Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
alexandras schreef:Leuk dat filmpje, vroeger ging ik vaak naar de boerderij van Willem (en Erna) om te logeren heb hem al in geen 25 jaar gezien. Is wel een echt paardenmens trouwens dus als hij zegt dat ze er niet goed uitzien geloof ik dat wel
Janine1990 schreef:fjordnina schreef:Maar daartussen zit ook nog een hoop.
Bij jong spul? Mwah, die zie ik echt liever te dun dan wat voor de meeste mensen normaal is.
Overigens ben ik nog steeds nieuwsgierig naar de tegens van het voeren van rapen, aardappelen en uien?
linky schreef:Alleen zetmeel, geen vitaminen, mineralen.............. en uien zijn al helemaal geen paardenvoer!
Gewoon een hele baal kuil in de wei, is die op, breng je een nieuwe. Wat is het probleem? Dat kost geld....................![]()
![]()
max66 schreef:Aardappels komen van een plant die gerelateerd is aan de nachtschades. Die zijn giftig. Blauwe plekken en de 'oogjes' een aardappel zitten vol met solanine, is een giftige stof. Verder zit er onder de schil blauwzuur, dit is ook giftig, maar dit is een beetje off-topic
magriet schreef:Dit is al oud nieuws. Een week of 2-3 geleden was dit al op omrop fryslan
TinePine schreef:Het paard wat steeds in beeld is lijkt een jaarling/twenter. Deze zijn vaker schraal. De rest ziet er voor zover ik kan zien goed uit. Er staat gras, gelukkig niet te veel. Gooi deze paarden in een lekkere vollen wei en dan kun je ze wegbrengen vanwegen bevangenheid. Typisch zo'n geval van goed bedoelde bemoeienis van mensen die geen verstand hebben van paarden.
amoj schreef:Zoo hee, wat dun...
Wat is die van mij dan wel niet, die mag dan wel graatmager zijn. Paarden zijn echt niet te dun!! Wat willen ze dan, moddervette paarden? Liever iets te dun dan te dik. Paarden zien er goed uit op het filmpje.
Is dat trouwens bij Holwerd, als je naar de veerboot gaat van Ameland?
pillow schreef:De man aan de telefoon zegt dat hij wekelijks 50 pak hooi bij voert, dus niet zeggen dat ze niks krijgen. Dat ene paard mankeert duidelijk wat, de rest ziet er goed uit