geringste al aanslaat dat scheelt natuurlijk ook.
Maar mochten ze bij ons langskomen, wij hebben nog een heleboel steigerbuizen die goed hard aan kunnen komen. :D

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:01

Bah ik kan hier gewoon zo ontzettend boos om worden! Wat een zieke zieke mensen. Ik zou hem/hen ook weleens met een scherpe ijzeren staaf willen bewerken.

xAnthea

Re: Haspengouwse paardenbeul laat handtekening na op benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:08

Pff, vreselijk... :(
Ik ben nu toch ook bang dat ie bij mij gaat toeslaan, hoewel het wel een eindje van bij mij is... Ik hoop dat ze hem vinden, en dat ze hem levenslang geven... Hij doet het nu met paarden, maar binnenkort zijn mensen ook aan de beurt denk ik.. Zo'n persoon is ziek en kan niet juist denken lijkt me :n

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:11

Waar gaat deze wereld heen zeg.. Jezus.. Kunnen we zijn ballen niet afhakken?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:14

DynamiteS schreef:
Waar gaat deze wereld heen zeg.. Jezus.. Kunnen we zijn ballen niet afhakken?

Ik denk niet dat het wat uit gaat halen. Zit toch echt in z'n hoofd.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:36

geerke schreef:
ik nodig die gek uit om dat eens bij mijn shet te proberen....
Ik zou mijn paarden inderdaad nooit buiten durven laten staan snachts in Nederland.

Dat zou ik niet te hardop roepen.
OP de plek waar ik stage heb gelopen hebben ze een merrie te pakken gehad die bekend stond als onhandelbaar.
Ik ben heel wat gewend.
Heb 3 jaar lang op een stal gewerkt waar we elke zomer z'n 40 paarden zadelmak maakten.
Maar zelfs ik had nogal wat moeite om dat paard uit zijn boks te halen.
Ze sloeg naar je.
Alleen de eigenaar kon haar pakken.

En toch hebben ze haar te pakken gehad.
20+ en hoog drachtig.
Arm dier.

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 00:22

bah :( vreselijk dat ze dit dieren kunne aandoen.
Ik jhoop dat de paardenwacht 's nachts werkte ertegen en dat ze hopelijk een dader te pakken krijgen.
Dan mogen ze bij hem het zelfde doen als wat hij deed met die dieren, heel veel sterkte voor de paarden en eigenaren!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 00:24

Ik heb "mijn mannen" ook dag en nacht buiten staan, de dames staan wel binnen. Maar dat is niet vanwege deze praktijken, maar meer omdat ik dat veiliger vind met de veulens. Wij horen ieder geluidje en hebben vanwege de fokmerries ook camera's hangen. Als ik iets niet vertrouw dan sta ik binnen 2 tellen buiten met hond. En mijn hond wil je als vreemde bij daglicht al niet tegenkomen, laat staan in het donker...

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 07:29

zieke personen. Bah, maar wat ik niet begrijp is dat ze ondertussen niet allang een keer zo'n allemachtige trap gekeregen hebben dat ze het land niet meer uit konden komen. Zo'n merrie zal toch niet stilletjes staan wachten terwijl ze zo pijnlijk toegetakeld wordt?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 07:34

geerke schreef:
ik nodig die gek uit om dat eens bij mijn shet te proberen....
Ik zou mijn paarden inderdaad nooit buiten durven laten staan snachts in Nederland.

Dit zou ik idd niet te hard roepen. Sorry dat ik het zo grof moet stellen, maar een shet is kinderspel voor die mannen. Nadat mijn merrie na de mishandelingen is weggehaald om even tot rust te komen in haar koppie, stond er op de wei waar het gebeurde alleen nog een merrie met haar veulen. We waren deels gerust (voor zover je op zo een moment gerust kan zijn), want als iemand de stal van die merrie zou binnen gaan, dan zou die er niet levend uitkomen. Die schopt en bijt en denkt dan pas na. Hoefsmid bv. was altijd gevecht. Het enige paard dat me ooit een litteken heeft bezorgd. Ja ja, als ze die stal zouden ingaan, dan zouden ze het wel weten.

En eigenlijk hebben de beulen het ook wel geweten, maar zijzelf is er ook niet ongeschonden vanaf gekomen. 's Ochtends vond ik weer een stal vol bloed, net zoals de andere keren, paard had verschillende wonden. Alleen vonden we nu ook bloed van een mens, oh wat had ik gehoopt dat die ergens lag dood te bloeden. Want als een mens zo hard bloed dat het tegen de stalmuur spettert dan is het toch al serieus.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 07:44

Dit kan gewoon door 1 persoon gedaan worden, bij mijn pony waren beide achterbenen met een ijzerdraad vast gebonden,pony kan moeilijk tot niet lopen dan en blijft staan.En zo kon de dader er vanachter een stok in duwen.Pony kreeg kolieken en werd ingeslapen.
Mijn paarden hebben geen halster meer om in de wei! De daders zijn [bijna] altijd oversexte mensen!

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 07:50

Binnenzetten is geen garantie! Bij ons kwam zo'n maf gewoon op stal.... We sliepen er 10 meter van af.....

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 08:19

Vreselijk, dit soort nieuws.

Wat mij op valt bij dit soort mishandelingen is dat de slachtoffers vrijwel altijd merries zijn.
Zouden deze beulen de dieren vooraf in de gaten houden of zodra ze door hebben dat het een hengst of ruin is de weide weer verlaten?
Je zou haast denken dat deze verknipte mensen zeker weten dat het een merrie betreft.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 08:24

Dit is de reden waarom ik nooit meer zal kiezen voor 24/7 buiten. En voor dat extra stukje veiligheid 'snachts op stal een babyfoon neerzetten, is nog zo'n gek idee niet.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 08:58

Ik krijg er kippenvel van en ik word er misselijk van.
Kan er niet bij hoe ze het in z'n hoofd halen om een dier zó toe te takelen :n

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 09:55

:n Vreselijk. Zulk mensen zijn goed ziek. Hopelijk vinden ze snel de dader(s)

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:40

FlairS schreef:
Binnenzetten is geen garantie! Bij ons kwam zo'n maf gewoon op stal.... We sliepen er 10 meter van af.....

ja, net als bij ons dus!
dan kan zo'n beest helemaal geen kant op.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:02

ik vraag me nog altijd af of die dieren verdoofd worden en waarmee, het zou vrij snel moeten werken, en de reactie lam moeten leggen van de slachtoffers, waarom is daar niet meer over bekend, kan een heel belangrijk punt zijn lijkt mij.
Verder kan men niet meer doen dan men doet, onze paarden staan vlak onder de slaapkamer 's nachts, de dames het dichtste bij, de mannen erom heen, en ook wij hebben er zeker 1 of 2 die korte metten maken met elke onbekende 2-bener, dat stelt mij toch allerminst gerust hoor.de camera op de wei en stal en paddocks is voor ons nog altijd het meest geruststellend, voorkomt niet alles, maar toont wel eea.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 15:09

Rivjenn schreef:
FlairS schreef:

ja, net als bij ons dus!
dan kan zo'n beest helemaal geen kant op.

Ja, maar als ze binnenstaan en die beul gaat dat paard mishandelen, dan kan ie zelf ook geen kant op... Het lijkt me niet dat een paard zich laat doen eigenlijk... Als die man (of vrouw mss) met zo'n staaf op een paard begint te slaan in de stal, dan lijkt het me wel dat het paard gaat stampen of steigeren oid om zich te verdedigen...

JenniferBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 15:15

Zouden die paarden niet gaan trappen naar diegene?

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 15:21

Ik denk eigenlijk dat ze gewoon een kalmerend middel krijgen toegediend, :n

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:58

GHB is een heel goed middel.... Daar krijg je een olifant mee plat....
Hij had hier een merrie te pakken die een hekel aan mannen had. Een andere x is hij inderdaad uit de box gevlucht door er overheen te klimmen. Had hij vast niks mee om te drogeren toen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:53

Raponsje schreef:
Wat mij op valt bij dit soort mishandelingen is dat de slachtoffers vrijwel altijd merries zijn.
Zouden deze beulen de dieren vooraf in de gaten houden of zodra ze door hebben dat het een hengst of ruin is de weide weer verlaten?
Je zou haast denken dat deze verknipte mensen zeker weten dat het een merrie betreft.

Merries en daar voornamelijk jonge dieren/veulens.
Wij hadden drie merries (waarvan 1 veulen) en 1 hengstenveulen staan. Alledrie de merries zijn mishandeld terwijl het hengstenveulen geen haartje verkeerd had liggen.
Ik durf eigenlijk wedden dat ze voorafgaand een heel onderzoek houden. Ze weten exact waar ze geruisloos binnen en buiten kunnen. Ze weten exact het ritme van hun leven. Wanneer er iemand is, wanneer ze op stal staan etc etc.
Paarden worden idd verdoofd. Daar zijn bij ons sporen van teruggevonden.