Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Liiisaaa schreef:Ik zal even wat verduidelijking geven, want de manier waarop nu wordt gepraat vind ik een beetje onrespectvol.
Om te beginnen: de huidige locatie gaat compleet tegen de grond, de stallen zijn oud (maar niet onveilig! dat is naar mijn idee een beetje opgeblazen, wel hebben ze hun beste tijd gehad) en de grondeigenaren hebben andere plannen met de locatie.
Nouja, dat is gewoon niet anders en dat is de reden dat alle paarden moeten verhuizen.
5 Jaar geleden trokken wij in deze locatie en we hadden het geluk dat er een binnenbak bijzit, deze hebben wij dus niet zelf gebouwd.
Het is ook absoluut geen gebedel, Marianne is de laatste persoon die zichzelf of haar bedrijf 'zielig' zou noemen.
De bedoeling was dat we een berichtje in de regio krant (Berkelland nieuws) zouden zetten zodat mensen uit de omgeving op de hoogte waren en eventueel konden reageren.
Niemand had verwacht dat er vervolgens 3 cameraploegen en allerlei nationale kranten over de vloer zouden komen.. Maar alle hulp is uiteraard welkom!
Daarnaast is Marianne iemand die zich 200% inzit voor al haar paarden en voor iedereen die maar op stal langskomt.
En al die shows en sinterklaasintochten zijn echt geen vetpot. Van het bedrag dat je ervoor krijgt blijft maar een klein deel over i.v.m. vervoerskosten, tuigage, onderhoud etc.
Ze onderhoudt al haar paarden helemaal zelf en het is niet dat ze er meer heeft dan ze aankan, maar goedkoop is het allemaal niet..
Met haar hele hart zet ze zich in voor die dieren en niet alleen voor die dieren..
Kinderen met allerlei lichamelijke en verstandelijke beperkingen krijgen bij haar de mogelijkheid om lekker even kind te zijn en te ontspannen tussen de paarden.
Ook kinderen waarvan de ouders het niet zo breed hebben ontvangt ze met open armen en ze weet altijd wel iets te bedenken waardoor ook zij lekker bezig kunnen zijn.
Misschien niet altijd het meest tactisch financieel gezien, maar soms is dat niet het belangrijkste..`
Àltijd schuift ze zichzelf aan de kant om alles te doen wat ze maar kan om je te helpen of om er voor haar paarden te zijn, mijn respect heeft ze al jaren.
De paarden hier staan inderdaad niet in 5-sterren locaties, maar dat hoeft ook helemaal niet..
Als ik kijk naar mijn Nibbit en hoe hij het naar zijn zin heeft dan is dat voor mij het enige wat telt!
Als alles goed is hebben we nu een nieuw onderkomen gevonden voor alle paarden en er lijkt nog een hele mooie samenwerking uit voort te komen waardoor Marianne haar werk nog meer kan uitbreiden.
Ik wil hier verder niemand mee aanvallen, want het is natuurlijk niet helemaal duidelijk hoe en wat.
Hopelijk is het nu wat opgehelderd allemaal.

Citaat:Ik zal even wat verduidelijking geven, want de manier waarop nu wordt gepraat vind ik een beetje onrespectvol.