Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Billy schreef:En als die burger zichzelf in gevaar brengt mag oom agent hem gaan redden....met gevaar voor eigen leven....
Gewoon luisteren dus, dan word je ook niet gearresteerd...

. Ik zeg niet dat ik 'm niet geloof, niet alle agenten zijn geweldig natuurlijk, maar ik wil ook het verhaal van de politie horen
. 
Nies_ schreef:heidy_wilco schreef:Ik weet niet van hoe en wat, maar een agent zegt niet voor niks dat hij niet nasr de pasrden mag vanwege de veiligheid, en het is gewoon oliedom om dat bevel te negeren. En ik heb ook een klein beetje het gevoel dat meneer het overdrijft om te verhullen dat hij zelf dom deed. Als hetwel zo erg is geweest als hij zei is datook niet goed van de agent.
Nou als ik ook maar vermoed dat mijn paarden levend verbrand gaan worden dan kan een agentje hoog en laag springen, maar dan ga ik daar heen. Zijn mijn paarden, mijn schuur en mijn leven.
Daarnaast was er in die schuur blijbaar (nog) geen brand, dus levensgevaarlijk.. Zal ook wel meevallen. Als nou echt alles al in de hens had gestaan is het een ander verhaal natuurlijk.
StalNollie schreef:helemaal mee eens hoor, maar dan hoef je deze man nog niet zo aan te pakken. deze man geeft aan last van COPD te hebben en nog gaat de agent zo door

Billy schreef:StalNollie schreef:helemaal mee eens hoor, maar dan hoef je deze man nog niet zo aan te pakken. deze man geeft aan last van COPD te hebben en nog gaat de agent zo door
Dan moet je helemaal uit de buurt blijven van een brand, met slechte longen.
Maw, grotere kans dat de man gered had moeten worden dus goed ingrijpen van de politie. Volgende keer gewoon luisteren, dan hoef je ook achteraf niet te janken...
Citaat:Paarden stonden inderdaad nog buiten
LiesxAnne schreef:Wat een wild west verhaal! Die man zegt dat hij kan zien dat er geen brand is bij zijn stal maar wil de paarden toch in het weiland laten. Als je ziet dat er bij de paarden geen brand is, waarom dan nog er naar toe willen? Als de paarden daadwerkelijk in gevaar waren grijpt de brandweer echt wel in! die laten niet zo maar dieren verbranden. Hoe vaak zie je ze wel niet met een kat of hond in hun armen uit een huis komen.
"Toen sprong de agent in mijn rug", aldus Oostdijck. Nadat hij handboeien om kreeg, begon het volgens hem pas echt. "Toen heeft de agent met mijn hoofd over de grond geruisd en hij heeft met zijn knieën in mijn ribben gestaan." Zelfs toen Koos vroeg of de agent van zijn rug af wilde gaan wegens zijn longziekte COPD, ging de agent door. Hij gebruikte daarbij ook pepperspray.
Koos vroeg of de agent van zijn rug wilde afgaan en even daarvoor zegt ie dat er met knieen in zijn ribben werd gestaan. Hoe kan dat als die op zijn buik op de grond ligt? verteld immers dat hij vraagt of de agent van zijn rug wil afgaan!
Verhaal van die man komt een beetje krom over~!

little_king schreef:http://www.deweekkrant.nl/artikel/2013/ ... _boerderij
Dit geeft weer een ander beeld.
Een 67-jarige man uit Waspik werd door de politie aangehouden. Hij was, ondanks dat hem dat vanwege de grote brand en de hevige rookontwikkeling door agenten verboden was, naar zijn paarden in een stal achter het brandende pand gegaan om hen te voeren.

LoveBodin schreef:maar dan moesten ze ook weer op die man letten. Die paarden blijven wel netjes in hun stallen staan, die man loopt de hele tijd heen en weer.
Ik snap best dat ze 'm daa rniet willen hebben, 't was een flink vuur en als 't overslaat..

Billy schreef:Als je met je COPD vrijwillig door de hevige rook naar je paarden wilt, heb je volgens mij al een steekje los.
De rookontwikkeling zal wel buiten geweest zijn, als je de stal dan gewoon dicht houdt komt er ws weinig rook binnen.
Maw, met zijn onnozele actie had hij de situatie er ws erger op gemaakt.
Daarbij vind ik het een zorgelijke ontwikkeling dat er bij voorbaat vanuit gegaan wordt dat de politie dit niet doet ivm de veiligheid van de man en de aanwezige hulpverleners maar dat het een vorm van machtsmisbruik is.....
little_king schreef:Gebruikte ze hun macht maar eens wat vaker dan had je wat minder vaak van deze eigenwijze kereltjes die toch denken dat de politie niets doet, zelfs niet na herhaaldelijk verzoek.
mindim, je praat nu jezelf tegen, ze hebben toch niks, dus wat nu redden?