Paardentrailer bij Galder de snelweg afgereden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:57

Akshay schreef:
Was de eerste en ook de laatste keer dat ik dacht ''oh dat kan wel op bokt'' ..

Je staat er toch bij??

Oh, ik had het talud van een viaduct in het hoofd, gelukkig was het niet zo hoog en staat de trailer gewoon nog recht.

Over het paarden weer op de trailer stappen. Ik was een keer bijna thuis van les toen iemand mij belde of ik terug kon komen.. Ongeluk gebeurd. Snel paard op stal en terug gereden. Was iemand van de zijkant de trailer in gereden, trailer op de zijkant, dak was er af. Paard op de zij eruit gehaald..
Stonden toen wij kwamen in de berm te wachten, allemaal lampen flikkeren, was al vrij donker. Ik heb het paard, die ook op zich relaxed was overgenomen, meisje waarvan die was was nog erg geschrokken en mijn vader was mee, ik ben naar de trailer gelopen, niet nadenken en hop en in 1 keer weer op, pa stang er achter en klaar. Meisje met ons in de auto mee en we hebben bij een kennis waar we wisten waar een douche en warm water was het paard afgespoeld.
Paard loopt nu met datzelfde meisje, inmiddels vrouw in de Z1 rond.. Had toen naast wat schrammen een gebroken staart en verder niks.
Ook engeltje op de schouders gehad.

Deze mensen ook.. een ongeluk is een ongeluk, niemand ziet het liever gebeuren, maar helaas soms is het zo..

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:03

Akshay schreef:
Moet een vreselijke schok zijn geweest voor de eigenaren en de mensen die het hebben gezien..

Op de foto zagen de paarden er nog redelijk relaxed uit.. Bizarre dieren zijn het toch ook.. :(:)

Overigens, om 14:30 heb ik deze als tip naar de nieuwsredactie gestuurd.. Was de eerste en ook de laatste keer dat ik dacht ''oh dat kan wel op bokt'' ..

Wat is het probleem dan??

maar wat heftig zeg!

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:09

Dat is wat je noemt geluk bij een ongeluk..

stabiele trailer moet dat geweest zijn(welk merk?).

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:11

purkie schreef:
Dat is wat je noemt geluk bij een ongeluk..

stabiele trailer moet dat geweest zijn(welk merk?).

Ifor Williams :) Is volgens mij ook al eerder gezegd in dit topic!

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:21

xMercury schreef:
Ifor Williams :) Is volgens mij ook al eerder gezegd in dit topic!

:D o....k...., thx.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:23

criollo_yess schreef:
Oh, die hebben mazzel gehad. Trailer van Ifor Williams, die hebben een hele stevige carosserie met een soort van kooiconstructie waardoor de kans op vervormen aanzienlijk kleiner wordt, en met voorlader. Lijkt op de foto dat ze de paarden op die manier aan het uitladen zijn. Zo zie je maar hoe handig dat is. Hoop dat mij zoiets nooit overkomt, maar ben blij dat ik ook zo'n trailer heb!

precies wat ik dacht .

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:50

Pfoe dat is volgens mij iedereen zijn ergste nachtmerrie die met de trailer op pad gaat..

Wat een geluk heeft iedereen hierin gehad, geen gewonden niks, dit dat heel anders af kunnen lopen!

michejan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:57

Volgensmij is dat de nachtmerrie van iedere paardenbezitter/aanhangerrijder :oo
Gelukkig zijn ze er allemaal ongedeerd vanaf gekomen

Roxanneexxx

Re: Paardentrailer bij Galder de snelweg afgereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:19

Ik rij zelf op hoeve galderzicht en heb de mensen en de paarden gezien. Ze zijn gelukkig relaxt weer vertrokken na deze nare ervaring.
Gelukkig waren de paarden ongedeerd! Ze hebben even op stal morgen staan, ze stonden erbij alsof ze er al jaren staan

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:21

Waar zijn die foto's gebleven?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:24

Nachtlampje schreef:
Waar zijn die foto's gebleven?

Even op het linkje klikken boven aan de pagina: 'Omroep Brabant' :)

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:19

criollo_yess schreef:
Oh, die hebben mazzel gehad. Trailer van Ifor Williams, die hebben een hele stevige carosserie met een soort van kooiconstructie waardoor de kans op vervormen aanzienlijk kleiner wordt, en met voorlader.

:j Er is een reden, waarom een Ifor 150 tot 200 kg meer weegt dan ongeveer even grote trailers van andere merken en: dit is 'm. Hier nog een zéér tevreden Ifor gebruiker (HB505). +:)+

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:08

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:19

pfff.... wat een heftig ongeluk..
Gelukkig geen gewonde paarden en mensen

Lusitanofr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 09:29

Ik stond er in de file, toen ik naar Belgie toe ging, ben zo geschrokken toen ze de trailer om hoog haalden. (helemaal niet beschadigd of zo). Toen reed ik daar net langs. Echt een engeltje hebben ze gehad.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 10:33

Daarom was het zo druk gister, wat een naar voorval. Gelukkig is het goed afgelopen!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:12

Begrijp niet zo goed waar het precies is gebeurd want waar je kan invoegen richting Antwerpen is geen talud maar wel vangrails? Ben er net zelf weer langs gereden met de trailer, kom daar heel vaak langs als we in Nederland zijn geweest.

Blij dat ze ongedeerd zijn.

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 16:56

Percy schreef:
Begrijp niet zo goed waar het precies is gebeurd want waar je kan invoegen richting Antwerpen is geen talud maar wel vangrails? Ben er net zelf weer langs gereden met de trailer, kom daar heel vaak langs als we in Nederland zijn geweest.

Blij dat ze ongedeerd zijn.

Waar ze er af zijn gereden is precies het punt waar geen geleiderails staan omdat daar een brede middenberm is 200 meter verder staan weer geleiderails waar je over de snelweg(viaduct) rijd voor je de bocht in gaat... :D