Paarden afgemaakt na ernstige verwaarlozing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xRebelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 23:46

funnyhorses schreef:
Vaak lees ik ook berichten waar men verwaarloosde dieren heeft weggehaald en de nóg goed uitziende dieren laten ze dan achter.Ik snap dat niet |o ,waarom niet ALLES meenemen ipv de nog goed ogende dieren daar ook uiteindelijk laten wegteren? ;(

Idd een levenslang verbod op het houden van dieren geven! _-:(
Word hoog tijd dat die verouderde wetten eens aangepast gaan worden want DIEREN ZIJN GEEN DINGEN! -:(-

Helemaal mee eens!! Deze dingen horen gewoon niet te gebeuren. Hoe kan je nou in godsnaam zo harteloos zijn?! Ik snap niet dat zulke mensen bestaan :\ Gewoon vreselijk

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 11:55

Wat een vreselijk nieuws!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:03

ietjelover schreef:
8nnemiek schreef:
Meteen een levenslang verbod op het houden van dieren geven..

Maar alleen voor te lange hoeven laten inslapen? Ik heb op animal planet dieren voorbij zien komen met hoeven die haast een U vorm hadden en die er na de hoefsmid en een goede verzorging weer helemaal bovenop kwamen.. Had dan die paarden laten helpen op de kosten van de eigenaar.. ze gaan ermee om alsof het producten zijn; total loss, dus laat maar inslapen..

Heeft er mee te maken of het hoefbeen mee gekanteld of bewogen is. Mijn vriend is ook hoefsmid en maakt het ook wel eens mee dat het niet meer te redden is. En je doet die paarden ook geen plezier om hun leven lang met pijn te lopen.

Maar wat erg zeg :(

mijn paard heeft aan vier benen een hoefbeenkanteling en loopt gewoon rad zonder pijn.

Is de politie meteen dezelfde dag nog geweest na de melding?Anders heeft dat arme beest er gewoon een aantal dagen nog gelegen in de zon zonder water :7

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 07:26

Gracy, bah, ik word er gewoon niet goed van. Wat vreselijk. |(

8nnemiek

Re: Paarden afgemaakt na ernstige verwaarlozing

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 08:04

Jee, die Duitse paarden!
Mijn Duits is echt heel slecht, maar lees ik nu dat deze paardjes gewoon worden behandeld en ter adoptie worden aangeboden? Dat vind ik wel mooi dat ze er daar nog moeite voor doen. Die witte is echt mooi, die zou ik zo willen adopteren! Hoe kunnen mensen zo'n paardjes gewoon aan hun lot overlaten..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 08:10

Gracy schreef:
Helaas dit soort verwaardelozing gebeurd overal... in duitsland vrij recent geval... 11 juli jl.... oude man met 20 paarden waarvan 16 paarden geen hoefsmid gezien heeft voor de afgelopen 7 jaar... :n

http://www.tierschutzhof-geissblatt.de/ ... start.html

mijn god....ik ben redelijk veel gewend maar dit....de tranen springen me in de ogen |(
Hoe kun je dit aanzien als eigenaar?Dan is er toch iets mis met je hoor!
Komen deze hoeven ooit nog goed? ;(

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 08:17

Oef, er mag wel even bijgezet worden dat beelden schokkend kunnen zijn..... verschrikkelijk !!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:11

Allemachtig... Dat kan toch nooit goed komen :oo

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:20

Het lijken wel Indiaase slofjes!
Raar dat dat dan niet afbreekt op den duur.

Je snapt er soms niets van,een paard is toch een kostbaar bezit.
Dat je daar dan niet zuiniger mee omgaat.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:40

Neee wat erg. Geef je paarden dan aan anderen of verkoop ze, als je er niet voor wilt zorgen.

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:51

Wow, Echt extreem dit, echt zielig voor die paarden. Maar hoe kunnen die hoeven zo extreem lang worden? Wilde paarden worden toch ook niet bekapt er zit toch wel enigszins een natuurlijke slijtage aan. In de natuur lopen ze toch ook niet op asfalt, of ligt het aan het feit dat ze in de natuur uiteraard veel meer km moeten lopen op zoek naar eten?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:04

Deze paarden hebben jarenlang in een stal gestaan zoals ik het lees, waarschijnlijk in een dikke laag mest waardoor ze helemaal niet hebben kunnen slijten.

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:07

Oke ja ik heb eerlijk gezegd die duitse tekst niet gelezen. Jeetje dat doe je je paarden toch niet aan, sommige mensen sporen echt niet helemaal.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:18

8nnemiek schreef:
Deze paarden hebben jarenlang in een stal gestaan zoals ik het lees, waarschijnlijk in een dikke laag mest waardoor ze helemaal niet hebben kunnen slijten.

klopt....mijn shet is al 12 jaar niet bekapt,heeft hele nette hoefjes.

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:29

Mijn vriendin woont tegenover de beestjes... :n
Echt zielig hoe ze er bij lopen. als ik het niet verkeerd heb staan er nu nog 3 shetlanders 2 friezen een paar geiten en een lama... De dieren zijn overigens allemaal hengsten en vechten vaak met elkaar...
De friezen zijn mager maar hebben zooral een boel klitten, en de shetlanders staan op een afgesloten stuk van ongeveer 2 bij 1 meter :n
Alle dieren die waren afgemaakt lagen gewoon nog in de wei bij de andere, ik heb alle dooie dieren gezien, ze zijn gisteren opgehaald. De shetlanders die er nu nog bij lopen zijn allemaal kreupel
Afbeelding
De dieren zijn overigens van Circus renz.
Ik herinner me dat er 2/3 jaar geleden ook nog 3 olifanten in een oude binnenbak stonden.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:35

Dat snap ik toch niet, waarom laten ze die daar dan nog lopen???? Zo is het makkelijk om paarden te verwaarlozen: dan gaat een ander de rommel wel opruimen, en wat nog goed is, mag je nog verder mee aanmodderen tot het weer uit de hand loopt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:44

Nu ga ik al niet naar het circus uit principe, maar Circus Renz is nu bij deze helemáál afgeschreven.

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:53

Even voor de duidelijkheid er is vaker gewaarschuwd en ook vaker zijn er maatregelen genomen. Er stonden eerst ook arabieren, honden, tijger, leeuwen, olifanten en nog meer lama's die zijn overigens allemaal al in beslag genomen of ingeslapen...

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 15:08

8nnemiek schreef:
Jee, die Duitse paarden!
Mijn Duits is echt heel slecht, maar lees ik nu dat deze paardjes gewoon worden behandeld en ter adoptie worden aangeboden? Dat vind ik wel mooi dat ze er daar nog moeite voor doen. Die witte is echt mooi, die zou ik zo willen adopteren! Hoe kunnen mensen zo'n paardjes gewoon aan hun lot overlaten..

Is nu een aparte topic bij de News redactie met meer uitleg :

[VN] Dierenbescherming redt 16 paarden van boerderij in Duitsland