Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik dacht dat je op de mening van Noor doelde, vandaar. Sowieso vind ik dat die dunne draadjes als aanvulling moeten dienen op een normale stevige omheining inderdaad. Niet als omheining op zich. tinkerteun schreef:Volgens mij heeft alles z'n nadelen. Een kennis is een paar jaar geleden 2 veulens kwijt geraakt omdat ze in breed schrikdraad verstrikt waren geraakt.
Het jaar daarop kwam een veulen vast te zitten met z'n been, die heeft voor altijd een lelijk litteken.
Dus wat is ideaal..... Geen omheining![]()
ElCid schreef:Breed schriklint, liefst met stroom, en ( witte) kunststof planken als omheining: veilig, zichtbaar en duurzaam. Schrikdraad, prikkeldraad en ( breekbaar) hout zijn veel minder veilig of zelfs ronduit gevaarlijk.
0000 schreef:En ook totale horizonvervuiling en de snelste weg naar het creëren van nog meer regels waar we aan moeten voldoen met onze omheiningen....

Tat_jana schreef:met dik dubbelijnig schrik BAND had hetvoorkomen kunnen worden..kwestie van meer geld uitgevendenk ik
Er schuilt helaas bij iedere omheining wel gevaar daar ontkom je niet aan. Vind deze mevr wel erg ver gaan om een claim in te dienen. Ben er vrijwel zeker van, dat bij het verstrikt raken in prikkeldraad het een nog grotere hel voor het beestje was geweest.