Blog:"Wie moet er nu eigenlijk naar de therapeut toe?"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:12

gipsyboy schreef:
aan iedereen is wel wat scheefs aan.
armen benen heupen, niemand is perfect volmaakt, en/of kaarsrecht.

ik vraag me af of (de onbewust scheef zittende mensen) echt zoveel schade aanrichten.

kijk naar de paardjes die gehandicapte kinderen rond rijden. die zitten vaak heeel erg scheef en hobbelen
die paardjes komen niet of zelden bij een therapeut (uitzonderingen daargelaten).
lopen prima hebben t naar de zin oortjes naar voren en gaan.

maar dan komen we wel bij de therapeut en staan er mensen die net van concour komen of dit weekend er nog heen willen. maarja me paard loopt kreupel/stijf oid. ( er word nog net niet geroepen of het met spoed gerepareerd kan worden)

ik denk dat het vooral belangrijk is je paard de juiste beweging te geven. zijn eigen vrije bewegingen!

Ja, hier loopt de merrie ook veelal oren naar voren. maar ze hoeft niet zo intensief te lopen als dat 'mijn' merrie dat moet doen. Die hoeft niet door te lopen, stelling erbij, na te geven, aan de teugel, activerende achterhand, doorlopen, niet naar buiten kijken, opletten, weer achterhand eronder, aandraven, doordraven.... De merrie met de jongens erop loopt in stap draf galop en figuren. vinden de mannen prachtig, krijgen ieder een half uur privé les. maar jongens hebben geen belang bij stelling of nageeflijkheid. vind merrie ook wel prima. En de ene hobbelt iets meer ja als de ander. voor dat half uurtje met een klein hobbeltje draf niet echt schadelijk in mijn ogen. merrie loopt hoogstens 2 uur in de week (4 ruiters ieder half uur) maar lesgeefster let wel op de houding en probeert de jongens wel uit te dagen. merrie loopt zonder juiste hulpen ook niet.

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:15

Ik heb 1,5 jaar terug een hernia gehad na waarschijnlijk een iets te enthousiaste buitenrit met een iets te enthousiaste IJslander. Sindsdien voel ik het snel in mijn rug als ik een tijdje niet goed zit (op paard of op kantoor). Houdt je wel scherp. Alleen zo rot dat ik het altijd pas achteraf door heb :')

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 07:25

Mijn zit is goed , mijn reactie vermogen qua hulpen minder .
Vraag , krijg en houdt soms te lang mijn hulp aan |(
Werk er hard aan ...
En ja als ik ongemakken voel ga ik naar de therapeut