Meer dan 20 ernstig vermagerde paarden weggehaald bij manege

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:12

Francii schreef:
Okay, ik probeerde ze te beschermen,
maar als het té ernstig is (zoals ik nu hoor) is het ook wel terecht dat die mensen slecht in het nieuws komen ..

Gedwongen om paarden niet te voeren klinkt raar, maar het kan zijn dat het geld op was, dat ze per se de paarden moesten blijven houden omdat er anders geen lessen meer gegeven konden worden ... (maar in dit geval blijkbaar niet ;) )

Waarom zou je in vredesnaam dit soort mensen willen beschermen, Francii :?

De enige die bescherming nodig hebben, zijn de dieren in dit geval en gelukkig dat er nu eindelijk is ingegrepen.

Veel te laat, zoals wel blijkt uit alle slechte ervaringen van de posters hierboven :n

torgil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:16

Tja het kan lang duren voor ze in kunnen grijpen. Als de eigenaar 1x pd een plukje voert kunnen ze al nix al zijn de omstandigheden nog zo slecht! Zo word in Hellevoet al jaren iemand gedoogd die op de grens bungelt! Alle paardenmensen vinden het niet kunnen maar volgens de wet.....

stipke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:18

Ik heb ook een groot vermoeden om welke stal het gaat. Heb hier jaren geleden ook eens een blauwe maandag gereden, maar toen was alles nog wel oké. Kan iemand mij een PB sturen om welke stal het gaat voordat ik hier meer over zeg.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:19

Als de huisvesting niet deugt en de dieren duidelijk te weinig eten krijgen, zal dit toch hopelijk wel reden genoeg zijn om in te grijpen, torgil ?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:20

Wat erg!!! Echt heel naar. Ik snap niet dat er dan nog paarden op Zo'n manege mogen achterblijven, als 22 weg moesten, dan haal je ze toch gelijk allemaal weg voor die ook nog vermageren.

Miracle_

Re: Meer dan 20 ernstig vermagerde paarden weggehaald bij manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:24

Ik heb ook al zo'n vermoeden, is hier vlakbij.. Walgelijk dat zoiets zo lang door kan gaan.

En er zit er hier nog eentje vlakbij die eens grondig binnenstebuiten gekeerd mag worden! Maar er moet natuurlijk altijd eerst iets gebeuren..

Francii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:40

Shirley schreef:
Francii schreef:
Okay, ik probeerde ze te beschermen,
maar als het té ernstig is (zoals ik nu hoor) is het ook wel terecht dat die mensen slecht in het nieuws komen ..

Gedwongen om paarden niet te voeren klinkt raar, maar het kan zijn dat het geld op was, dat ze per se de paarden moesten blijven houden omdat er anders geen lessen meer gegeven konden worden ... (maar in dit geval blijkbaar niet ;) )

Waarom zou je in vredesnaam dit soort mensen willen beschermen, Francii :?

De enige die bescherming nodig hebben, zijn de dieren in dit geval en gelukkig dat er nu eindelijk is ingegrepen.

Veel te laat, zoals wel blijkt uit alle slechte ervaringen van de posters hierboven :n

Omdat niemand het verdient om onterecht zwart gemaakt te worden, maar zoals ik al zei, is het toch erger dan ik dacht. ;)
Dus in dit geval is het wel terecht.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:45

Pitt25 schreef:
Ik vermoed dat ik weet welke manege dit is. Wij zijn zo'n twee jaar geleden wezen kijken bij een jonge hengst die te koop stond. Echt schandalig stonden ze erbij: met twee paarden/pony's in een stal van 3x3, donkere muffe stallen, geen water(bakken) overal mest en erg magere en zure beesten met verschillende wonden o.a.. door elkaar aan elkaar toegebracht.. Er liepen nog meer beesten los rond; een geit, kippen, konijnen etc. Ook wij hebben destijds melding gedaan en ze zijn toen ook al wezen kijken. Vermoedelijk hebben ze niet de verbetering laten zien die de dienst geeist had. Persoonlijk had ik ook nog nooit zoiets ergs gezien bij paarden in NL.

ja klopt
er loopt een kudde geiten dwars door de stallen heen die iedereen omver lopen waren toen ook broodmager

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:15

Ik denk dat ik weer over welke manege het gaat,
Ik heb hier ongeveer 7 jaar geleden mijn eerste paardrijles gehad, en heb er maar een jaartje gereden.
Voor zo ver ik weet stonden toen de paarden er nog wel oké bij.
Ik heb een aantal maanden geleden wel iemand gesproken die op deze manege heeft gereden en die heeft me verteld dat de paarden er slecht bij stonden (slecht te eten kregen en met meerdere paarden in 1 box) en is ook om deze reden weggegaan op de manege.
Ik weet het zelf niet want ben er al lang niet meer geweest, maar zoals ik hier lees zal het wel aardig kloppen helaas.

Voor zo ver ik het nog weet liepen er toen ookal geiten, kippen en konijnen los rond op het terrein.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:19

En er waren dus mensen (dierenliefhebbers?) die dus 1x per week of vaker op deze arme beesten reden? En mensen die daar hun paarden stalden? Instructeurs die daar les geven/gaven?

Moeten toch tig mensen met hun neus boven op hebben gestaan en toch gebeurd het.... bizar.....

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:20

sluiten die toko!!!!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:22

PrimaDonna_ schreef:
@little_birdy: Goed dat je er toen melding van hebt gemaakt! Jammer dat dit eigenlijk toen 'niet' heeft 'geholpen'.

Inderdaad gegoogled en vind het al erg apart dat er geen nieuwe foto's op staan van 2013.
Paarden zien er op de foto's van 2012 al niet heel goed uit.. laat staan hoe ze er nu uit hebben moeten gezien..

Ik heb ook even gekeken op die site.. er staat inderdaad een foto op van die paarden april 2012.. waarvan je 3 hele dunne onbespierde halsjes ziet en heupbotten.

die witte geiten zien er ook niet erg dik uit, de dieren op de andere foto's vallen me nog mee.

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:30

Ik weet niet meer welke manege het is maar ze hebben het gewoon gezegd op het nieuws op de radio vanavond.

Echt naar nieuws :s

Francii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:49

Christiene schreef:
PrimaDonna_ schreef:
@little_birdy: Goed dat je er toen melding van hebt gemaakt! Jammer dat dit eigenlijk toen 'niet' heeft 'geholpen'.

Inderdaad gegoogled en vind het al erg apart dat er geen nieuwe foto's op staan van 2013.
Paarden zien er op de foto's van 2012 al niet heel goed uit.. laat staan hoe ze er nu uit hebben moeten gezien..

Ik heb ook even gekeken op die site.. er staat inderdaad een foto op van die paarden april 2012.. waarvan je 3 hele dunne onbespierde halsjes ziet en heupbotten.

die witte geiten zien er ook niet erg dik uit, de dieren op de andere foto's vallen me nog mee.

Misschien ligt het aan mij hoor, maar op de foto's vind ik de geiten echt dik, en de pony's ook absoluut niet mager ! ;)

alexandras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:53

Op de foto ziet het er inderdaad niet slecht uit, onbespierde nekken maar dat is vaker bij manegepaarden maar ik verwacht niet dat er zomaar wordt ingegrepen zeker niet bij een manege.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:59

Waar ik dan weer benieuwd naar ben is of er ook pensionpaarden stonden want dat staat wel op de site dat ze dat aanbieden. Lijkt me heel apart als je daar je paard wil stallen. Ik denk ook dat ze niet zomaar gaan ingrijpen zeker als ze al meerdere keren geweest zijn klopt er echt iets niet. En eigenlijk triest dat het nog steeds een manege is. Dan kun je er wel geen verstand van hebben maar magere paarden en controles dat kun je toch ook niet ontkennen als je kind daar rijdt.

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:06

wauw, sta hier echt van te kijken :(
Voordat de eigenaar deze manege had gekocht woonde ze bij mij in het dorp met de paarden.
Heb er toen lange tijd geholpen en gereden. Mijn username is ook afgeleid van één van de pony's daar.
Het was toen al gebruikelijk om twee pony's in 1 stal te zetten, maar daar leden ze niet onder ofzo.
Kan me bijna niet voorstellen dat dit met opzet gebeurd... eigenaar is alleenstaand dat weet ik wel.
Ik zou denken aan geld tekort o.i.d.
Maarja... dan moet je je paarden verkopen en heel het zootje.

Net was deze familie nooit maar ook niet slecht voor hun dieren.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:08

Dat is niet leuk voor de manege maar heb even gegoogled en kwam de manege tegen en idd. de paarden zagen er op de foto's niet al te best uit..

Francii

wat leuk (leuk mag ik het eigenlijk niet noemen, maar bijzonder klinkt ook weer raar) dat veel mensen hier die eigenaren kennen ...

saskiakefie

Wat bizar zeg, dit hoor je van maneges in het buitenland maar niet snel in Nederland.. Ik snap niet dat mensen daar überhaupt willen rijden :n En ik snap ook niet waarom hier een bokker die manege probeert te verdedigen er is GÉÉN reden om je dieren te verwaarlozen. Als je niet rondkomt dan verklaar je je zaak failliet en verkoop je je dieren, heel simpel. Het gaat om levende dieren..

Francii

FlameHorse schreef:
Dat is niet leuk voor de manege maar heb even gegoogled en kwam de manege tegen en idd. de paarden zagen er op de foto's niet al te best uit..

kan je me even vertellen wat je er verkeerd aan vond ?
Ik vond ze er namelijk prima uitzien, :)

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:10

Poeh, ik ben weer blij met mijn pensionstal als ik dit zo lees... Nooit zelfs maar een moment gehad van twijfel!!! Dat dit nog kan in Hollandio, onbegrijpelijk....

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:11

Francii schreef:
wat leuk (leuk mag ik het eigenlijk niet noemen, maar bijzonder klinkt ook weer raar) dat veel mensen hier die eigenaren kennen ...

Wat bedoel je met deze opmerking?

ClaudiaAngel

Ik ken deze manege. Ik heb er jarenlang gereden.
Op een gegeven moment liep het niet meer zo lekker maar toen waren wij al vertrokken.

Echt verschrikkelijk voor de paarden. Geen enkel dier verdient dit!
Er zaten daar echt een paar super manegepaarden tussen.

Francii

Dat ik niet had verwacht dat zoveel mensen die eigenaren zouden kennen.
Ik vind het wel fijn om dingen van meerdere kanten te horen.
En zo hoor ik weer van jou dat het niet kwaad bedoeld zou zijn :)