Nieuwe mobiele app ter bevordering ruiterveiligheid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Re: Nieuwe mobiele app ter bevordering ruiterveiligheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 08:39

Goed concept! Alleen inderdaad jammer dat hij alleen een alarm verzendt naar mensen die de app ook hebben. Nou is dat in mijn geval niet heel erg want mijn vriend, moeder en zus hebben ook smartphones dus kunnen hem wel downloaden.

Is hij er alleen voor de iPhone of ook voor Android?

DutchRiders

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 08:50

Hoeveel kost de app btw?

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 09:11

Ik zie 2 Apps in de app store. Safe rider lite (gratis) en safe rider (3,59€)

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 09:12

Liesje89 schreef:
Goed concept! Alleen inderdaad jammer dat hij alleen een alarm verzendt naar mensen die de app ook hebben. Nou is dat in mijn geval niet heel erg want mijn vriend, moeder en zus hebben ook smartphones dus kunnen hem wel downloaden.

Dat is inderdaad jammer. Mijn vriend heeft al geen smartphone dus dat schiet niet op...

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 09:14

Tjsa ik zou hem dan voor alle soorten smartphones maken,
ik heb een nokia C6 en werkt het niet op terwijl ik hem goed kan gebruiken haha.

vind ik dn wel weer een min puntje

SamanthaIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 10:30

Liesje89 schreef:

Hij is er ook voor Android, ik heb hem ook nu.

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 10:57

Inderdaad niet handig dat degene naar wie het alarm gaat de app moet hebben, als ik nou met mn halve verkeersmakke de weg op ga kan niemand zn alarm krijgen omdat ze ouderwedste nokia's hebben :+
Dat vind ik een minpuntje..

Kimdestiny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 11:05

Ik vindt het wel een goed idee hoor , vraag me alleen af hoeveel van de bokkers dit weekend het gaan uit proberen ... Zie je allemaal amazones op de grondt liggen HAHAHAHAHA , laat maar weten of het echt werkt dan download ik hem ook

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 11:19

ik heb de Lite versie opgehaald, morgen eens kijken of het een beetje werkt, ik vrees dat ik weinig signaal heb in de bossen waar ik rijd, want andere trackingapps werken daar ook slecht

Het zou wel handig zijn, want ik rij altijd alleen en ik heb 5 jaar geleden een keer redelijk hulpeloos een poos in het bos gelegen, met een hinnikend paard naast me..... (nadat hij me gelanceerd had)

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 11:21

Ik gebruik al jaren Google latitude, zodat een aantal personen altijd weten waar ik ben. Zelfs als ik bewusteloos ben, de meerwaarde zie ik dus nog niet.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 11:29

Helaas ben ik de enige met een smartphone, en dan ook nog eentje zonder internet :Y) In het bos hier is sowieso weinig bereik. Zou handig zijn als je zo'n app ook met de computer kan verbinden, en gewoon via internet kan opzoeken waar iemand is.. of inderdaad een smsje sturen naar de oude Nokia's, bij een druk op de alarmknop of te lang stilstaan..

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 12:40

Hoe goed je tracking werkt ligt ook voor een groot deel aan je telefoon.
Ik heb hem getest en hij werkt bij mij echt super!

Ik heb hem in de auto en lopend getest en de kaartjes kloppen goed als ik op de site kijk.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 12:46

Liesje89 schreef:

Beide

het idee is zo dat de gratis versie de alarm kan ontvangen dan hoeft bijvoorbeeld je vriend niet de App te kopen maar krijgt hij wel een melding van je.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 12:56

Mijn mannetje heeft deze al langer op zijn telefoon staan voor hardlopen, als hij onderuit klapt in het bos kan zijn telefoon melden waar hij is. Nadeel alleen is dat het batterijen schijnt te vreten zo ongeveer. Maar maakt het toch wat veiliger.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:06

Succubi schreef:
Staat in de handleiding. Als je een tijd stilstaat/telefoon stil houd dan krijg je een geluidje dat aangeeft dat je zolang stilstaat en of er wat aan de hand is. Als je je telefoon beweegt houd het alarm op, blijft de telefoon stilstaan dan gaat er een alarm naar een ander af.

Maar dit is alleen bij de betaalde versie...

Lijkt uitvinding van de eeuw, maar wat nu als je telefoon gewoon stil aan de lader ligt 's nachts, geloof niet dat vrienden en bekenden dan blij van me worden.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:08

Vippie schreef:
Lijkt uitvinding van de eeuw, maar wat nu als je telefoon gewoon stil aan de lader ligt 's nachts, geloof niet dat vrienden en bekenden dan blij van me worden.

dan zet je de app uit ;)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:12

Vippie schreef:
Succubi schreef:
Staat in de handleiding. Als je een tijd stilstaat/telefoon stil houd dan krijg je een geluidje dat aangeeft dat je zolang stilstaat en of er wat aan de hand is. Als je je telefoon beweegt houd het alarm op, blijft de telefoon stilstaan dan gaat er een alarm naar een ander af.

Maar dit is alleen bij de betaalde versie...

Neem aan dat je de app aanzet als je gaat rijden, en weer uit als je afstapt :) Vind wel een goed idee!

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:19

Hou dit topic even in de gaten.
Heb de lite versie gedownload, volgende week maar eens uitproberen.
Heb er verder nog niet naar gekeken.

Neem toch ook aan dat die app een aan en uitknop heeft?
Mijn telefoon ligt wel vaker ergens te liggen.

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 14:58

[
Citaat:
quote="Eddy_Rocks"]Persbericht / http://www.bokt.nl

Uit onderzoek van de Stichting Consument en Veiligheid blijkt dat het aantal paardrijd ongevallen de laatste 10 jaar fors is gestegen en ziekenhuisbehandelingen zelfs met +30%. Bijna 500.000 landgenoten zitten regelmatig op een paardenrug, onder wie ruim 400.000 recreatierijders. Jaarlijks overkomt meer dan 74.000 van hen een ongeval, waarvan een derde deel jonger dan 15 jaar.

ik baal hiervan: het bewijst dus dat er niet genoeg gedaan wordt aan de veiligheid van ruiters.. en dan lossen ze het niet op door de situaties veiliger te maken, maar door een app???? Waar is de KNHS nu waar ik mijn geld aan betaal voor mijn ruiterbewijs? die ervoor zouden moeten zorgen dat de ruiterpaden goed en veilig zijn?

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:58

Een ruiterpad kan nog zo veilig zijn maar als je paard struikelt of schrikt en jij ligt op de grond, daar kan de KNHS niets aan doen lijkt mij. Of had je graag en Achterbergbodem in het bos _O-

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:59

Ik las hem al op Facebook! Lijkt me erg handig voor de buitenritruiters onder ons :D

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:27

Ik kan het niet vinden op google play/ android market. Kan iemand mij helpen?

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:39

Vippie schreef:
Een ruiterpad kan nog zo veilig zijn maar als je paard struikelt of schrikt en jij ligt op de grond, daar kan de KNHS niets aan doen lijkt mij. Of had je graag en Achterbergbodem in het bos _O-

nou .... als het even kan...

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:40

emilyslaluna schreef:
Ik kan het niet vinden op google play/ android market. Kan iemand mij helpen?

Zoeken op Saferider en dan even naar beneden bladeren/scrollen hij staat tussen

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:42

Ik heb hem ook gedownload vandaag. Ik sta net over de grens in Duitsland, dus betwijfel of hij overal zo goed werkt, maar ben gelukkig ook vaak in Nederland te vinden. VOlgende week maar eens uitvogelen hoe het werkt!