Paard mishandeld in Belgische Haspengouw

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarMarieke

Re: Paard mishandeld in Belgische Haspengouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:53

Waar gaat dit heen met onze maatschappij? De mensen die dit doen zijn allemaal tbs'ers, teveel gekken lopen er rond. :\

LindskeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:54

ken veel mensen in de buurt van Sint-Truiden met paarden, de school heeft er zelf 4 lopen. Woon zelf ook maar op een half uurtje van Sint-Truiden ik kan je zeggen, vorige keren en nu, je bent er niet gerust in. Hoop zo dat ze hem deze keer te pakken krijgen en dat ze hem een keer laten afzien, die dieren doen toch niemand kwaad!

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:20

zo ben ik blij dat we bewaking camera's hebben rondom alle weiden en stal gebouwen, veel te dicht bij huis dit allemaal.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:30

Zoiets is echt monsterlijk :( !Dat is geen mens die zoiets doet maar een verknipte ziel die niet meer te redden is :n .Mijn mening is zo eentje een spuit geven(even héél netjes gezegd),te redden is ie toch niet meer want hoeveel verder kan een mens nog gaan he? ;(
Arme dieren wat moeten die doodsangsten hebben uitgestaan en onwijs veel pijn hebben gehad! |(

Rochlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:34

Beangstigend, zo dichtbij :\

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:57

olafgek schreef:
Gini schreef:

Uit goede bron weet ik dat ze in 2011 niet meer daar geweest zijn. Al hebben ze wel geregeld in 2009 hun slag geslaan. De geitjes gebeurden wel meer erge dingen mee, dat stond los van de paarden. Geiten werden ter plaatse geslacht door -excuseer - vreemdelingen.

ik meende echt dat het toen opnieuw gebeurd is, zal medan wel vergissen van jaartal. de geitjes was echt vreselijk. gelukkig zijn die er nu weg gehaald.

In 2011 zijn er wel nieuwe gevallen geweest van gelijkaardige mishandeling en toen zijn de mishandelingen van 2009 ook opnieuw aangehaald in de kranten, misschien dat daardoor de verwarring ontstaat. ;)
Hoe het ook zij, ik vind het eigenlijk schandalig dat die man nog vrij rondloopt.
Je zou aan iedere stal wel een camera moeten hangen. |o

bestekhaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 08:35

:(

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 08:51

Crazy_boon schreef:
zo ben ik blij dat we bewaking camera's hebben rondom alle weiden en stal gebouwen, veel te dicht bij huis dit allemaal.

Miss. een domme vraag,maar als dit s'nachts gebeurt,dan zie je het toch niet?Ik bedoel,iedereen slaapt s'nachts toch? of gaat er dan een alarm af bij jullie?

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:25

Infrarood camera, hebben wij ook.
Je kan er in feite weinig tegen doen, maar ik ben er toch iets geruster op met een camera.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:29

Ik ken uit dit jaar al 3 gevallen en 1 levend terug gevonden. Helaas komen niet alle gevallen in de media ;)
Deze 4 heb k zien voorbij komen op Facebook. Mensen die dit delen met foto's vn hun...
Vind het persoonlijk maar sneu dat als er geen recent gebeuren in de media staat dit niet wordt geloofd.

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:38

DRESSAGEFAN schreef:
De dode dieren dateren toch van 2009 en 2011? Dit jaar is er toch nog maar sprake van 1 mishandeld paard? Of zijn er nog meer misschien?

In Belgie is dit misschien pas de 1e van het jaar, maar in Nederland zijn er dit jaar al aardig wat paarden en pony's toegetakeld.
Vooral in Oost en Zuid-Oost Nederland, Vooral merrie's en veulens, altijd s' nachts, altijd grof en met een scherp voorwerp.

skylar123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:02

Belangrijkste vraag: hoe is het nu met dit paardje?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:34

Ik doe even een gok:
Lichamelijk is ze aan het herstellen van de wonden. Het dier leeft nog, dus de wonden op zich waren niet levensbedreigend. Nu is het enkel opletten dat er geen infecties of ontstekingen komen. Dus een goede wondbehandeling in nauwe samenspraak met de DA is hier noodzakelijk.
Mentaal heeft ze een flinke klap gekregen en het zal wel even duren voordat ze terug vertrouwen heeft. Was het diertje voor dit voorval van karakter al een gevoelig en angstig dier dan bestaat de kans dat vreemdelingen altijd een gevoel wantrouwen opwekken.

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:01

lucaa2 schreef:
DRESSAGEFAN schreef:
De dode dieren dateren toch van 2009 en 2011? Dit jaar is er toch nog maar sprake van 1 mishandeld paard? Of zijn er nog meer misschien?

In Belgie is dit misschien pas de 1e van het jaar, maar in Nederland zijn er dit jaar al aardig wat paarden en pony's toegetakeld.
Vooral in Oost en Zuid-Oost Nederland, Vooral merrie's en veulens, altijd s' nachts, altijd grof en met een scherp voorwerp.

Brrr. ik woon ook in zuid oost Nederland , kwartiertje van de grens en ik moet er echt niet aan denken dat er zoiets gebeurt met een van mijn paarden.Gelukkig moet men wel op ons erf komen om er naar toe te gaan. Ik vraag me alleen wel af of dit ook gebeurt als ze op stal staan , stonden alle paarden die mishandeld zijn 24/7 op de weide ?

Rochlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:31

De krant Het Laatste Nieuws schrijft vandaag dat het deze keer alweer om maar liefst 6 mishandelde paarden gaat, allemaal in de regio's Velm-Landen-Gingelom.
De dader is vooralsnog niet gevat...

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:14

Hoeveel aandacht krijgt dit van de politie? HOe actief wordt er onderzoek gedaan, sporenonderzoek enz?
Prioriteit aan gegeven?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:44

Een van onze paarden had ook ineens een enorme snee vanaf haar vagina tot aan haar uier vorige zomer.
Nooit iets gevonden in de wei en de andere paarden waren in orde. Ik blijf me altijd afvragen hoe het gekomen is maar waarschijnlijk gewoon een weide ongeval geweest. Ook al is de beul ruim een uur rijden verder actief dan bij ons ben ik altijd bang dat iets gebeurt. Pas nog aangifte gedaan bij de politie vanwege een enorm eng figuur bij de wei die meerdere keren langs reed en we hadden er echt een slecht gevoel bij.
Snap niet wat die vieze beul er aan heeft wat weerloze dieren te verminken. Wat speelt er in godsnaam af in hun hoofd.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:44

Was vandaag op stal (ik sta hier in de buurt), en een stalgenoot wist me te vertellen dat bij de gevallen dit jaar de beul gezien zou zijn. Nuja niet zijn gezicht, hij rijd rond op een zwarte scooter.
Ik dacht, post het hier even zodat iedereen kan uitkijken.

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:55

In het verleden heeft het vééél aandacht van de politie gekregen, een hele team dat het hele circus onderzocht, maar helaas heeft het niet veel mogen helpen, te weinig informatie, en niemand dat iets gezien heeft natuurlijk. Hopelijk komen er nieuwe bevindingen binnen dat toch weer de zaak kan verhelpen en dat er iemand voor deze gruweldaden opgepakt wordt.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:58

:n

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:37

Brilletje schreef:
Hoeveel aandacht krijgt dit van de politie? HOe actief wordt er onderzoek gedaan, sporenonderzoek enz?
Prioriteit aan gegeven?

Wij hebben het geluk dat we een politieagente bij ons hadden die zelf ook paardenliefhebber was. Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar volgens mij heeft dit toch wel meegespeeld.
Voor de rest had ik het wel het gevoel dat de politie er voldoende mee bezig was. Al kunnen ze jammer genoeg weinig doen zonder concretere aanwijzingen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:33

Er is wéér eentje mishandeld. Heb de link naar Sammie doorgestuurd. Ze hebben in elk geval al de "handtekening' ontdekt. Ik hoop dat deze persoon (personen?) snel achter slot en grendel gaat. En ik hoop ook dat hij niet opschuift naar deze kant, want Sint-Truiden is niet ver van hier. Mag er niet aan denken m'n paard zo terug te vinden...

liana_shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 08:43

-:(-