Politie laat man niet naar zijn paarden gaan ivm brand-video

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Re: Politie laat man niet naar zijn paarden gaan ivm brand-video

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:46

En als die burger zichzelf in gevaar brengt mag oom agent hem gaan redden....met gevaar voor eigen leven....
Gewoon luisteren dus, dan word je ook niet gearresteerd...

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:52

Billy schreef:
En als die burger zichzelf in gevaar brengt mag oom agent hem gaan redden....met gevaar voor eigen leven....
Gewoon luisteren dus, dan word je ook niet gearresteerd...

nee joh, oom agent moet gewoon toekijken. 't Was toch eigen keuze? :)*

Ik ben het helemaal met je eens. Soms moet je gewoon luisteren.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:53

helemaal mee eens hoor, maar dan hoef je deze man nog niet zo aan te pakken. deze man geeft aan last van COPD te hebben en nog gaat de agent zo door

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:55

Wie zegt dat hij zo aangepakt is?
Die man kruipt door een heg heen, wie zegt dat dat zo vloeiend is gegaan en heeft hij zichzelf niet bezeerd?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:56

Maar dat is 't verhaal van die man :). Ik zeg niet dat ik 'm niet geloof, niet alle agenten zijn geweldig natuurlijk, maar ik wil ook het verhaal van de politie horen :).
Als 't waar is wat die man zegt, vind ik 't ook niet kunnen hoor.
Nu heb ik, imo, te weinig informatie om erover een mening te vormen..

En ik (en ik denk Billy ook), bedoelen vooral de mensen die zeggen: als je zo vaak gewaarschuwd bent, ja, dan is 't eigen keuze..

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:59

Met je eens als het waar is wat die man zegt moet het niet kunnen.
Maar ik vind het verhaal gewoon niet geloofwaardig.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:03

Nies_ schreef:
heidy_wilco schreef:
Ik weet niet van hoe en wat, maar een agent zegt niet voor niks dat hij niet nasr de pasrden mag vanwege de veiligheid, en het is gewoon oliedom om dat bevel te negeren. En ik heb ook een klein beetje het gevoel dat meneer het overdrijft om te verhullen dat hij zelf dom deed. Als hetwel zo erg is geweest als hij zei is datook niet goed van de agent.

Nou als ik ook maar vermoed dat mijn paarden levend verbrand gaan worden dan kan een agentje hoog en laag springen, maar dan ga ik daar heen. Zijn mijn paarden, mijn schuur en mijn leven.
Daarnaast was er in die schuur blijbaar (nog) geen brand, dus levensgevaarlijk.. Zal ook wel meevallen. Als nou echt alles al in de hens had gestaan is het een ander verhaal natuurlijk.

Dan kan dat ´agentje` lekker tegen jou familie gaan zeggen dat er niet alleen de paarden dood zijn maar ook jij..maargoed, als hij hetzelfde respect heeft als jij, brengt ie dat waarschijnlijk zo: die knollen zijn dood en je meissie ook..

Ohh, wat kan ik me kapot ergeren in dit soort topics..ga hier ook niet meer kijken.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:06

Paarden stonden inderdaad nog buiten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:13

Ik heb geen respect, wat een aanname weet. In de schuur van de paarden was nog geen brand, dus nee dan zie ik het grote gevaar niet. Maar laten we alles maar klakkeloos overnemen, lijkt me ook beter.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:14

StalNollie schreef:
helemaal mee eens hoor, maar dan hoef je deze man nog niet zo aan te pakken. deze man geeft aan last van COPD te hebben en nog gaat de agent zo door

Dan moet je helemaal uit de buurt blijven van een brand, met slechte longen.
Maw, grotere kans dat de man gered had moeten worden dus goed ingrijpen van de politie. Volgende keer gewoon luisteren, dan hoef je ook achteraf niet te janken...

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:16

Billy schreef:
StalNollie schreef:

Dan moet je helemaal uit de buurt blijven van een brand, met slechte longen.
Maw, grotere kans dat de man gered had moeten worden dus goed ingrijpen van de politie. Volgende keer gewoon luisteren, dan hoef je ook achteraf niet te janken...

+1

Citaat:
Paarden stonden inderdaad nog buiten

Ik las het artikel ook dat hij ze buiten wilde gaan laten.
Maar als ze al veilig in de wei stonden dan is het al helemaal te maf voor woorden dat hij er perse heen wilde.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:18

Het artikel is er een beetje onduidelijk over.
In de wei laten, dat kan in 't Nederlands betekenen: naar de wei toebrengen, maar ook in de wei laten staan..
Anyway, die kerel had gewoon moeten luisteren en niet moeilijk doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:19

LiesxAnne schreef:
Wat een wild west verhaal! Die man zegt dat hij kan zien dat er geen brand is bij zijn stal maar wil de paarden toch in het weiland laten. Als je ziet dat er bij de paarden geen brand is, waarom dan nog er naar toe willen? Als de paarden daadwerkelijk in gevaar waren grijpt de brandweer echt wel in! die laten niet zo maar dieren verbranden. Hoe vaak zie je ze wel niet met een kat of hond in hun armen uit een huis komen.

"Toen sprong de agent in mijn rug", aldus Oostdijck. Nadat hij handboeien om kreeg, begon het volgens hem pas echt. "Toen heeft de agent met mijn hoofd over de grond geruisd en hij heeft met zijn knieën in mijn ribben gestaan." Zelfs toen Koos vroeg of de agent van zijn rug af wilde gaan wegens zijn longziekte COPD, ging de agent door. Hij gebruikte daarbij ook pepperspray.

Koos vroeg of de agent van zijn rug wilde afgaan en even daarvoor zegt ie dat er met knieen in zijn ribben werd gestaan. Hoe kan dat als die op zijn buik op de grond ligt? verteld immers dat hij vraagt of de agent van zijn rug wil afgaan!

Verhaal van die man komt een beetje krom over~!

Eh, je ribben zitten niet alleen aan de voorkant hoor!
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:25

Als ik de man zo hoor, stonden de paarden op stal en wilde hij ze in de wei laten, zodat ze veilig zouden zijn. Ik kan me zo voorstellen, dat wanneer je stal met paarden nog niet in de hens staat, je ze graag in de wei wilt laten voor als het vuur eventueel overwaait. Als de stal nog niet in brand stond, snap ik niet goed waarom de man die mogelijkheid niet is geboden. Als de stal al in lichterlaaie stond, zou ik het een ander verhaal vinden.
De paarden op stal zijn ook niet gewond, dus was de situatie rondom de stal wel zo levensgevaarlijk, dat ze de dieren niet naar buiten konden laten, vraag ik me dan af.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:27

Ik ga dan uit dat de expertise van de brandweercommandant klopt.
Waar de politie zijn opdracht weer van krijgt.
Niet er naar toe is niet er naar toe.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:29

http://www.deweekkrant.nl/artikel/2013/ ... _boerderij

Dit geeft weer een ander beeld.

Een 67-jarige man uit Waspik werd door de politie aangehouden. Hij was, ondanks dat hem dat vanwege de grote brand en de hevige rookontwikkeling door agenten verboden was, naar zijn paarden in een stal achter het brandende pand gegaan om hen te voeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:30

Ik lees net van de zoon van man, dat de vader de dieren wat hooi wilde geven, zodat ze rustig zouden blijven op stal.

Tja, de paarden is in die stal niets overkomen, was het daar wel zo levensgevaarlijk dan om een man daar zo voor toe te takelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:31

little_king schreef:
http://www.deweekkrant.nl/artikel/2013/ ... _boerderij

Dit geeft weer een ander beeld.

Een 67-jarige man uit Waspik werd door de politie aangehouden. Hij was, ondanks dat hem dat vanwege de grote brand en de hevige rookontwikkeling door agenten verboden was, naar zijn paarden in een stal achter het brandende pand gegaan om hen te voeren.

De paarden mankeert toch niets, als de rookontwikkeling in stal zo erg was, hadden die dieren er toch ook last van moeten ondervinden, maar zijn ongedeerd?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:34

maar dan moesten ze ook weer op die man letten. Die paarden blijven wel netjes in hun stallen staan, die man loopt de hele tijd heen en weer.
Ik snap best dat ze 'm daa rniet willen hebben, 't was een flink vuur en als 't overslaat..

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:35

En voeren is zo noodzakelijk, die kunnen niet een uurtje later wat krijgen?
En die paarden hebben het niet aan de longen, die man wel.
Maar stel je voor dat de politie iemand wil behoeden voor een ritje ziekenhuis. verschrikkelijk van ze.
Is het zo moeilijk een bevel op te volgen? ja in Nederland wel. Erg genoeg.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:36

Als je met je COPD vrijwillig door de hevige rook naar je paarden wilt, heb je volgens mij al een steekje los.
De rookontwikkeling zal wel buiten geweest zijn, als je de stal dan gewoon dicht houdt komt er ws weinig rook binnen.
Maw, met zijn onnozele actie had hij de situatie er ws erger op gemaakt.
Daarbij vind ik het een zorgelijke ontwikkeling dat er bij voorbaat vanuit gegaan wordt dat de politie dit niet doet ivm de veiligheid van de man en de aanwezige hulpverleners maar dat het een vorm van machtsmisbruik is.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:37

LoveBodin schreef:
maar dan moesten ze ook weer op die man letten. Die paarden blijven wel netjes in hun stallen staan, die man loopt de hele tijd heen en weer.
Ik snap best dat ze 'm daa rniet willen hebben, 't was een flink vuur en als 't overslaat..

Mwah, ik vraag me af hoe rustig je er zelf bij staat en hoe welwillend, als je dertien paarden in gevaar zijn. Zekers als er nog een mogelijkheid bestaat tot het redden van die dieren.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:39

Gebruikte ze hun macht maar eens wat vaker dan had je wat minder vaak van deze eigenwijze kereltjes die toch denken dat de politie niets doet, zelfs niet na herhaaldelijk verzoek.

mindim, je praat nu jezelf tegen, ze hebben toch niks, dus wat nu redden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:40

Billy schreef:
Als je met je COPD vrijwillig door de hevige rook naar je paarden wilt, heb je volgens mij al een steekje los.
De rookontwikkeling zal wel buiten geweest zijn, als je de stal dan gewoon dicht houdt komt er ws weinig rook binnen.
Maw, met zijn onnozele actie had hij de situatie er ws erger op gemaakt.
Daarbij vind ik het een zorgelijke ontwikkeling dat er bij voorbaat vanuit gegaan wordt dat de politie dit niet doet ivm de veiligheid van de man en de aanwezige hulpverleners maar dat het een vorm van machtsmisbruik is.....

Ik heb een foto van het mannetje gezien, het was nou niet bepaald een reus en iemand zo toe takelen hoort gewoon niet, punt en al helemaal niet door de politie. Iemand geboeid een schop nageven, is niet erg netjes. Verder zijn politieagenten ook gewoon mensen en zijn ze ook gewoon onderhevig aan frustratie en woede, dus machtsvertoon is zekers denkbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:41

little_king schreef:
Gebruikte ze hun macht maar eens wat vaker dan had je wat minder vaak van deze eigenwijze kereltjes die toch denken dat de politie niets doet, zelfs niet na herhaaldelijk verzoek.

mindim, je praat nu jezelf tegen, ze hebben toch niks, dus wat nu redden?

Dat wist die man toch niet van tevoren? ;)
Ik spreek mezelf niet tegen, ik heb alleen nu meer info dan die man daar toen ter plekke had. Als hij van te voren wist dat zijn paarden niets zou overkomen, had ie niet zo moeilijk gedaan, denk je ook niet, maar goed dat wist ie niet :)*