Resistance schreef:Is het straks ook zo dat volgens de PETA chocolade paaseieren een vorm van discriminatie is voor de kippen?
Geef ze nu geen inspiratie..
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Pippaa schreef:Nou, nou, nou, overdrijven is ook een vak. De beschrijving van PETA klopt van geen kant. PETA vindt dat alle dieren een goed leven moeten hebben. Ze zijn niet tegen paardrijden en ze vinden het houden van huisdieren ook geen probleem, als het maar op de goede manier gaat:
PETA en paardrijden
Eventing vinden ze te gevaarlijk. Op zich begrijp ik dat best, het zijn vste hindernissen die vaak ook echt (te) hoog zijn, waardoor al veel paarden serieus gewond zijn geraakt.
Ik moet wel zeggen dat ik het belachelijk vind dat jullie je zo ergeren aan dat PETA alles zo zou opblazen, terwijl jullie zelf de visie van PETA behoorlijk zitten op te blazen (en daarmee dus aangeven dat jullie PETA's visie niet eens kennen).
Citaat:Eventing is niet gevaarlijk, dat is zo'n onzin.
Alleen mensen die het nog nooit gestart of er überhaupt zijn wezen kijken kunnen dat zeggen.
manic schreef:Iedereen die wel eens een crosstraining gereden heeft weet dat paarden het gewoon echt PRACHTIG vinden. Persoonlijk vind ik dat ieder paard met ruiter verplicht minstens 1x per maand crosstraining zou moeten volgen om paard en ruiter fris in het koppie te houden en om te leren dat een grens opzoeken nou echt niet zo erg is, vallen erbij hoort, het paard niet gelijk zijn benen breekt als hij eens een rare beweging maakt en paard en ruiter een geweldig plezier hebben in het overwinnen van hun eigen angsten.
En ja, dat er zo nu een paard wel eens een hartaanval krijgt tijdens een zeer hoge inspanning is een mogelijkheid ja, maar ik geloof dat ik dat mijn paard meer gun dan op zijn 8e afgeschreven te worden met een onherstelbare peesblessure omdat de dressuurring er nou net even niet als een biljartlakentje bij lag.
Kom op zeg.
xSlvna schreef:Waarom, springhindernissen zijn ook van hout, de hindernissen waar mijne wekelijks over gaat ook, gaat die niet dood aan, ik stoot ook wel eens mijn teen aan de deurpost als ik niet oplet, ook maar afschaffen?
Cross hindernissen vallen uit elkaar bij een stootje
Trouwens, wat heb je er aan als de hindernissen van rubber zijn, alsof het paard dan minder gauw sterft aan een gescheurde aorta
[***] schreef:Citaat:Naast het gebruik van proefdieren bij medisch onderzoek, willen ze ook het gebruik van melk en honing, paardrijden, het bezit van huisdieren en het doden van ongedierte verbieden. Ook het houden van vee, de jacht en visserij moet vanuit hun standpunt afgeschaft worden.
Nou als dat gebeurt komen we de hele economische crisis nooit meer uit, dan komen er duizenden werklozen !
Bovendien, als je het bezit van huisdieren en het houden van vee afschaft, waar moeten al die dieren heen ?![]()
Ik vind het nergens op slaan, eventingwedstrijden afschaffen, echt waar slaat dat op ?
Er kan altijd wel iets mis gaan , dan kan je beter alles afschaffen.
Dan kan je ook niet meer op straat lopen want dat is ook gevaarlijk, dan moeten we maar auto's afschaffen, hartstikke gevaarlijk en slecht voor het milieu !
Pippaa schreef:Nou, nou, nou, overdrijven is ook een vak. De beschrijving van PETA klopt van geen kant. PETA vindt dat alle dieren een goed leven moeten hebben. Ze zijn niet tegen paardrijden en ze vinden het houden van huisdieren ook geen probleem, als het maar op de goede manier gaat:
PETA en paardrijden
Eventing vinden ze te gevaarlijk. Op zich begrijp ik dat best, het zijn vaste hindernissen die vaak ook echt (te) hoog zijn, waardoor al veel paarden serieus gewond zijn geraakt.
Ik moet wel zeggen dat ik het belachelijk vind dat jullie je zo ergeren aan dat PETA alles zo zou opblazen, terwijl jullie zelf de visie van PETA behoorlijk zitten op te blazen (en daarmee dus aangeven dat jullie PETA's visie niet eens kennen).
dblijham schreef:PETA, was dat niet die organisatie die in opspraak kwam omdat ze de honden en katten die bij hun "asiel" aangeboden werden direct afmaakten?

manic schreef:Persoonlijk vind ik dat ieder paard met ruiter verplicht minstens 1x per maand crosstraining zou moeten volgen om paard en ruiter fris in het koppie te houden
) geinig, maar bij hoger gaat alles om. Ik ga liever naar het bos of strand dan dat ik maandelijks een verplichte crosstraining zou moeten volgen.
moonfish13 schreef:eefj33 schreef:In principe kunnen mensen zeer goed vegetarisch eten hoorhet enige wat wel in vlees maar niet in plantaardig voedsel zit is vitamine B12. Dit zit echter wel in melk en eieren. Maar voor mij wel een bewijs dat we op zijn minst zuivel nodig hebben, ook afkomstig uit de veeteelt natuurlijk... Iedereen verplichten veganistisch te eten is imo dan ook onmogelijk, we hebben nou eenmaal B12 nodig... Ben zelf wel vegetarisch
Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Ik zelf kan niet tegen gluten melk en soja.
Daarbij probeer ik geraffineerde suiker te mijden, en bewerkte meelproducten zoveel mogelijk.
Ik heb voor de gein wel eens gekeken en ik kan geen vleesvervanger die in mijn dieet past.
Melk is trouwens imo niet nodig voor mensen, calciumbronnen zijn er zat naast melk.
Mensen maken Lactase aan, en naarmate je ouder wordt maak je dat minder aan, waardoor het minder goed te verteren is.
Een groot deel van de mensen heeft er weinig last van, of weet het niet, maar een deel ook echt wel hoor.![]()
In sommige gevallen moet je vlees niet willen schrappen, anders blijft er niets over want het is een goede voedselbron imo.
Vind het ook wel vreemd, maar ik ben benieuwd naar jou mening.
Kijk eens naar het oerdieet, en naar hoe de mens nu eet en de meest voorkomende allergenen.
Oerdieet had geen gluten, melk, soja en zo meer, maar wel vlees als het voorhanden was en dat zijn veel voorkomende dingen.
Waarom dan vlees willen schrappen? Gewoon interesse.
Melk hebben ze het er trouwens over dat recht van de koe sommige mensen er wel tegen kunnen, omdat de stoffen om het te verteren dan niet weggehaald worden, wat met het productieproces in de fabriek wel gebeurd.
Moet je maar eens zoeken op Paleo, dat is het zogenaamde oerdieet.
Nu volg ik dat zelf niet, maar wel grotendeels.
Ik eet wel koolhydraten zoals aardappels en glutenvrije granen, maar beperkt.
Niet drie keer daags koolhydraten zoals brood/rijst/aardappelen, maar 1 keer aardappelen en als deel van de overige maaltijden rijstwafels.
Dat is veel minder bewerkt, waardoor het al weer beter is als brood als je het over rijstwafels hebt.
Ik heb zonder echt geen puf namelijk, mis ik snelle energie wat dat soort koolhydraten toch doen.
Verder slaat de PETA wel erg door op sommige punten.. Als ik SGW foto's zie zie ik paarden die de grootste lol hebben over het algemeen.
Als je het menselijk bekijkt, kunnen we maar beter allemaal binnen blijven dan, want statistisch gezien is autorijden een stuk gevaarlijker als de SGW.
Allergieën e.d. kunnen natuurlijk altijd voorkomen, waardoor je bepaalde dingen niet kan/mag eten of drinken. Dan wordt vlees laten staan natuurlijk ook wel erg lastig. Calciumbronnen genoeg, dat zeker, maar daar zit geen B12 in. Maar bijvoorbeeld paarden en koeien hebben ook B12 nodig (logisch, anders zouden wij het niet uit vlees halen), en die halen dit natuurlijk niet uit vlees, melk en eieren. Dit komt omdat B12 ook (in zeer kleine hoeveelheden, maar we hebben er per dag ook maar zeer weinig van nodig) in aarde zit. Met het grazen krijgen zij het dus binnen. Omdat wij onze groentes wassen spoelen we dus ook de aarde, met B12, weg. Neemt niet weg dat ik blij ben dat ik mijn groente was hoor
Als ik zelf dieren zou kunnen houden om te slachten, zou ik wel vlees eten. Maar ook beperkt. Bovendien hield ik nooit zo van vlees, dus ik mis het ook niet 
Millanka schreef:xSlvna schreef:Waarom, springhindernissen zijn ook van hout, de hindernissen waar mijne wekelijks over gaat ook, gaat die niet dood aan, ik stoot ook wel eens mijn teen aan de deurpost als ik niet oplet, ook maar afschaffen?
Cross hindernissen vallen uit elkaar bij een stootje
Trouwens, wat heb je er aan als de hindernissen van rubber zijn, alsof het paard dan minder gauw sterft aan een gescheurde aorta
Als jij je teen stoot aan de deurpost word je niet afgemaakt omdat je niet meer voldoende hersteld. Het verschil ligt dat als een paard z'n been zou breken, hij in grotendeels van de gevallen afgemaakt moet worden.
En een cross-hindernis geeft bij een stootje een heel stuk minder snel mee dan een normale hindernis. Ik heb nog wel wat filmpjes voor je waarop paarden zelfs nog even op de hindenis landen om goed uit te komen. Dan kan het dus flink mis gaan als er een achterbeentje bij een miscalculatie blijft hangen.
Ik vind cross ook geweldig, de meeste paarden ook, en het is een risico die je neemt. Waarom PETA het af zou willen schaffen snap ik ook, net zoals sommige mensen rodeo afkeuren en andere weer niet. Cross is een risico, maar dat is het ook als je op een buitenrit gaat.
Authentic schreef:Niet iedereen heeft een paard wat daar geschikt voor is, met mijn Quartermerrie begin ik daar nóoit aan, ik kan haar nog net overhalen om van een afsprong van 40 cm ofzo te gaan en daar houdt het voor ons echt op. Ze vindt springen (lees: 30 cm) geinig, maar bij hoger gaat alles om. Ik ga liever naar het bos of strand dan dat ik maandelijks een verplichte crosstraining zou moeten volgen.
Persoonlijk heb ik ook niks met cross, ik hou niet van vaste hindernissen en mijn Shetlander is nog beter in springen dan mijn rijpaardje, laat ons lekker ons ding doen.