Houtrot in stal van paard van Sinterklaas [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Levidepevi

Re: Houtrot in stal van paard van Sinterklaas [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:22

Offtopic maar ik heb ook PDD-NOS haha.

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:43

Ik zal even wat verduidelijking geven, want de manier waarop nu wordt gepraat vind ik een beetje onrespectvol.

Om te beginnen: de huidige locatie gaat compleet tegen de grond, de stallen zijn oud (maar niet onveilig! dat is naar mijn idee een beetje opgeblazen, wel hebben ze hun beste tijd gehad) en de grondeigenaren hebben andere plannen met de locatie.
Nouja, dat is gewoon niet anders en dat is de reden dat alle paarden moeten verhuizen.
5 Jaar geleden trokken wij in deze locatie en we hadden het geluk dat er een binnenbak bijzit, deze hebben wij dus niet zelf gebouwd.

Het is ook absoluut geen gebedel, Marianne is de laatste persoon die zichzelf of haar bedrijf 'zielig' zou noemen.
De bedoeling was dat we een berichtje in de regio krant (Berkelland nieuws) zouden zetten zodat mensen uit de omgeving op de hoogte waren en eventueel konden reageren.
Niemand had verwacht dat er vervolgens 3 cameraploegen en allerlei nationale kranten over de vloer zouden komen.. Maar alle hulp is uiteraard welkom!

Daarnaast is Marianne iemand die zich 200% inzit voor al haar paarden en voor iedereen die maar op stal langskomt.
En al die shows en sinterklaasintochten zijn echt geen vetpot. Van het bedrag dat je ervoor krijgt blijft maar een klein deel over i.v.m. vervoerskosten, tuigage, onderhoud etc.
Ze onderhoudt al haar paarden helemaal zelf en het is niet dat ze er meer heeft dan ze aankan, maar goedkoop is het allemaal niet..
Met haar hele hart zet ze zich in voor die dieren en niet alleen voor die dieren..
Kinderen met allerlei lichamelijke en verstandelijke beperkingen krijgen bij haar de mogelijkheid om lekker even kind te zijn en te ontspannen tussen de paarden.
Ook kinderen waarvan de ouders het niet zo breed hebben ontvangt ze met open armen en ze weet altijd wel iets te bedenken waardoor ook zij lekker bezig kunnen zijn.
Misschien niet altijd het meest tactisch financieel gezien, maar soms is dat niet het belangrijkste..`
Àltijd schuift ze zichzelf aan de kant om alles te doen wat ze maar kan om je te helpen of om er voor haar paarden te zijn, mijn respect heeft ze al jaren.

De paarden hier staan inderdaad niet in 5-sterren locaties, maar dat hoeft ook helemaal niet..
Als ik kijk naar mijn Nibbit en hoe hij het naar zijn zin heeft dan is dat voor mij het enige wat telt!
Als alles goed is hebben we nu een nieuw onderkomen gevonden voor alle paarden en er lijkt nog een hele mooie samenwerking uit voort te komen waardoor Marianne haar werk nog meer kan uitbreiden.

Ik wil hier verder niemand mee aanvallen, want het is natuurlijk niet helemaal duidelijk hoe en wat.
Hopelijk is het nu wat opgehelderd allemaal. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:54

Aandacht trekkerij, tis niet het 'echte' paard van sinterklaas.
Maar hé we hebben een schimmel staan, en die doet wel eens dienst als een Americo.
Zo krijg je wel genoeg aandacht...

jessetjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:55

Liiisaaa schreef:
Ik zal even wat verduidelijking geven, want de manier waarop nu wordt gepraat vind ik een beetje onrespectvol.

Om te beginnen: de huidige locatie gaat compleet tegen de grond, de stallen zijn oud (maar niet onveilig! dat is naar mijn idee een beetje opgeblazen, wel hebben ze hun beste tijd gehad) en de grondeigenaren hebben andere plannen met de locatie.
Nouja, dat is gewoon niet anders en dat is de reden dat alle paarden moeten verhuizen.
5 Jaar geleden trokken wij in deze locatie en we hadden het geluk dat er een binnenbak bijzit, deze hebben wij dus niet zelf gebouwd.

Het is ook absoluut geen gebedel, Marianne is de laatste persoon die zichzelf of haar bedrijf 'zielig' zou noemen.
De bedoeling was dat we een berichtje in de regio krant (Berkelland nieuws) zouden zetten zodat mensen uit de omgeving op de hoogte waren en eventueel konden reageren.
Niemand had verwacht dat er vervolgens 3 cameraploegen en allerlei nationale kranten over de vloer zouden komen.. Maar alle hulp is uiteraard welkom!

Daarnaast is Marianne iemand die zich 200% inzit voor al haar paarden en voor iedereen die maar op stal langskomt.
En al die shows en sinterklaasintochten zijn echt geen vetpot. Van het bedrag dat je ervoor krijgt blijft maar een klein deel over i.v.m. vervoerskosten, tuigage, onderhoud etc.
Ze onderhoudt al haar paarden helemaal zelf en het is niet dat ze er meer heeft dan ze aankan, maar goedkoop is het allemaal niet..
Met haar hele hart zet ze zich in voor die dieren en niet alleen voor die dieren..
Kinderen met allerlei lichamelijke en verstandelijke beperkingen krijgen bij haar de mogelijkheid om lekker even kind te zijn en te ontspannen tussen de paarden.
Ook kinderen waarvan de ouders het niet zo breed hebben ontvangt ze met open armen en ze weet altijd wel iets te bedenken waardoor ook zij lekker bezig kunnen zijn.
Misschien niet altijd het meest tactisch financieel gezien, maar soms is dat niet het belangrijkste..`
Àltijd schuift ze zichzelf aan de kant om alles te doen wat ze maar kan om je te helpen of om er voor haar paarden te zijn, mijn respect heeft ze al jaren.

De paarden hier staan inderdaad niet in 5-sterren locaties, maar dat hoeft ook helemaal niet..
Als ik kijk naar mijn Nibbit en hoe hij het naar zijn zin heeft dan is dat voor mij het enige wat telt!
Als alles goed is hebben we nu een nieuw onderkomen gevonden voor alle paarden en er lijkt nog een hele mooie samenwerking uit voort te komen waardoor Marianne haar werk nog meer kan uitbreiden.

Ik wil hier verder niemand mee aanvallen, want het is natuurlijk niet helemaal duidelijk hoe en wat.
Hopelijk is het nu wat opgehelderd allemaal. :)

Goed gezegd lisa, zo is het ook toch! Het gaat erom dat ze een nieuw plekje krijgen om lekker verder te gaan!
Ik hoop dat alles goed gaat lukken

jessetjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:57

Ik wil me er echt niet teveel mee bemoeien en ik moet toegeven dat het door het filmpje wat anders over komt. Maar hoe sommige mensen nu reageren en ZELF conclusies trekken vind ik ook wel weer een beetje onder het niveau, erg jammer..

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:42

Sommige zijn heel erg snel met conclusies trekken.
Ik heb haar net gesproken daar op stal en kan er helemaal geen slecht woord over zeggen.
Ze doet alles voor de paarden en de kinderen.
Geen verkeerd woord over haar.

Offtopic:

Lisa ik heb in een deuk gelegen om Amai wat een grappig ventje is dat haha.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:54

Citaat:

Helemaal mee eens. Maar het valt mij op dat het de laatste weken doodnormaal is op Bokt. Of ik kom steeds in de verkeerde topics terecht }:0

Ik hoop ook dat ze een goed en geschikte pek vinden.
En diegene die denken dat je van shows geven rijk word..... :')

Verder is en blijft het een journalist die het intervieuw afneemt en in elkaar flanst. Waarschijnlijk zijn ze een half uurtje geweest en moet het artikel in 1.20 minuut op de webpagina.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:34

Ik ben vandaag bij marianne geweest en die paarden zijn alles behalve zielig hoor! De paarden hebben stallen waar een manegepaard van tegenwoordig van mag dromen, zo lekker ruim. En ze zien er ook alles behalve slecht uit!

remonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:12

Goedenavond allemaal,

Als Eerste,
De misplaatste kritiek op mevr. Scherps is zeer onterecht.
Ten Tweede,
Als je nooit in aanraking bent geweest met het gedachtengoed en de droom van mevr. Scherps, om de MEDEMENS te HELPEN en in HUN WAARDE te laten, zou ik maar niet zo hoog van de toren blazen.....

De lokatie die nu in gebruik is, was voor de laatste harde storm, stabiel.
Gezien de omstandigheden lopen er twee verhalen door elkaar heen.
1) Mevr Scherps was al reeds aan het orienteren voor een nieuw onderkomen.
2) De nare bijval wil juist dat deze actie flink bespoedigd dient te worden, en daar is hulp bij nodig.

Ik ben niet bij machten om dit alles voor elkaar te krijgen maar met respect voor wat Mevr. Scherps doet vindt ik dat ze die hulp mag vragen.
Dit heeft niets met bedelen of whatever te maken. Het is juist gedurfd en je hebt lef nodig in deze maatschapij om voor je droom te gaan.

Mevr. Scherps, hou je taai en vooral voet bij stuk.

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:33

Zolang het sinterklaasfeest maar door kan gaan....