De Moederloze Veulen Centrale 070 – 3110367

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:07

Onze fjord staat bij de Veulen centrale ingeschreven als pleegmoeder.
Twee keer ben ik ook gebeld maar kwamen ze met een merrie die een veulen zocht.

Afbeelding
Mika tinkerveulen, van vriendin op stal, die verstoten was door zijn moeder.
Afbeelding
Bloem van _tien_ in 2011
Ze vind het geweldig om een veulen aan de voet te hebben en is erg zorgzaam.
Is het een boel werk ? ja maar met een paar man is het prima te regelen dat de melk op tijd wordt aangedragen.
En we hebben vol op genoten van het wonder van adoptie van een merrie met een wees veulen en hoe die toch
een eenheid worden

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:36

joyfordogs schreef:
we zijn zaterdag ons veulen tijdens de bevalling verloren, de veulencentrale is meerdere malen door mijn hoofd gegaan en ik heb besloten het niet te doen. De bevalling was veel te zwaar voor de merrie, ze is nog niet hersteld, het was haar eerste veulen en ze heeft het veulen niet gezocht, ze heeft dagen melk gegeven, gelukkig is dat nu gestopt. De merrie word nog dagelijks gespoeld en is nog niet buiten gevaar. Ondanks dat mijn hart er groot genoeg voor is, durfde ik het nu niet aan om een "vreemd" veulen erbij te zetten, met alle bijbehorende zorgen.
gelukkig hebben de veulens die me aangeboden zijn, een pleegmama gevonden.

ter info, ons veulen leefde tijdens de bevalling, ze is tot en met de schouders, gewoon geboren, daarna stagneerde de bevalling, dit kwam doordat haar achterbenen onder haar lijf zaten, iets wat heel zelden gebeurd.
hierdoor kon het veulen er niet uit en is het tijdens de bevalling overleden, details laat ik bewust weg.
Als mensen meer info willen, kan dat via pb.

Wat een naar einde voor het veulen, in jullie geval kan ik me heel goed voorstellen dat de toestand van de merrie pleegmoederschap uitsluit.
Sterkte, en beterschap voor de merrie.

Meliszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 10:41

Ik kwam net een advertentie tegen op marktplaats waar iemand een merrie zocht die voor hun veulen kan zorgen (veulen is gisteren geboren, moeder overleden)

Ik heb direct het linkje van dit topic gemaild!

Supergoed initiatief!