terpentijn schreef:Het is niet "bagatelliseren" dat ik ook wel enigzins begrijp dat als iemand zoals Tom Price , die zo veel dieren blijkbaar heeft lopen, zo'n 2500 in totaal las ik ergens (dit zal een schatting zijn , aangezien ze zo'n beetje overal lopen) ook niet de hengsten van de merries kan weghouden. En zo gaat het dus maar door... totdat het onoverzichtelijk uit de hand loopt.
Met als resultaat dat je steeds achter de feiten aan loopt, en er een aantal onrendabelen staan te verkommeren.
Twaalf paarden op het aangegeven aantal van de veronderstelde 2500 (?) is natuurlijk weinig, daarentegen is elk er 1 te veel. Het geeft aan dat het sowieso te veel is geworden, en dat er geen overzicht meer is (hoe kan dat ook met zoveel overal lopende paarden) dan hadden de onrendabelen beter naar de slacht gekund, dan staan weg te kwijnen, nu is het nog maar afwachten wat er met de rest van de handelswaar gaat gebeuren....
Yep. Teveel is teveel.
Ik heb enkele jaren geleden door zijn kuddes gelopen. Een ware ervaring als tinkerliefhebber. Hectares !!! met
volle merries en veulens. Elke kudde zijn hengst. Op 1 zichtbaar oude merrie na, heb ik alleen maar
"goed uitziende" Tinkers gezien. Maar je kan onmogelijk zoveel paarden onderhouden. Zeker nu met de crisis blijft hij
met een hoop paarden zitten. Dat hij dieren laat verkommeren kan niet. Weet niet of hij ermee zit om veroordeeld te worden. Voor hem is het pure business. Maar ik denk dat er daar en ook hier nog vele paarden aan hun lot zullen worden over gelaten. Triest natuurlijk.