Belgische ruiters voelen zich onveilig op de weg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 08:30

Goed initiatief. Ook in NL zou daar aandacht aan besteed mogen worden. Laat ze daarbij ook aandacht besteden aan hoe om te gaan met een combinatie auto, trailer en paard. Vind dat veel automobilisten hier even weinig besef van hebben. Vorige week mijn paard door de trailer gevlogen omdat iemand mij 100m voor het stoplicht in moest halen, terug naar rechts moest komen en vond dat als hij onder het stoplicht staat en het oranje wordt je toch echt moet stoppen zonder te kijken of de mensen achter je dat ook kunnen! _-:(

LOLLYYwood

Re: Belgische ruiters voelen zich onveilig op de weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 17:40

Vandaag nog aan de stok gehad met een schoolbus := ben voor de eerste keer weer buiten geweest met m'n pony als ik erop zat (voorheen in de prikkeldraad belandt, dus jaar lang niet buiten gaan wandelen omdat hij op hol sloeg enzo) alles verliep goed tot er zo'n oude rammel schoolbus in onze richting reed, ik deed op voorhand al teken om te vertragen en ze versnelde gewoon, vervolgens sloeg ze alle remmen dicht, met als gevolg? Mega piepend geluid, daarna kind uitgestapt, toetert ze nog eens als een gek, waarop ik kwaad keek. Ze vlamde ons daarna voorbij.. Beetje later kwamen we ze weer tegen (doodlopende straat) en weer hetzelfde, toen heb ik gewoon m'n middelvinger uitgestoken :') := ik ben zo vriendelijk mogelijk gebleven en liep steeds in de berm, maar als ik dan op deze manier behandeld wordt, krijgen ze gewoon wederzijds respect hoor..

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 08:44

Je bent bijna verplicht als ruiter om in het midden van de weg te gaan rijden als er een auto aan komt. Anders vertragen ze helemaal niet. Ik ga al lang niet meer de berm in, dan vliegen ze gewoon tegen 70km/u je voorbij. Als ik op de baan blijf, dan vertraagt 80% van de bestuurders gelukkig. De overige 20% kijkt er niet naar en rijdt er je been ver af... Gelukkig hier ook 2 heel brave verkeersmakke paarden die er niet meer van op kijken als een auto 10cm van hun lijf passeert... Heel goed initiatief dat ze er wat meer aandacht aan geven. Ikzelf heb wel nog geen enkele van die spandoeken gezien :)

Bravour89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:28

In Nederland zijn er ook nog genoeg mensen die geen besef hebben dat een dier kan schrikken als je met volle snelheid er langs rijdt of dat je niet snel kan optrekken met een trailer omdat er een paard in zit.
Er wordt bij de autotheorielessen ook nauwelijks over gesproken

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:33

goed dat ze eindelijk iets gaan doen! ik woon in Belgie en mijn merrie staat in een straat waar je 50 mag.. dit is in de velden en elke keer als ik met mijn paard naar de velden wil moet ik deze straat volgen.. de auto's ? tjha die racen je met 70 of hoger voorbij en denken er zeker niet aan dat er een (groen) paard op straat loopt..