CHIO Aken ontevreden over Nederlandse afvaardiging

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urnie85

Re: CHIO Aken ontevreden over Nederlandse afvaardiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:00

Ik bedoelde idd Totilas, nou ja laten we dan zeggen het meest geliefde paard, maar hij was toch de eerste die boven de 90 procent kwam! Maar naar mijn idee is hij inderdaad nog nooit de beste van Duitsland geweest.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:46

Heel offtopic, maar 90% is ook maar een juryscore.....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:00

Kinderachtige reactie van Kemperman. Als de grote concoursen nu eens hun agenda naast elkaar zouden leggen zodat er geen twee grote concoursen vlak na elkaar komen en elkaar nog overlappen, dan is de kans groter dat ruiters aan beide mee kunnen doen?

En meer dan een dressuurpaard...leuk gezichtsverlies voor een van de topruiters om mee te doen aan een wedstrijd als je tweede paard niet helemaal in vorm is.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:17

Net alsof Duitsland altijd het A-team naar CHIO Rotterdam stuurt..

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:39

Typisch toch eigenlijk ook.. Op de lijst van rotterdam staat een marcus ehning... Hoort die niet de olympische top van duitsland zelf? Hun eigen topper gaat niet eens naar aken, of ik lees verkeerd... Hun zelf ook geen uitnodiging dan maar?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:09

Marus Ehning gaat wel naar Aken, staat in elk geval gewoon op de startlijst, alleen niet in het team. De Duitse afvaardiging voor het springen is superdeluxe, IMHO. Kijk er zeer naar uit!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:39

Dan doet hij dus wel wat Kemperman van NL wilde.. Zag hem op de lijst staan van Rotterdam dus dacht dat ie Aken oversloeg. Had eigenlijk ook niet naar de lijst van Aken gekeken...

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:57

Moet eerlijk zeggen dat ik dat dus niet helemaal snap, de springruiters, zowel Nederlanders als Duitsers, lijken zowel Rotterdam als Aken te doen (althans van de NL springruiters vijf ruiters die toch een mooie afvaardiging vormen waar Aken niet over kan klagen!). Maar de dressuurruiters dus niet, d.w.z. niet met de 'beste' ruiters.

Nou ben ik geen expert, maar zou me kunnen voorstellen dat dat dan ligt aan... wat? Dat zo'n wedstrijd'week' zwaarder is voor dressuurpaarden dan voor spingpaarden? De ruiters hebben natuurlijk wel meer springpaarden tot hun beschikking...

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:23

Je zou eens moeten kijken of de springruiters met dezelfde paarden starten in Aachen als in Rotterdam. Kemperman zinspeelde ook op het feit dat de toppers onder de dressuurruiters met hun tweede paarden konden komen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:30

Ehning niet zoals ik zag. Start dus verschillende paarden. Geloof alleen... Maikel van der vleuten bijv wel met verdi. Dressuur komt niks overeen dus heb daar niet naar gekeken.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:29

Ik had het hier vandaag toevallig met iemand over, ik vond het team wat naar Duitsland gaat ook een beetje tegenvallen en vroeg me af waarom dat was.
Ik mis op de deelnemerslijst in aken wel meer grotere namen

Overigens vanochtend in de grand prix ook een B team voor.Duitsland, want ja, het A team start in Aken :-)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 06:37

Kan me trouwens wel iets voorstellen bij die opmerking over dat Aken zich maar eens wat moet proberen vast te leggen op een vaste tijd in het jaar. Ik heb net kaarten voor Aken 2014 besteld, en dat is... 11 - 20 juli! Ik vermoed dat Aken vaak switcht van week i.v.m. de EK en WKs, om daar goede voorselecties voor te zijn of zo? Maar het blijft altijd weer verwarrend.