Instructeur in manege misbruikt vier meisjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:59

wat betekent "uit de burger rechten gezet worden"

ik vind het ook een goed overwogen straf
flinke stok achter de deur en dus eigenlijk verplichte behandeling

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:01

F_Orumster schreef:
Een gewaarschuwd mens telt voor 2.Kinderen mogen best weten dat dit soort dingen gebeuren en kids weten ook wel teksten buiten bokt te vinden.

Mijn idee, juist bij beschermende ouders :j

Ik was vroeger bijna slachtoffer van aanranding omdat mijn ouders nogal van de preutse opvoeding waren. Ik had echt werkelijk geen idee dat die vriendelijke knuffelige man wellicht bijbedoelingen had -:(- .
Ik had wel geleerd van kidnappers enzo, maar aanranding, verkrachting en sex stonden nog niet in mijn woordenboek. Gelukkig wisten mijn klasgenootjes wel beter en liep het goed af.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:02

marianne_pac schreef:
"Volgens de rechter is de dader gemotiveerd om aan zijn problematiek te werken."
Ja natuurlijk, nog een beetje slijmen ook!
"ja hoor rechter, ik zal het nooit meer doen"
-:(- :r _-:(

Ik geloof zeker dat pedofielen schaamte en spijt kennen. Of dat natuurlijk in deze zaak zo was, weet ik niet.

XEefjuhX schreef:
Ja ok, maar je hebt ook van die overbeschermende ouders he.. :P

Ik betwijfel of het verstandig is om je kind zo naïef de wereld in te sturen. Mijn ouders vertelden wat mensen andere mensen kunnen aandoen toen ik nog erg jong was (en er mogelijk een mannetje in de buurt was). Heb er geen nachtmerrie van gehad hoor, maar zo weet je als kind beter om iemand te wantrouwen.

Unique6

Re: Intructeur in manege misbruikt vier meisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:09

Toen ik elf was kwam aanranding n mijn woordenboek te staan. Niet door mijn ouders, maar ik keam het gewoon te weten. Ik heb twee dagen met een bang gevoel naar school gefietst, bang voor dat ene. Dat was gelukkig maar twee dagen. Maar hoe halen mensen het in hun hoofd zoiets te doen!!,

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:21

spatter schreef:
wat betekent "uit de burger rechten gezet worden"

Ik kan niet echt een wettekst vinden die het kort en krachtig uitlegt maar in principe verlies je alle verworvenheden waar je als Belg recht op hebt. Voorbeelden zijn het niet meer mogen stemmen aangezien dit in België nog steeds verplicht is. Daarnaast mag je geen eigen zaak beginnen omdat je daar in België nog steeds een vestigingsdiploma voor nodig hebt. Verder zijn er nog wat regels zoals geen eretekens of adellijke titel mogen dragen.

Het zijn dingen die in NL niet voorkomen maar in België het leven toch behoorlijk moeilijk maken omdat de samenleving daar heel anders is dan in NL

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:40

en zijn werk behouden???? Lijkt me nou niet echt heel verstandig in dit geval :7 of ben ik nou zo bleu??

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:49

XEefjuhX schreef:
Gelukkig heb ik een instructrice...

Je tekst hebt ik bewust even op normale grootte neergezet; ook vrouwen misbruiken hun macht om kinderen te misbruiken. Het is niet specifiek aan mannen voorbehouden.

Vreselijk voor die kinderen, denk je iemand te vertrouwen... :(:)

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 19:23

Shalimar schreef:
en zijn werk behouden???? Lijkt me nou niet echt heel verstandig in dit geval :7 of ben ik nou zo bleu??

Nou, dat vind ik ook een beetje gek inderdaad...

Wat een vieze gore.....bah -:(-

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:49

te belachelijk voor woorden.. 3jr voorwaardelijk... heeft ie wel in voorarrest gezeten?
zn werk behouden pfft uit de gevoelige functie weghalen misschien? ?!!

smokey2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:52

Zelfs op de manege is je kind niet meer veilig! Waar gaat het heen met de wereld

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:09

smokey2009 schreef:
Zelfs op de manege is je kind niet meer veilig! Waar gaat het heen met de wereld

En daar kijk jij van op ? Ik weet al jaren dat je op sommige maneges op moet passen, dat is toch voor sommige paardenmannetjes een enorme snoepwinkel. Al zijn het geen volledige aanrandingen/verkrachtingen, legio meisjes krijgen naar mijn idee daar soms iets teveel aandacht van de stalknecht/eigenaar/instructeur. En de meisjes durven niks te zeggen, uit angst bv niet meer naar de manege te mogen, hun lievelingspony kwijt te raken etc.

Ik heb het zelf gehad niet op een manege maar bij een verzorgpony, die eigenaar kwam steeds vaker even kijken, en dan kreeg ik een klap op mn kont omdat ik de pony zo mooi geborsteld had, of hij hield even zijn arm om mn middel heen etc. Dingen die niet horen bij een meisje van 10... Doodeng vond ik het, maar ik heb nooit wat verteld thuis. Ben uiteindelijk niet meer naar de pony gegaan, omdat ik de eigenaar eng begon te vinden en ik de aanrakingen niet meer kon verdragen.

smokey2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:11

SANEX schreef:
smokey2009 schreef:

En daar kijk jij van op ? Ik weet al jaren dat je op sommige maneges op moet passen, dat is toch voor sommige paardenmannetjes een enorme snoepwinkel. Al zijn het geen volledige aanrandingen/verkrachtingen, legio meisjes krijgen naar mijn idee daar soms iets teveel aandacht van de stalknecht/eigenaar/instructeur. En de meisjes durven niks te zeggen, uit angst bv niet meer naar de manege te mogen, hun lievelingspony kwijt te raken etc.

Ik heb het zelf gehad niet op een manege maar bij een verzorgpony, die eigenaar kwam steeds vaker even kijken, en dan kreeg ik een klap op mn kont omdat ik de pony zo mooi geborsteld had, of hij hield even zijn arm om mn middel heen etc. Dingen die niet horen bij een meisje van 10... Doodeng vond ik het, maar ik heb nooit wat verteld thuis. Ben uiteindelijk niet meer naar de pony gegaan, omdat ik de eigenaar eng begon te vinden en ik de aanrakingen niet meer kon verdragen.

Heb dit inderdaad nog nooit gehoord en kom zelf ook niet meer op maneges

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:16

Overal waar kinderen zijn, zijn zieke mensen. Mannen net zo goed als vrouwen. Het zijn juffen, meesters, coaches, trainers, de oppas.

Niet iedereen is eng en gevaarlijk, maar ik denk dat je je kinderen al heel vroeg duidelijk moet maken wat fout gedrag is.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:36

12000 euro,, duur wipje.

Equisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 00:55

Nou lekker dan.... Je bent tegenwoodig nergens meer veilig voor dit soort praktijken, gebeurt overal zie je wel....

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 06:44

XEefjuhX schreef:
Jesus Christ.... :wow: :\

Maar is dit niet een beetje eh.. ongepast op bokt, aangezien er ook jonge kinderen op zitten..?

Ook vrouwen kunnen pedofiel zijn hoor..

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 08:55

Kimbers schreef:
XEefjuhX schreef:
Jesus Christ.... :wow: :\

Maar is dit niet een beetje eh.. ongepast op bokt, aangezien er ook jonge kinderen op zitten..?

Ook vrouwen kunnen pedofiel zijn hoor..

Ja, maar dat is minder vaak dan bij mannen (of je hoort het gewoon minder)
Maar onze instructrice zou dat echt nooit doen, en dat klinkt heel naïef ja maar het is zo :P

F_Orumster

Re: Instructeur in manege misbruikt vier meisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:15

Dat dacht ik dus ook, dat het bij mannen meer voorkomt, het is alleen minder moeilijk te herkennen bij vrouwen omdat niemand vreemd opkijkt als een vrouw erg knus met iemand omgaat.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:27

F_Orumster schreef:
Dat dacht ik dus ook, dat het bij mannen meer voorkomt, het is alleen minder moeilijk te herkennen bij vrouwen omdat niemand vreemd opkijkt als een vrouw erg knus met iemand omgaat.

Idd, want als je bijv. een vrouwelijke kleuterjuf hebt die een kind troost of iets wordt dat gezien als moederlijk gedrag. Bij een man denk je dan gelijk aan iets anders.. :P

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:15

Vind de straf wel een beetje apart. Ik neem aan dat het voor de slachtoffers nou niet meer zo jofel is om die meneer daar tegen te komen, dus die moeten er dan maar mee leren leven of elders hun heil gaan zoeken?
Dat geld is dan wel aardig, 4000 per kind of zo dus ja meneer zál ook wel moeten blijven werken, maar emotioneel lijkt het me voor de slachtoffers niet zo prettig dat ie nog los rondloopt in dezelfde omgeving en ook andere slachtoffers kan maken.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:19

Ibonn schreef:
Ten eerste : dit gebeurde in België, niet in Nederland :roll:

Daarnaast is het nooit goed te praten wat die man deed maar doodstraf voor verkrachting is wel wat drastisch niet ?? En er zal zeker rekening mee gehouden zijn dat de slachtoffers geen kleine kinderen waren maar al wat ouder, hoewel het voor de slachtoffers natuurlijk even pijnlijk is.

En geen straf, effe goed lezen: 3 jaar voorwaardelijk, 12.000 euro schadevergoeding, uit de burgerrechten gezet worden, verplichte behandeling, nuchter blijven en werk houden of de voorwaardelijke straf wordt definitief. Ik denk dat deze straf met alle bijkomende verplichtingen zwaarder is dan een jaartje ofzo op kosten van de staat logeren zonder enige dwang of stok achter de deur.

Vindt dit juist een straf waarover nagedacht is, in de gevangenis stoppen en na een paar jaar vrijlaten verlegt het probleem alleen maar. Nu is er tenminste hoop op resultaat van een behandeling en sociale druk.

Dit denk ik ook.

F_Orumster schreef:
marianne_pac schreef:
"Volgens de rechter is de dader gemotiveerd om aan zijn problematiek te werken."
Ja natuurlijk, nog een beetje slijmen ook!
"ja hoor rechter, ik zal het nooit meer doen"
-:(- :r _-:(

Ik geloof zeker dat pedofielen schaamte en spijt kennen. Of dat natuurlijk in deze zaak zo was, weet ik niet.

Wat heeft deze zaak met pedofilie te maken?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:02

Als je als volwassen vent 4 KINDEREN misbruikt, verkrachting en pedofilie, of denk ik fout?
Als je geen pedofiel bent verkracht je wel oudere dames, geen kinderen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:06

xSlvna schreef:
Als je als volwassen vent 4 KINDEREN misbruikt, verkrachting en pedofilie, of denk ik fout?
Als je geen pedofiel bent verkracht je wel oudere dames, geen kinderen.

Het gaat hier over meisjes van 15 en 17 jaar oud dat valt niet onder pedofilie.
Maakt het natuurlijk niet minder erg, maar een pedoseksueel is het niet (pedofielen vallen op kinderen; onder de 12 jaar).

Ik weet niet hoe dat in België zit maar in Nederland heb je daar ook verschil in met de wet.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:12

Oh dat wist ik niet, maar goed, ik was ook niet degene die met 'pedofilie' aankwam. Alsnog is het ziek.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:13

Ibonn schreef:
Ten eerste : dit gebeurde in België, niet in Nederland :roll:

Daarnaast is het nooit goed te praten wat die man deed maar doodstraf voor verkrachting is wel wat drastisch niet ?? En er zal zeker rekening mee gehouden zijn dat de slachtoffers geen kleine kinderen waren maar al wat ouder, hoewel het voor de slachtoffers natuurlijk even pijnlijk is.

En geen straf, effe goed lezen: 3 jaar voorwaardelijk, 12.000 euro schadevergoeding, uit de burgerrechten gezet worden, verplichte behandeling, nuchter blijven en werk houden of de voorwaardelijke straf wordt definitief. Ik denk dat deze straf met alle bijkomende verplichtingen zwaarder is dan een jaartje ofzo op kosten van de staat logeren zonder enige dwang of stok achter de deur.

Vindt dit juist een straf waarover nagedacht is, in de gevangenis stoppen en na een paar jaar vrijlaten verlegt het probleem alleen maar. Nu is er tenminste hoop op resultaat van een behandeling en sociale druk.

Nou dit dus.

Tuurlijk, vreselijk dat iemand zo'n misdaad pleegt. Maar de sociale hetze die erop volgt en waarbij iemand op de meest vreselijke manieren wordt dood gewenst, vind ik ook echt belachelijk.