Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
rockwitch schreef:Ik vraag me wel eens af of onze huizen in NL beter bestand zouden zijn tegen zulk natuurgeweld. In Amerika zie je toch wel vaak dat veel van die huizen vooral van hout en platen gebouwd zijn. In grote steden wat minder, maar toch lijken ze zeker met zulke stormen wel van karton gemaakt te zijn.
Hier heb je natuurlijk bakstenen huizen in rijtjes aan elkaar. Zou er hier in NL ook zoveel schade en verwoesting zijn als daar?
Wel vreselijk zeg van die paarden en al die mensen, het zal je maar gebeuren.

bigone schreef:Toevallig net de beelden bekeken en dacht daarbij nog: De mensen hebben het al niet gered(wat vele malen erger is) maar hoe zouden de dieren dit kunnen overleven, niet dus.
Joolien schreef:Ik ben erg van het weer, onweer en groter natuurgeweld en het leek me 'gaaf en leuk' om eens naar tornadoalley te gaan stormchasen. Daar kom ik nu hard van terug, zo leuk is het niet.
heidy_wilco schreef:Joolien schreef:Ik ben erg van het weer, onweer en groter natuurgeweld en het leek me 'gaaf en leuk' om eens naar tornadoalley te gaan stormchasen. Daar kom ik nu hard van terug, zo leuk is het niet.
Ik vind tornado's zelf ook prachtig natuurgeweld. Het enige jammere eraan is dat het zoveel levens kan verwoesten... Ik ben zelf trouwens nog wel van plan om zo'n reis te maken. Ze hebben in de VS wel van die tochten. En dat gaat me niet om de drama, maar omdat ik tornado's prachtig vind!
Joolien schreef:Ja dat heb ik ook wel, ik ga het zeker wel doen. Maar het maakt je wel weer bewust van de gevaren.
heidy_wilco schreef:Joolien schreef:Ja dat heb ik ook wel, ik ga het zeker wel doen. Maar het maakt je wel weer bewust van de gevaren.
Ja inderdaad, en dat je zoiets echt niet moet onderschatten. Ook als je op vakantie gaat naar zo'n gebied zou je er zeker rekening mee moeten houden, heel veel (buitenlandse) mensen onderschatten zoiets denk ik wel. Ik ben zelf van mening dat je beter een orkaan kan hebben dan een tornado. Voor een orkaan kan over het algemeen optijd voor gewaarschuwd worden.
heidy_wilco schreef:Daar was ook een tornado toch?
Maar voor mensen die denken dat het hier niet voor komt: Er zijn zeer zeker wel (hele kleine) tornado's geweest. Over het algemeen niet erg noemenswaardig, maar ik zal niet raar opkijken als wij hier ooit ook tornado's krijgen die wel dergelijk schade aanrichten.
Joolien schreef:heidy_wilco schreef:Daar was ook een tornado toch?
Maar voor mensen die denken dat het hier niet voor komt: Er zijn zeer zeker wel (hele kleine) tornado's geweest. Over het algemeen niet erg noemenswaardig, maar ik zal niet raar opkijken als wij hier ooit ook tornado's krijgen die wel dergelijk schade aanrichten.
Nee, de week daarna is er een hele zware onweersbui geweest met regen en overstromingen etc.
Ik heb zelf al eens in een windhoosje gestaan hier, de steentjes vanaf de grond zijn best pijnlijk kan ik je vertellen!
rockwitch schreef:Ik vraag me wel eens af of onze huizen in NL beter bestand zouden zijn tegen zulk natuurgeweld. In Amerika zie je toch wel vaak dat veel van die huizen vooral van hout en platen gebouwd zijn. In grote steden wat minder, maar toch lijken ze zeker met zulke stormen wel van karton gemaakt te zijn.
Hier heb je natuurlijk bakstenen huizen in rijtjes aan elkaar. Zou er hier in NL ook zoveel schade en verwoesting zijn als daar?
Wel vreselijk zeg van die paarden en al die mensen, het zal je maar gebeuren.