Charlotte Dujardin en Uthopia winnen in Hartpury

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:15

turquoises schreef:
Nee San87, het is helaas echt waar.
Maar buiten dat, die 82+ % voor die proef van Dujardin was echt te veel.

Wat een nonsens. Er zijn meer Olympische kampioenen en die winnen echt niet standaard.

Anoniem

Re: Charlotte Dujardin en Uthopia winnen in Hartpury

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:19

Je hoeft mij niet te overtuigen van jouw waarheid San87.
Ik weet naar welke proef ik heb gekeken en ik weet hoe het wereldje in elkaar zit. Dus ik blijf hoe dan ook bij mijn eigen lezing. Dat jij er anders over denkt, prima hoor. Ik vertrouw op mijn eigen ogen en ervaringen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:23

Uuuh, wie probeert wie nou te overtuigen van ''de waarheid''.
Jou ''waarheid'' kan je blijkbaar niet onderbouwen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:27

Air schreef:
Uuuh, wie probeert wie nou te overtuigen van ''de waarheid''.
Jou ''waarheid'' kan je blijkbaar niet onderbouwen....

Je kan toch gewoon naar de proef kijken en mijn commentaar erop nog eens nalezen? Die proef veranderd niet. jij zou hetzelfde als ik moeten zien.
Lees dan nog eens hoe een goed gaand paard hoort te gaan en je weet genoeg.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:28

turquoises schreef:
Je hoeft mij niet te overtuigen van jouw waarheid San87.
Ik weet naar welke proef ik heb gekeken en ik weet hoe het wereldje in elkaar zit. Dus ik blijf hoe dan ook bij mijn eigen lezing. Dat jij er anders over denkt, prima hoor. Ik vertrouw op mijn eigen ogen en ervaringen.

Mijn waarheid? Kom op zeg, jij komt met boude beweringen die je niet kunt bewijzen... Ik ben niet eens van plan jou te overtuigen, ik zeg alleen dat jouw 'waarheid' onzin is.

Misschien is ze te hoog gepunt, maar ook met 10% minder (jij vond het 10% te veel) zou ze nog bovenaan staan.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:33

Ik kan geen tactfouten ontdekken eigenlijk, alleen een erg schokkerig filmpje. Dat valt dus sowieso al niet zuiver te beoordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:35

_San87_ schreef:
Misschien is ze te hoog gepunt, maar ook met 10% minder (jij vond het 10% te veel) zou ze nog bovenaan staan.

Ik heb ook nergens geschreven dat Charlotte niet de terechte winnaar was. Ze heeft terecht gewonnen, waarschijnlijk dan want ik heb de rest niet gezien. Feit is wel dat ze behoorlijk gematst is met de punten. :D

Air, gewoon meetellen in de stap, draf, passage en galop en je merkt en ziet dat het echt behoorlijk uit de maat is.
Geeft niets, dat komt vast wel goed maar om dit nu een wereldproef te noemen, :n Dan moet er nog veel bijgeschaafd worden.
Maar dat gaat vast goed komen.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:38

Ik las net al tussen je berichten dat je van mening bent dat Valegro met een valse knik wordt gereden en dat je hem als een machine vind lopen, terwijl Charlotte en Valegro nou juist het toppunt van harmonie vormen.

Wellicht houd je gewoon niet van Charlotte's rijstijl. Maar om het nou te gooien op een slechte basis? Nee.. Dat slaat echt wel alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:44

Bomba schreef:
Ik las net al tussen je berichten dat je van mening bent dat Valegro met een valse knik wordt gereden en dat je hem als een machine vind lopen, terwijl Charlotte en Valegro nou juist het toppunt van harmonie vormen.

Wellicht houd je gewoon niet van Charlotte's rijstijl. Maar om het nou te gooien op een slechte basis? Nee.. Dat slaat echt wel alles.

Ik zou dat best eens geschreven kunnen hebben maar ze rijdt hier echt niet op Valegro maar op Uthopia. Uthopia loopt welliswaar te diep maar vind deze combinatie veel fijner om te kijken dan Valegro. Die Valegro is mij veel te traag.
En ik ben juist enorm gecharmeerd van Dujardin. Ik mag haar graag zien rijden hoor. Maar ik vind dat je ten alle tijden kritisch mag zijn en die 82+% is gewoon te veel.
Daarbij heb ik mijn bevindingen onderbouwd.
Ik weet niet wat jullie nog meer van mij verwachten.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:45

Johanna59 schreef:
In mijn ogen de beste amazone ooit!

:j

Ik heb ook enorm veel bewondering voor haar.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:55

turquoises schreef:
En ik ben juist enorm gecharmeerd van Dujardin. Ik mag haar graag zien rijden hoor. Maar ik vind dat je ten alle tijden kritisch mag zijn en die 82+% is gewoon te veel.
Daarbij heb ik mijn bevindingen onderbouwd.
Ik weet niet wat jullie nog meer van mij verwachten.

Dat blijkt :j

Je hebt je mening niet onderbouwd.. Je zegt dat je taktfouten ziet, dat de passage een zweefdraf is en de stap en galop niet zuiver zijn. Hoezo vind je dat? Ik heb in een eerder bericht toegelicht waarom ik het een goede passage vind. De stap is kort, maar in viertakt en de galop is in een drietakt. Wat vind jij daar niet zuiver aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:03

dubbelpost
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-07-13 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:04

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:29

Drietakt in een pirouette wil ook moeilijk lukken hoor..
In de hoek daarna heeft ze inderdaad een kleine storing, maar dit is na twee sprongen hersteld.

Als het hier bij blijft neem ik aan dat de 82 procent dus zeker niet onterecht is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:40

Bomba, ik zie dat jij in bijna al jouw berichten over Charlotte Dujardin en Carl Hester praat. Ik begrijp dat je fan bent maar ik ben bang dat je niet helemaal meer objectief bent.
Geeft niet, ik snap dat je over niets anders kunt praten. Maar ik blijf bij mijn eigen mening over de proef van Charlotte Dujardin en weet dat ik hierin niet alleen sta.
Ik wil het hier graag bij laten. Welterusten. :Z
Laatst bijgewerkt door Sica op 10-07-13 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:59

Ik las de punten en verwachtte een super proef.
Maar toen ik het filmpje zag was vond ik t er echt niet super uitzien. Kon alleen niet bedenken waarom. Toen las ik deze reactie en ik kan me er helemaal in vinden

turquoises schreef:
http://www.topdressage.tv/phpBB3/viewto ... 190&t=7107

Ik heb het fimpje gezien en ik vind de punten echt veel te hoog. Het is zeker een combinatie met toekomst maar de gehele proef zijn in alle 3 de gangen enorm veel tactfouten gemaakt. De stap is niet zuiver, de passage is onregelmatig, wisselend van tempo en geregeld niet meer dan een zweefdraf. De galop is echt niet zuiver gesprongen, dat zie je ook terug in de pirouettes. De meeste overgangen zijn twijfelend en niet mooi gereden.

Het plaatje is mooi om te zien maar technisch zijn er nog enorm veel verbeterpunten. Wat mij betreft is ze qua nivo nog een straaqtlengte verwijderd van Heleen Langehanebergh en Edward Gal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 07:27

glenstorm schreef:
Ik las de punten en verwachtte een super proef.
Maar toen ik het filmpje zag was vond ik t er echt niet super uitzien. Kon alleen niet bedenken waarom. Toen las ik deze reactie en ik kan me er helemaal in vinden

turquoises schreef:
http://www.topdressage.tv/phpBB3/viewto ... 190&t=7107

Ik heb het fimpje gezien en ik vind de punten echt veel te hoog. Het is zeker een combinatie met toekomst maar de gehele proef zijn in alle 3 de gangen enorm veel tactfouten gemaakt. De stap is niet zuiver, de passage is onregelmatig, wisselend van tempo en geregeld niet meer dan een zweefdraf. De galop is echt niet zuiver gesprongen, dat zie je ook terug in de pirouettes. De meeste overgangen zijn twijfelend en niet mooi gereden.

Het plaatje is mooi om te zien maar technisch zijn er nog enorm veel verbeterpunten. Wat mij betreft is ze qua nivo nog een straaqtlengte verwijderd van Heleen Langehanebergh en Edward Gal.

@Glenstorm, Ik vind het knap dat je op jouw jonge leeftijd ziet dat er iets niet helemaal goed gaat. ook al kan je het nog niet verwoorden wat er mis gaat, ik vind het super om te lezen dat je goed kunt analyseren en niet zoals de meesten alleen maar och en ach roept dat het prachtig is maar dat je zelf nadenkt. +:)+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 07:38

Vanmiddag het filmpje maar eens kijken, dan.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 07:39

Ik vind positie van de camera ook verre van ideaal. Om goed te kunnen oordelen zie ik een paard het liefst vanaf de grond en niet vanuit de lucht.

Charlotte rijdt onwijs sympathiek. De beide paarden zijn volgens mij ook afgevallen. Dat viel me bij Valegro ook op. Goede zaak, ze waren een tikje aan de mollige kant ;)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 07:47

Ik vind Charlotte Dujardin een top ruiter, zoals haar (en Hester) rijden er maar weinig. Vanmiddag ga ik toch ook eens kijken naar het filmpje, ben heel benieuwd. Kan het me alleen niet voorstellen dat alle juryleden stront in hun ogen zouden hebben...

nietactief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 07:58

Ach wat maakt het uit dat zij zo hoog scoren en veel van jullie dat onterecht vinden. Het is nu toch al gebeurt en daar kan je niks meer aan doen. En ja nattuurlijk gaat er vast vaak wel iets oneerlijks in de dressuur. Maar daar is bijna niks aan te doen. Daarom moet je ook lekker gaan springen!! :j
En misschien waren de punten onterecht volgens jullie, ze is wel op een geplaats Op nummer een. En al was ze op nummer een met 70 %. Gewonnen is gewonnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:44

_San87_ schreef:
Vanmiddag het filmpje maar eens kijken, dan.

Dat vind ik dan weer jammer dat je eerst een hoop commentaar hebt of mijn onderbouwing en nu blijkt dat je de proef niet eens had gezien.

Mercury, ook ik vind dat Charlotte een topamazone is maar ook zij is niet heilig en kan dus ook niet altijd foutloos rijden.
Het is zo dat juryleden vaak niet objectief zijn. Heb je een goede naam dan zijn de juryleden genegen om een hoge score te geven en ben je een onbekende ruiter dan moet je je eerst bewijzen en krijg je niet de punten die je verdient.
Dat is dus het rare en niet eerlijk aan de dressuursport.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:46

Echt, ik snap er niets van. Een amazone, die zo fantastisch rijdt, een genot is om naar te kijken, alles wint, zo onderuit gehaald kan worden door sommigen.
Als je vindt, dat ze te hoog gepunt wordt of gematst, zorg dan dat je in de jury terecht komt. Dan heb je inspraak en kan je invloed uitoefenen.
Juryleden doen erg hun best. Maat zo gauw het publiek het er niet mee eens is, schieten ze te kort.
En dan bedoel ik eigenlijk Nederlands publiek. Of het nu voetbal is of schaatsen, dressuur of iets anders, als er niet gewonnen wordt, staat iedereen op zijn kop.

Verbeter de wereld, maar begin bij jezelf!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:49

Wie zegt dat ik niet jureer?

Dus jij vind dat Charlotte heilig is en dat er nooit een kritieke noot over haar geschreven mag worden?
Dat vind ik de kop in het zand steken.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:53

turquoises schreef:
Wie zegt dat ik niet jureer?

Dus jij vind dat Charlotte heilig is en dat er nooit een kritieke noot over haar geschreven mag worden?
Dat vind ik de kop in het zand steken.

Eigenlijk was het meer algemeen bedoeld.
Maar nu je dit balletjes zelf opgooit: jureer je dan op dat niveau?