Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lynn_Nikita schreef:jeetje daar is al lang geen smid meer bijgeweest knap dat ze nog kunnen staan/lopen
Hoop dat een smid dit nog goed krijgt, lijkt me niet erg bevorderlijk voor de beenstand/ pezen ed
Was blijkbaar een hele opgave om een nieuwe hoefsmid te zoeken

terpentijn schreef:@bigone: en dus..."de paarden staan natuurlijk wel op een zachte en vochtige ondergrond"... ja en? de mijne in de winter vaak ook... hoeven slijten dan minder af, wil je daarmee zeggen, nou die gaan er toch echt nooit zo uitzien, WELKE ondergrond dan ook, hard, zacht, het onderhavige geval is een kwestie van vele, vele, heel vele jaren geen smid gezien hebben. Waarschijnlijk ook niemand anders, zoals een DA (voor inenten, ontwormen) anders had DIE er neem ik aan wel melding van gemaakt?
Deze paarden zijn zeer zwaar en zeer ernstig verwaarloosd, op alle denkbare fronten: te mager, geen enkele zorg, geen tandarts hoefsmid DA of zelfs maar iemand die ze hanteerde is hier aan te pas gekomen.
Vele jaren niet, anders had een van hen die bijv. voor een ander paard kwam, dit gezien en gemeld.
Waarom er nog 4 paarden (de "best uitziende") bij eigenaar zijn achtergelaten (althans voor nu) weet ik ook niet, wellicht was de man compleet overstuur dat ze alle paarden weghaalden.... de finesses van zo'n drama kennen wij nu immers nog niet.
Maar een (ook menselijk) drama moet hier wel achter zitten, want niemand die wel in het hoofd is, laat diens paarden zo lopen.
Lopen...?