En dat je met een koudbloed oid. benadeelt word is ook echt niet waar! Ik rijd zelf met een Hafje in de L1 nu, en ik ben best vaak bovenin geeindigt, omdat ik gewoon een nette proef reed en dat waren ook tussen allemaal paarden met Jazz of Gribaldi of een andere hengst als vader. Je hoeft echt geen bewegingswonder te hebben om 1ste te worden of wp te krijgen. Ik ga er gewoon van uit dat ik beoordeld word zoals de jury dat ziet.
En dan nog, jury's zitten voor een habbekrats wel te zorgen dat WIJ die wedstrijden kunnen rijden, dus ik vind absoluut dat er meer respect voor moet komen.
Ik vond het trouwens wel grappig vandaag. Ik was op wedstrijd en ik sta bij zo'n equiscore bord. Kwam de L2 voorbij. De eerste proef waren hoge punten, en bijna iedereen had een wp. Nu ken ik die jury wel, en die geeft gewoon heel makkelijk punten weg (misschien soms wat te makkelijk), heel leuk persoon in elk geval. Maar bij de 2de ring van die klasse waren er lang zoveel mensen niet met wp. En gelijk word er gezegt dat die jury streng is
Ik dacht echt van: halloo? Waarop basseer je dat? Is dat omdat je van die eerste jury wel mooie punten kreeg, en bij de 2de geen wp? 
Tja zeg het maar he.. wat is (te) streng en wat is (te) soepel?