Rabobank eist paarden van Eurocommerce

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Re: Rabobank eist paarden van Eurocommerce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:43

Het is en blijft een bank en die willen centen zien. Dat de banken zichzelf in de problemen hebben gebracht willen ze nu niet weten.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:44

Regallie schreef:
Volgens mij had London de olympische spelen nog niet gelopen op het moment dat Ger de stal had overgenomen.

Daarnaast als ik de auto van mijn vader over neem hoef ik er ook niet de volle pond voor te betalen evenals zijn bedrijf, is dit dan ook fraude?

Wel als je vader kort daarna failliet gaat en het op het moment van de overname van de auto al had kunnen weten. Dan is die auto ten onrechte onttrokken aan de boedel. Dat is dus fraude.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:59

Loesje1991 schreef:
Het gaat wel om dieren en dit lijkt me toch wel degelijk een zakelijk conflict waar dus nu de paarden weer de dupe van worden. wat als ze in de handen van de rabobank komen? En dan is de rabobank nog wel 'groot' sponsor en voorstander van de paardensport. Pakken ze iemand die succesvol is de paarden af. Denken ze er dan niet aan dat er weer een aantal goede combinaties verloren gaan? Wat willen ze nu liever?

Ik denk dat de gezamenlijke crediteuren het een grote zorg zal zijn dat er goede combinaties verloren gaan. De Rabo heeft zich als sponsor laten gelden (voor de zakelijke belangen) door London te laten uitkomen in Londen afgelopen zomer en nu is zij partij in een faillissement waar toevallig paarden bij betrokken zijn. Menig curator is al geconfronteerd met een verzameling koi-karpers, naast de nodige andere dieren die regelmatig opduiken in een faillissement, die ten gelde worden gemaakt t.b.v. de boedel en is dat nou zo wezenlijk anders? Visser heeft het geheel aan zichzelf te danken dat deze situatie is ontstaan en de Rabo heeft er alle belang bij dat de paarden goed worden verzorgt, alleen waarschijnlijk niet meer in Lochem.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:53

janderegelaa schreef:
Sammyoo schreef:
Wat een schurken, ongelooflijk.

Als er 1 schurkenbank is dan is dat wel de Rabobank, vind het dus helemaal niet erg dat ze nu een koekje van eigen deeg krijgen.

Eh.... leuk dat je die bank niets vind maar je kunt ook verder kijken dan de paardensport. Rabobank doet dit ook voor haar klanten. Als ze het niet krijgen omdat rabobank een 'schurkenbank' is, zal de koopkracht van vele klanten alleen maar dalen.. lijkt mij ook niet echt de bedoeling en dan wordt daar weer over geklaagd. Bekijk het eens wat positiever.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 12:03

Loesje1991 schreef:
Het gaat wel om dieren en dit lijkt me toch wel degelijk een zakelijk conflict waar dus nu de paarden weer de dupe van worden. wat als ze in de handen van de rabobank komen? En dan is de rabobank nog wel 'groot' sponsor en voorstander van de paardensport. Pakken ze iemand die succesvol is de paarden af. Denken ze er dan niet aan dat er weer een aantal goede combinaties verloren gaan? Wat willen ze nu liever?

De bank loopt hier volgens het artikel zo'n 300 miljoen euro mis. Daar kun je een hoop mensen succesvol van sponsoren. Daarnaast is dit (als het zo is gegaan als de bank stelt) gewoon fraude. Daar wil je mensen niet mee weg laten komen omdat anders anderen misschien hun paard kwijt raken.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 12:50

Danique_G schreef:
janderegelaa schreef:
Als er 1 schurkenbank is dan is dat wel de Rabobank, vind het dus helemaal niet erg dat ze nu een koekje van eigen deeg krijgen.

Eh.... leuk dat je die bank niets vind maar je kunt ook verder kijken dan de paardensport. Rabobank doet dit ook voor haar klanten. Als ze het niet krijgen omdat rabobank een 'schurkenbank' is, zal de koopkracht van vele klanten alleen maar dalen.. lijkt mij ook niet echt de bedoeling en dan wordt daar weer over geklaagd. Bekijk het eens wat positiever.

De koopkracht van de klanten wordt echt niet minder. Het wordt niet van hun bankrekening ingehouden. Rabobank maakt gewoon minder winst omdat ze die 300 miljoen afschrijven.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 14:39

Natuurlijk wel. Ze moeten dat geld wel weer goed maken. Rente op leningen kunnen hierdoor gaan stijgen en rente op spaar tegoeden kunnen hierdoor dalen.
Daar is de klant de dupe van

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 14:51

Dinopino schreef:
De Rabobank is van mening dat er sprake is van een faillissementsfraude.

Lijkt me een waarheid als een koe, maar dat gebeurt zó vaak in Nederland. Het zou mooi zijn als deze zaak resulteert in een uitspraak (of liever: wetswijziging) die het andere faillissementsfraudeurs ook moeilijk(er) maakt om er mee weg te komen.

janderegelaa schreef:
De koopkracht van de klanten wordt echt niet minder. Het wordt niet van hun bankrekening ingehouden. Rabobank maakt gewoon minder winst omdat ze die 300 miljoen afschrijven.

Was het maar zo.... :x Maar linksom of rechtsom komt dit gewoon bij de eigen klanten vandaan, even wat tarieven opschroeven of spaarrente verlagen idd.

kerelec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:27

Barb77 schreef:
Was het maar zo.... :x Maar linksom of rechtsom komt dit gewoon bij de eigen klanten vandaan, even wat tarieven opschroeven of spaarrente verlagen idd.

Klopt, daarbij is de Rabobank een cooperatieve bank en dus in eigendom van de ledencertificaathouders, dus ons geld.

Daarbij als er sprake is van fraude, gewoon keihard aanpakken. Dat de sport er onder moet lijden jammer dan.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 19:21

daantjuhhh schreef:
Natuurlijk wel. Ze moeten dat geld wel weer goed maken. Rente op leningen kunnen hierdoor gaan stijgen en rente op spaar tegoeden kunnen hierdoor dalen.

Nee natuurlijk gebeurd dat niet want dan gaat de klant gewoon naar een andere bank. Ze zullen met hun rente gewoon in de pas blijven lopen met andere banken.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 19:52

janderegelaa schreef:
daantjuhhh schreef:

Nee natuurlijk gebeurd dat niet want dan gaat de klant gewoon naar een andere bank. Ze zullen met hun rente gewoon in de pas blijven lopen met andere banken.

Nou dan valt hij vanzelf wel om en pompt de staat er geld in. Indirect dus ook van de burger.

Maar goh... wat zou de rabobank dit jaar balen hè, dat ze dat wielrennen niet meer sponsoren :')

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:27

Met een verlies van 300 miljoen valt Rabo echt niet om. Kunnen ze bovendien nog opvoeren als compensabel verlies ook.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:54

Ik zei ook niet dat de rabobank hierdoor zou omvallen, ik wilde alleen aangeven dat de burger hoe dan ook betaald. Of dat nou linksom of rechtsom is.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:28

Jeeemig 250.000 voor dat paard... ongelooflijk! Das zeker gewoon via een achterdeurtje gedaan richting de kaaimaneilanden en monaco.. :')

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 22:24

Ik vraag me af of er daadwerkelijk sprake is van fraude. Zijn de paarden voor het bekend worden van het faillissement verkocht? En als dat bekend was, waarom zouden de paarden niet verkocht mogen worden? Ze waren toch nog niet in beslag genomen? En dan nog is de eigenaar vrij om zelf een prijskaatje aan de paarden te hangen. Oké, 250.000 euro voor London is niet veel maar zijn de overige paarden echt zoveel waard? Maar denkt de Rabobank nu echt dat die hele stal vol stond met Totilassen of zo? Klinkt mij als een beetje overschat. Maar ik ken het verhaal niet goed, ben niet bekend met de wetgeving dus ik kan niet oordelen. Ik denk alleen dat de Rabobank van hele goede huize moet komen om deze zaak te winnen.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:55

Haha, ja dat is fraude. :=

Ik heb er sowieso een beetje moeite mee dat paarden als geldbedragen worden gezien maar zo werkt het nu eenmaal hè? :n

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:09

Was het faillissement al uitgesproken ten tijde van de verkoop? Dat het geen zuivere koffie is geweest, snap ik wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:17

karijn schreef:
Ik vraag me af of er daadwerkelijk sprake is van fraude. Zijn de paarden voor het bekend worden van het faillissement verkocht? En als dat bekend was, waarom zouden de paarden niet verkocht mogen worden? Ze waren toch nog niet in beslag genomen? En dan nog is de eigenaar vrij om zelf een prijskaatje aan de paarden te hangen. Oké, 250.000 euro voor London is niet veel maar zijn de overige paarden echt zoveel waard? Maar denkt de Rabobank nu echt dat die hele stal vol stond met Totilassen of zo? Klinkt mij als een beetje overschat. Maar ik ken het verhaal niet goed, ben niet bekend met de wetgeving dus ik kan niet oordelen. Ik denk alleen dat de Rabobank van hele goede huize moet komen om deze zaak te winnen.

Dat maakt niet uit. Het is genoeg om te weten dat het slecht gaat met de onderneming en dat er eventueel een faillissement zit aan te komen (pauliana). De schuldeisers worden hierdoor benadeeld.
De Rabobank hoeft niet van goede huize te komen om deze zaak te winnen. Het is volgens mij zo klaar als een klontje. Er is aan alle vereisten van pauliana voldaan:
- onverplichte rechtshandeling
- schuldeisers worden benadeeld
- degene tot wie de rechtshandeling is gericht wist van de benadeling van de schuldeisers.

michejan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:06

Blijft een vaag verhaal waar een luchtje aan zit.
Jammer dat een lange en goedlopende relatie tussen hem en de rabobank op deze manier moet eindigen. Met name voor de springsport een verlies :j

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 09:01

Ze zagen al lang aankomen dat de boel verkeerd ging daar en als je dan snel je paarden op een andere BV overzet dan is dat nogal illegaal ja!!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:17

De Rabo is natuurlijk zelf ook erbij geweest toen ze voor 300 miljoen in het schip ging met Visser....

Daarnaast staat of valt de Rabobank niet (om) bij de opbrengsten of verliezen van 1 bedrijf, zou nogal wat wezen....

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:44

Bijzondere discussie ...een boef blijft gewoon een boef, ook al heeft hij een stal met paarden :+ ...

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:06

randalinpony schreef:
De Rabo is natuurlijk zelf ook erbij geweest toen ze voor 300 miljoen in het schip ging met Visser....

Daarnaast staat of valt de Rabobank niet (om) bij de opbrengsten of verliezen van 1 bedrijf, zou nogal wat wezen....

Bedoel je hiermee dat jij het oké vindt dat Eurocommerce en Visser grootschalige fraude plegen? En niet alleen ten opzichte van de Rabobank?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 16:35

Dat zal niet maar 300 miljoen is geen kattep.. Dat gaat de Rabo echt wel voelen.
Heb me vanochtend maar eens in het wetboek faillissementsrecht verdiept :o

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:08

celano schreef:
randalinpony schreef:

Bedoel je hiermee dat jij het oké vindt dat Eurocommerce en Visser grootschalige fraude plegen? En niet alleen ten opzichte van de Rabobank?

Nou, nee, zeg ik dat? Ik zeg alleen dat 300 miljoen in één bedrijf steken veeeeel is, en dan mag je als bank ook je huiswerk wel goed doen voor je zulke enorme kredieten gaat verstrekken....

Daarnaast kon de Rabobank op zijn boerenleenbanken klompjes aanvoelen dat bouwfraude nou niet bepaald de wereld uit was. :+