Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Cassidy schreef:Foto van een koe op de Alm:
[ Afbeelding ]
En in een dergelijke omgeving zou je dan het gevecht willen laten plaatsvinden?

Sjoert schreef:Dat zou waanzinnige beelden geven natuurlijk. Tevens is het volgens een (niet nader te noemen) stamboek-richtlijn; survival of the fittest (oh nee.. die met het beste evenwichtsmodel)
Cassidy schreef:Magica schreef:Snap niet helemaal waarom dit volksvermaak moet zijn . . .
Waarom geen evenement van iets maken wat noodzakelijk is?
En als het dan nog geld op kan leveren en toeristen aantrekt en ook een verzetje is voor de plaatselijke bevolking is dat toch alleen maar mooi?
Mousmous schreef:Dit kan je met koudbloeden dan nog wel doen, dat hoef je dus echt met de heetgebakerde KWPN dekhengsten niet te proberen, dan vliegen de vellen je om je oren.
Jannepauli schreef:Mijn eerste gedachte ( en ik geloof dat ik daar ook maar bij blijf) is dat ik het toch een uiterst bizar trekje van mensen vind die het kijken naar vechtende dieren 'leuk' vinden. Of dat nou paarden, hanen of honden zijn.
mensen zijn sadistisch....neem de leeuwenkuilen in de romeinse tijd.

ellepel schreef:zo doen ze dat in China en de andere dan ook he. alleen is dat dus groffer en gaan de paarden er vaak nog aan dood ook.
alleen worden die dan geslacht en gaan ze aan het einde van het evenement met z'n allen barbecuen![]()
in Oostenrijk houden ze het erg netjes gelukkig

Jannepauli schreef:Mijn eerste gedachte ( en ik geloof dat ik daar ook maar bij blijf) is dat ik het toch een uiterst bizar trekje van mensen vind die het kijken naar vechtende dieren 'leuk' vinden. Of dat nou paarden, hanen of honden zijn.

janouk schreef:Jannepauli schreef:Mijn eerste gedachte ( en ik geloof dat ik daar ook maar bij blijf) is dat ik het toch een uiterst bizar trekje van mensen vind die het kijken naar vechtende dieren 'leuk' vinden. Of dat nou paarden, hanen of honden zijn.
Helemaal eens. Het samen drijven in een kleine ruimte en dan laten knokken, gewoon vermaak voor de mens. Niet anders dan hanengevechten, berengevechten, of wat dan ook. Heel wat anders dan hengsten die op de alm elkaar eens tegen komen en zelf bepalen of ze het gevecht aan gaan of een ander pad kiezen.
[***] schreef:Waar wonen die hengsten vóórdat ze het dal in worden gejaagd "om de rangorde te bepalen"?
Verder sluit ik mij helemaal aan bij janouk en Jannepauli.
ook 'vrij' dus.
, maar als je de juiste adressen weet, kan je ook best een ritje met 2 Norikers voor de arrenslee maken, maar ook dan schikt de doorsnee Nederlandse paardenliefhebber zich het apezuur: na het ritje tuig eraf en bezweet in de sneeuw mogen rollen en daarna niet eens dood neervallen......
. Krijg er bijna een spel-gevoel bij, die van mij kunnen namelijk ook zo lekker steigeren, slaan, voorbeen-zwaaien, gillen en snurken
. Het filmpje in de OP is nog wel de hefstigste om te zien en daarbij had ik ook wel even een "oh mijn god gaat dat wel goed" gevoel.
.