Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
terpentijn schreef:@ Brainless.... als ze het zover laten komen dat er 10.000 paarden moeten afknallen, heeeft men het dus er al veel eerder bij gelaten... een merrie draagt 11 maanden, dus het zijn nu niet bepaald konijnen...
Was men in een veel eerder stadium begonnen met afschot, had men WEL kunnen selecteren, en hadden we het over veel lagere aantallen gehad, ipv pas te gaan schieten als er al 10.000 te veel zijn. Die zogenoemde 10.000 stuks zijn dan nog BUITEN al die dieren, die inmiddels van honger en vooral dorst DAARVOOR reeds zijn omgekomen.
Zelfde geldt voor Oostvaardersplassen.
Wanbeleid.
Rouwen? Dus als er een veulen dood gaat (verhongert) kun je maar beter de moeder ook afschieten omdat ze anders om haar veulen rouwt?
Kom nou toch!
Citaat:Hundreds of brumbies were shot from the air over a few days by three gunmen in helicopters. Due to the nature of the terrain being rough and covered with trees, this slaughter of the brumbies resulted in more than one bullet being needed for many of the horses. One unfortunate horse was found with eleven bullet holes in him. The day after the slaughter had ceased, an acquaintance of mine found horses still alive and dying an agonizing and painful death.
This acquaintance of mine also told me that he found bullet holes in the brumbies in every possible part of the body - the head, neck, withers, shoulder, chest, back, stomach, rump and legs. When I was in the park a few weeks ago I found a stallion with a bad lameness in his front left leg. I was unable to get close enough to see whether it was a natural wound or a bullet wound. I will have to go back again and find him.
vuurneon schreef:Gini; ik heb altijd wat twijfels bij dat soort verhalen; 'een kennis van mij zei...'.
Mindim schreef:Maar aan de mensen die hier tegen zijn, hoe zouden jullie dit oplossen dan? En niet van hoe ze het in den beginnen hadden moeten doen, en dat er eerder ingegrepen had moeten worden. Dat is niet gebeurd, dus dat is een koe in de kont kijken. Hoe zouden jullie het huidige probleem van te veel paarden dan oplossen?
Mensen en natuur, je kan er een soap van maken.
eenitraM schreef:A_nouk schreef:Ik heb vorige week foto's van de 'slachting' voorbij zien komen, afgezien van dat ik het probleem begrijp vind ik het totaal onbegrijpelijk dat het op deze manier gaat..
Ga jij ze dan vangen met een halstertje? Ik hou je niet tegen.
Jammer dat t zo ver heeft kunnen komen, maar uiteindelijk wordt t alleen maar beter.
julius_juut schreef:Je zult die beesten toch op de een of andere manier moeten afmaken. Als ik zie hoe vlug mijn speklappen zonder conditie en met slechte poten zijn wanneer ze geen zin hebben om gevangen te worden denk ik niet dat je deze dieren vanaf de grond dood krijgt.
Als je ze laat verhongeren en dat in de kranten staat staat iedereen (volkomen terecht) op de achterste benen maar als er dan wat aan gedaan word voordat die beesten verhongeren is het weer niet goed.
Voortaan overal maar gewoon stilhouden dat er beesten die er door de mens zijn uitgezet de hongerdood sterven, net als in Nederland?
Dan kunnen we in elk geval lekker slapen in de overtuiging dat dit soort dingen niet gebeuren en alle veulentjes en kalfjes een lang en gelukkig leven zullen leiden waarna ze in hun slaap overlijden.
Laten we ze anders vooral allemaal in een kraal jagen, honderden pennymeisjes er heen sturen om ze te temmen en vervolgens verkopen zodat ze alsnog bij de slager kunnen eindigen....
Laura_Zodine schreef:Waarom zijn er geen cowboys in de buurt die ze vangen, zadelmak maken en verkopen op de veiling, net als in Amerika..
vuurneon schreef:Ze hadden eerder moeten selecteren en afschieten inderdaad. Ben er wel voor om de natuur te helpen als de natuur zichzelf niet meer kan helpen, maar het niet te lang op z'n beloop laten gaan want ze fokken wel door.
.
Leffroi schreef:Het enige waar ik mij druk om kan maken.. Wat gaan ze met het vlees doen? Moet je eens kijken hoeveel monden je daarvoor kan voeden. Haast lekkerder en 'natuurlijker' vlees vind je niet. Is dat ook bekend? Of gaan ze ze verbranden ofzo?