Woningen in paardenwijk in Velswijk eindelijk te koop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:46

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of hier dan weidegang mogelijk is?
Daar wordt niks over gezegd in het stukje iig..

Kirsha

Re: Woningen in paardenwijk in Velswijk eindelijk te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:50

En in het filmpje is een hele mooie tekening te zien, maar ik zie ook nergens een weide inderdaad. Laat maar, ik blijf wel hier :D

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 20:11

Is er een nieuw filmpje? Ik zie volop wei

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 20:15

ruitje schreef:
Wel handig, als je klanten niet betalen of de mest niet uit de bak geschept hebben kun je gewoon even aanbellen :') .

Dramatisch lijkt mij dit, vind het zowiezo fijn om sommige delen van mijn leven gescheiden te houden, je wil toch niet alles op 1 hoop? Ik zou bijvoorbeeld ook nooit in de straat van mijn werk gaan wonen o.i.d. :)

dit heeft inderdaad nadelen.. ik woon op het erf van mijn werk,.. voor mij zijn de voordelen net groter dan de nadelen.

enige dat zeker is je prive leven is minder prive.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 06:53

Hoe gaan ze die wijk noemen ? Moord en doodslag ?
Hahaha hoe verzin je het... Allemaal paardenmensen bij elkaar op een paar vierkante meter :')
Ik voorzie een nieuwe reality soap.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 08:25

Als jullie jezelf en je eigen gedrag zo verschrikkelijk vinden, dan zou ik zeggen doe er wat aan. ;) Of is dit een gevalletje “Het is altijd een ander?“

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 08:34

Ik hoop dat je die binnenbaan mag huren. Woon er vlakbij dus zou ideaal zijn. Indoorwedstrijden mag ook wel.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 08:35

Sammie schreef:
Als jullie jezelf en je eigen gedrag zo verschrikkelijk vinden, dan zou ik zeggen doe er wat. ;) Of is dit een gevalletje “Het is altijd een ander?“

Precies mijn gedachten! Heb nooit problemen met andere "paarden" mensen :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 08:37

Mij lijkt het helemaal niets ... zie je constant dezelfde mensen ...
Vind het idee grappig, ze zullen de krant wel willen halen ermee , maar of het ook echt blijkt te werken, lijkt me niet ...

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 08:38

Sammie en Nicole,
Kijk hier eens naar de topics hier op bokt dan weet je dat de rijdende rechter een vaste bestemming krijgt en niet meer rijdend is en dat GTST wel in kan pakken :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 09:25

Dat is geen antwoord op mijn opmerking, little king :) Eerder een bevestiging op mijn vraag. :D

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:07

Ik denk dat het altijd iedereen samen is wat ruzie maakt, niet snel iemand alleen.
In je uppie ruzie maken is zo saai :+
En dan kun je zeggen ik ben zo niet heb nu ook nooit ruzie, maar nu kies je je stal zelf uit.
Daar waar jij denkt dat de mensen die er staan een beetje aan sluiten bij je ideeën.
Dat heb je bij dit project niet voor het kiezen.
En dan kun jij wel geen ruzie maker zijn, maar als jij dan toch anders tegen het paarden houden aan kijkt dan de buurman kan je leven toch best onaangenaam worden.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 10:46

Ikzelf heb eigenlijk weinig tot nooit ruzie, echter zie ik een hoop ellende om mij heen ;)
Gelukkig heb ik dit op mijn stal niet, daar gaat iedereen leuk met elkaar om en word iedereen in zijn of haar waarde gelaten.
Helaas is dit niet op elke stal het geval en hoor je er als je geen gribaldi hebt en geen dressuur rijd of geen koffie drinkt en niet roddelt, maar je afwezig houd al snel niet bij en ben je het onderwerp van gesprek.

Ik houd het dus lekker bij mijn eigen stalletje.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 10:53

Afbeelding

denk dat het niet veel anders is als in andere wijken.
mensen die wel met elkaar om kunnen gaan en mensen die dat niet kunnen.
mensen die met elkaar om kunnen gaan zullen wel naar elkaar toetrekken.

vind het een leuk iniatief, ben benieuwd hoe het verder gaat.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 11:11

Ik denk wel dat het anders is als in andere wijken...
Als ik hier geen contact wil met mijn overburen kan dat makkelijk, ik loop ze verder nergens tegen het lijf en zie ze weinig.
Echter zou ik in deze wijk mijn overburen wel steeds tegenkomen en hun bezigheden meer zien dan in mijn huidige wijk, ik kom ze nu tenslotte niet tegen tijdens het beoefenen van mijn hobby en mijn ontspanning.

Ik vind het dus helemaal niets, maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het een geweldig idee vinden.
Ieder zijn ding zeg ik altijd maar ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 11:17

Ik denk idd dat het ook anders is dan andere wijken. In het paardenvolk zitten mensen met een uitgesproken mening over dingen, verzorging van paarden enz. Dat kan resulteren in serieuze ruzies. Als jij je paard op deze stal hebt staan en daar ook bij woont, dan kun je bij onenigheden waarbij je echt niet tot elkaar kunt komen niet zo makkelijk vertrekken. Ja, met je paard misschien, maar je woont er helaas ook nog bij dus je blijft ze tegenkomen.

En als je om een of andere reden de paarden vaarwel zegt, ben je dan verplicht om te verhuizen? Na verloop van tijd zullen er mensen zitten die geen paard meer hebben of aan gaan schaffen, die klaar zijn met de sport. Dan heb je wel een woning bij die stal, blokkeer je de woning voor een ander die er wel zou willen zitten.

In theorie een leuk idee, ben hetzelfde op de Equitana in Duitsland al een paar keer tegengekomen dus zo nieuw is het niet. Als het echt neergezet gaat worden zal de tijd leren of dit echt een succes is of niet. Heb daar zo mijn twijfels over.

Zou ik er willen zitten? Nee, absoluut niet. Als ik de paarden aan huis heb, dan wil ik ook kunnen beslissen hoe dingen gaan. En dat heb je daar niet.

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 23:10

Vandaag een ware run op de woningen van het plan Paardendorp Velswijk. NOT. 3 vervolgafspraken van geïnteresseerden.
Terwijl er na de eerste infodag volgens de bedenker van het plan 80 inschrijvingen waren.
Op de hal komt de eigenaar van het plan zelf bij gebrek aan interesse. Zelf geen paardenman, maar daar kun je natuurlijk personeel voor inhuren.
Moet hij zelf natuurlijk eerst nog zijn eigen huis kwijt worden. Moeilijk in deze tijd blijkt nu wel weer.
Toen werd er door bedenker en eigenaar verteld werd dat er een internationale springruiter op 1 hal zou komen. Niet waar en dat wisten insiders ook wel.
Alles wordt mooier verteld dan het is. Er is ook geen weidegrond voor de paarden volgens mij. De boer die grond rondom het plan heeft is naarstig op zoek naar land elders zodat het land rondom "het dorp" als weidegrond kan gaan dienen, maar hij kan nog maar geen grond vinden is het laatste wat ik heb gehoord.
Misschien moeten ze Mies Bouwman inschakelen? Die heeft er jaren geleden ook voor gezorgd dat "het dorp" in Arnhem er kwam :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 06:39

Dan moeten ze wel snel zijn. Doodgezegde mensen leven langer, maar Mies Bouwman is ook op leeftijd...:D

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 07:15

je zou er maar gaan wonen. Getsie. De roddel en achterklap op een gemiddelde stal is soms al niet te harden laat staan dat je er 24/7 tussen zit. Mij niet gezien.

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 07:19

Akhal_Teke schreef:
Is er een nieuw filmpje? Ik zie volop wei

Ligt heel veel grond omheen, maar dat hoort er niet bij.
Dat kunnen ze misschien erbij pachten, maar die boer moet eerst ergens anders grond zien te vinden. Zijn koeien moeten toch ook eten.
En wat als de pacht later opgezegd wordt? 23 uur stal en 1 uur stapmolen per dag?

Maar ik wens iedereen die met het plan te maken heeft succes en we zien het wel of niet gebeuren.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 07:30

Ik zou er ook niet graag zitten. Echt een paard aan huis is het ook niet. Je zit toch met zoveel mensen om je heen met ieder een eigen mening over hoe het paard gehouden moet worden of gereden. Daarbij vind ik het heerlijk om gewoon lekker alleen met de paarden bezig te zijn dat is hier eigenlijk ook niet mogelijk altijd andere mensen op je heen. De rust is er niet echt.
Zou ook niets voor mij zijn als er mensen zouden zijn die er een totaal andere kijk op hebben. Als je daar dan dagelijks mee te maken hebt zou ik me mond niet kunnen houden denk ik ondanks dat iedereen het voor zichzelf moet weten zouden er bij mij wel frustraties naar boven komen.

Maar goed er zullen vast mensen zijn die het wel zien zitten en ik ben benieuwd of het gaat werken.
Ik denk trouwens niet dat je dit probleem alleen zult hebben tussen paardenvolk. Heb je volgens mij al gauw bij allerlei hobby's/sporten als je al die mensen bij elkaar zet heeft ieder wel z'n mening als je er dan vaak mee geconfronteerd word is het logisch dat het frustraties oplevert. En dat is in de paardensport vrij normaal dat paarden op een pensionstal staan met meerdere mensen en je kunt het niet met iedereen eens zijn. Bij vele andere hobby's heb je daar niet zoveel last van dat je geconfronteerd wordt met mensen die heel anders daarover denken. Want daar ga je dan gewoon niet mee om maar in de paarden kun je elkaar wat lastig ontlopen.
En als je het vergelijkt met vele andere sporten. Doe je bv bij een "verkeerde" training dat jezelf aan maar in de paardensport doe je het niet jezelf aan maar je paard. En dat maakt denk ik ook dat het voor meerdere mensen lastig is om soms dingen te negeren en hun gang te laten gaan. Zeker als je er dan dagelijks mee geconfronteerd word.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 09-07-13 07:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 07:43

Sammie schreef:
Als jullie jezelf en je eigen gedrag zo verschrikkelijk vinden, dan zou ik zeggen doe er wat aan. ;) Of is dit een gevalletje “Het is altijd een ander?“

Dat iedereen een andere mening heeft, komt in elke sport voor. Maar omdat we hier over levende wezens praten, gaat het mensen aan het hart.
Mijn gedrag verschrikkelijk? Ik zal een stalgenoot niet opzettelijk treiteren, maar gaat diegene in mijn ogen een brug te ver dan hoef ik er niks meer mee te maken te hebben ook.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 17:57

Sammie schreef:

Je kunt het helaas niet iedereen naar de zin maken. Wat de een wil, kan compleet haaks staan op wat de ander voor ogen heeft. En dan heb je er altijd nog mensen tussen die compleet over een ander heenwalsen om hun zin maar te krijgen. Degene met de grootste mond krijgt toch vaak zijn zin, is je dat niet ook al opgevallen? Paardensport is een solitaire sport, sporten in teamverband met anderen is het doorgaans niet. Je mag toch hopen dat iemand de nodige sociale vaardigheden beheersd en een teamspeler is, maar in de paardensport ga je dat niet leren. En dan met zijn allen op een kluitje? Moet er toch niet aan denken.

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 07:54

Ik hoorde gisteren van een stalhouder dat er bij gebrek aan interesse voor de rijhallen nu nog maar 1 hal gebouwd gaat worden. Ik geef dus alleen maar door wat ik hier hoor. Voordat er mensen over mij heen gaan vallen.
Daar veranderen de mogelijkheden voor eventuele kopers toch aanzienlijk door.
50 stallen, 1 hal, file om te kunnen rijden?
50 pensionstallen? De eigenaar van de hal heeft namelijk zelf niet 1 paard.
Ik las hier op het forum in het verleden dat er iemand over sprak dat er maar 15 pensionstallen zouden komen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:34

Jammer dat het lijkt niet te gaan lukken. Waarom kijk je niet eerst naar bestaande projecten voordat je zoiets probeert op te zetten. Was toch wel interessant geweest wanneer het zou lukken.