miss_lizje schreef:FriesWytske schreef:Inderdaad, Geertruida. Mooi dat dit nu eens zwart op wit komt te staan. En dat terwijl er meerdere mensen zeggen, dat wij ons aanstellen.
a boe, ga vooral heel hard huilen in een hoekje.
Ik ben nogsteeds van mening dat wanneer je correct rijd echt wel je punten rijd omdat ze dan gewoon niet om je heen kunnen. Dat een paard dat voordeel heeft in zijn bouw daardoor gemakkelijker de oefeningen kan uitvoeren is vooral mooi meegenomen, maar wanneer je correct rijd en het paard gezond is krijg je elk ras in het Z, al zal het bij sommige wat meer trainingsuren in zitten dan bij de ander.
Ondanks dat de jury dus lang niet zo objectief is als eigenlijk zou moeten zijn, kunnen ze jou echt geen 1en geven wanneer je correct rijd.
Zelf heb ik een tuigpaard/gelders. Vaak genoeg ook opmerkingen over gehad(stuur dat karre paard maar weer terug waar hij hoort, op het land etc.), maar vaak genoeg ook de eerste prijzen behaald. Kan ik wel heel hard gaan zeuren en zaniken maar wanneer ik dus gewoon een nette proef neerzet krijg ik mijn punten toch wel. Dus kunnen we alsjeblieft stoppen met zeuren van ik-word-benadeeld-want-heb-een-fries/fjord/haflinger/geit/koe-en-daar-houd-de-jury-niet-van en kunnen we gewoon eens gaan rijden?
Wij mogen net als alle anderen onze mening geven. En kan je zeggen 9 van de 10 keer ben ik het helemaal met de jury eens. En als ik lage punten heb naar mijn gevoel, maar het commentaar klopt wel. Dan hoor je mij niet zeuren. Je kunt de juryleden er echt wel uit, die de friezen karrepaarden vinden. En nee, die zetten het niet op het protocol. Zo slim zijn ze wel.
Heb het een paar maanden nog meegemaakt op een concours. Heerlijke proef gereden, echt zitten te genieten. En iedereen, ook andere juryleden die me hadden zien rijden. Zeiden dat wordt een dikke winstpunt. Niet dus. En ook het commentaar klopte helemaal niet. Een nette middendraf voor de B gereden, krijg je daar maar een 5 voor. Toevallig had de fotograaf die helemaal op de foto genomen. En iedereen zei, daar had je een 7 of 8 voor moeten hebben.

en inmiddels M2 +24. En twee weken geleden reservekampioen geworden van onze kring tussen de sportpaarden,
maar what the f*ck, kan mij dat boeien, mn leven hangt er niet vanaf, en ze mogen vinden wat ze vinden, heb zelf ook mn voorkeuren want we zijn allemaal mensen die dat wel eens uiten. 
en dan de proef filmen en terug laten kijken.
jurycursussen zijn overal hetzelfde....