Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Heleennn schreef:Er zijn wel degelijk combinaties die het tot olympisch niveau gebracht hebben zonder te rukken en te plukken in de losrij ring of tijdens de trainingen. Kijk naar charlotte dujardin, carl hester,... Zij hebben een geweldige rijstijl. Vind ik...

caresje schreef:Ik zeg niet dat ik nog nooit aan mijn teugels getrokken heb maar voor dat niveau zou dat toch niet moeten hoeven?![]()
Mij lijkt dat je paard op dat niveau toch genoeg disipline kent om te doen wat je vraagt. (als je het vriendelijk vraagt.)
Ik heb nu toch een standaard slogan tegen mezelf gaan gebruiken al ik teveel aan mijn teugels zit:
Een paard is net als een spiegel: jij lief tegen hem hij lief tegen jou. Doe jij oneerlijk dat word je paard dat ook. (in zekere zin)
Maar mensen wees eerlijk niemand is heilig toch?
xSlvna schreef:caresje schreef:Ik zeg niet dat ik nog nooit aan mijn teugels getrokken heb maar voor dat niveau zou dat toch niet moeten hoeven?![]()
Mij lijkt dat je paard op dat niveau toch genoeg disipline kent om te doen wat je vraagt. (als je het vriendelijk vraagt.)
Ik heb nu toch een standaard slogan tegen mezelf gaan gebruiken al ik teveel aan mijn teugels zit:
Een paard is net als een spiegel: jij lief tegen hem hij lief tegen jou. Doe jij oneerlijk dat word je paard dat ook. (in zekere zin)
Maar mensen wees eerlijk niemand is heilig toch?
Waarom niet, het is nog altijd dat zelfde paard wat ook eens 'geen zin' heeft om een oefening uit te voeren, wat constant afgeleid is op nieuw terrein, misschien hengstig is en gaat 'klieren' (of als hengst achter een merrie aan wilt).
Een paard is een paard, op B niveau en ook op GP niveau.
freeride schreef:omg!! gewoon griezelig hoe gemakkelijk dit wordt geaccepteerd door bokkers, als: we trekken allemaal wel eens hard aan de teugels, sorry hoor, maar IK NIET!
Geryon schreef:Wat een uitspraken![]()
Vind het behoorlijk schokkend dat bokkers het zo normaal vinden om een paard zo in de mond te trekken (of te schoppen). Iedereen trekt of schopt wel eens? Is dat zo? Werken we dan allemaal met paarden die heropvoed moeten worden? Of voeden we ze gewoon niet goed op (wat ook meteen de reden is dat het dus blijkbaar 'normaal' is om te trekken en schoppen..)?
Natuurlijk snap ik dat je je paard een schop geeft als hij een ander paard trapt, dat je je paard in de mond trekt omdat hij er onveilig vandoor gaat. Etc. etc. Dit gaat echter om iets heel anders en ik gok dat het veel bokkers ook om iets heel anders gaat. Zoals als het paard gewoon niet meteen doet wat je wilt, zonder dat er wordt gekeken WAAROM het paard het niet doet.
Maargoed.
Heb even gekeken op de facebook link. Vind sommige foto's er zeer onvriendelijk uit zien, maar vind er ook veel totaal 'normaaltjes'. Ook ik ben er niet op tegen om het paard wat ronder in te stellen (doe het zelf ook, maar dan niet zó rond), maar dat moet dan geleidelijk gaan zonder veel meer druk op het paard te moeten zetten, maar wat ik op sommige foto's zie, lijkt het alsof ze hun paard in een bepaalde houding trekken, forceren dus.
speurneusc schreef:tsja beste stuurlui staan weer aan wal... ook hier
allemaal heftig commentaar leveren maar ooit dit zelfde nivo bereikt dan??? kan je daar aan tippen???
Johanna59 schreef:iets anders: ik vind jonge meisjes, die extreem ver achterover kunnen klappen bij het turnen, verschrikkelijk. Kan nooit goed zijn voor hun rug. En toch gaat het door. Dus waar ligt de grens? Ook die kleine meisjes, hebben er nog niet voor gekozen, zo getraind te worden. Elke sport kent zijn uitersten.
Johanna59 schreef:iets anders: ik vind jonge meisjes, die extreem ver achterover kunnen klappen bij het turnen, verschrikkelijk. Kan nooit goed zijn voor hun rug. En toch gaat het door. Dus waar ligt de grens? Ook die kleine meisjes, hebben er nog niet voor gekozen, zo getraind te worden. Elke sport kent zijn uitersten.
Jolliegirl schreef:Alsof wij nooit eens flink aan de teugels trekken...
xSlvna schreef:Twiggy, er is imo geen reden om (grof) corrigeren als mishandeling te zien, ik corrigeer ook grof, betekend niet dat dit is om in de sport te kunnen of mijn niveau te behouden, laat staan om het paard soepel te krijgen, nee ik wil direct zijn, ik wil duidelijk zijn, paard weet wat die moet doen, doet die het niet treed ik grover in dan bij het beleren van een paard (waar ik wél te tijd neem om alle knopjes er rustig en duidelijk op te krijgen).