Totilas schittert door afwezigheid bij het EK 2013

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:58

Ik word eigenlijk meer moe op de manier hoe iedereen telkens reageert in een Totilas-topic dan over het nieuws zelf.
Kom op zeg.

@Gypsy: Die snap ik niet. :+ Volgensmij zijn er wel degelijk mensen die klagen dat Totilas niet verkocht mocht worden en zo dit niet was gebeurd.
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 16-05-13 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Totilas schittert door afwezigheid bij het EK 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:01

Ik bedoel dat ik het dus heel goed begrijp dat de vorige eigenaar totilas verkocht heeft. Voor zo'n bedrag kun je geen nee zeggen, want als 'ie morgen dood in de stal ligt is hij ook niks meer waard. Je hebt geen zekerheid over wat zo'n dier gaat presteren.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:02

Arme Rath... Wat zal hij wensen dat het duo List en Bedrog dat paard nooit voor hem had gekocht... Met dank aan de media zal die jongen behoorlijk gebukt gaan onder alle spanning en stress rondom hem en Totilas. Ik zou niet graag in zijn schoenen staan...

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:02

Gypsy schreef:
Ik bedoel dat ik het dus heel goed begrijp dat de vorige eigenaar totilas verkocht heeft. Voor zo'n bedrag kun je geen nee zeggen, want als 'ie morgen dood in de stal ligt is hij ook niks meer waard. Je hebt geen zekerheid over wat zo'n dier gaat presteren.

Aha, zo kan je die opmerking ook bekijken. :)*

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:20

Als ik Paul Schockemohle was en ik had dus zijn vermogen, was het goed mogelijk dat ik Totilas gekocht had. Was ik de eigenaar van Totilas en ik kreeg zo'n bod had ik hem ook verkocht. Toppaarden is gewoon big business en keihard.

Die arme Rath kan er ook allemaal niet veel aan doen, ik ben blij dat ik niet in zijn schoenen sta.. er ligt al tijden een gigantische druk op hem, mensen verwachten prestaties van hem die hij zeer waarschijnlijk gewoon niet kan leveren en hij wil ook niet met slechte prestaties naar buiten komen. In zijn situatie zou ik ook ziek zijn. Wel jammer dat het hele management erom heen vol blijft houden dat de ster ooit nog gaat schitteren.

Het blijft jammer van Totilas, arm paard, ik hoop dat hij snel met een verdiend/vervroegd pensioen mag, dat heeft ie al best verdient.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:22

volgens mij schittert ie al langer van afwezigheid :')

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:27

kynshiri schreef:
Snadrem schreef:
Toch jammer. Met al die tegenslagen en blessures kunnen ze het paard beter omdopen naar Totalloss.

:') LOL _O-

Hahahahah geweldig!

Heel erg zonde.. echt vreselijk zonde!!
Sneu voor Rath ,maar aan de andere kant het word nu wel heel voorspelbaar..

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:29

Zeggen dat Rath arm is, en dat het sneu is voor hem, vind ik niet op zijn plaats!

Hij is een proffesionele ruiter, en is daar serieus mee bezig.
Hij heeft die keuze gemaakt, en zal er nu mee moeten leren leven.
Medelijden heb ik absoluut niet, wel respect dat hij het heeft aangedurft.

Verder vond ik hem hartstikke gaaf op unicef strenthaler was het toch?
Maar toen hij Totilas ging rijden, vond ik dat een misser persoonlijk.
Ook een grote misser, was dat ze van alles gingen roepen voordat ze uberhaupt in de ring verschenen.

En ik snap heel goed dat het mensen raakt, en dus voorpagina nieuws is.
Want Totilas/Gal was echt een combinatie van het "volk" wat eigenlijk ons werd "afgepakt" ..

Ik blijf het doodzonde vinden, maar nog erger vind ik dat we hem al zolang niet meer in zijn oude vorm hebben gezien.

In betere tijden:

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:32

Wanneer gaat het dekgeld omlaag?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:14

Jammer hoor. Zou Totilas zo graag weer in de ring willen zien. Met MR, of iemand anders, dat maakt me echt niet uit op dit moment. Het was altijd zo genieten als Totilas in de ring verscheen..

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:28

Waarom geven ze m desnoods niet onder contract terug aan gal als ie dan weer wel presteert weten we dat t aan combi ligt(weten we natuurlijk wel maar zij niet blijkbaar) en tja als ie weer wint verdienen ze er toch weer aan lijkt me beter dan hoe het nu is .. zowel voor totilas als voor de eigenaren...

Staat hij trouwens echt geïsoleerd?? dat zou niet moeten mogen ieder paard heeft interactie nodig met een soortgenoot

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:32

Moorlands heeft wel een goudmijntje volgens mij, verkoopt een paard voor €16.000.000 welke later nooit meer gezien wordt als concurrentie. :evaw:

Denk je nu echt dat Paul zich op die manier voorschut zet? 'Zwakte' tonen, laten zien dat die jaren fout zat en Nederland weer een kans geven?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:38

Snadrem schreef:
Toch jammer. Met al die tegenslagen en blessures kunnen ze het paard beter omdopen naar Totalloss.

_O-
Maar is ie ook echt Totalloss of durft Rath er gewoon niet meer op?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:38

totalloss ! :') _/-\o_
echt geweldig !

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:39

Ashley5760 schreef:
Is dit nieuws :+
Laten we de volgende keer een VP topic openen als hij wel start :D stukken overzichtelijker en de discussie is toch altijd hetzelfde :P

Is toch leuk om telkens weer die onzin te lezen? Vind het best zo, best leuk als mensen zichzelf blameren, schrijf ik het zo goed?

Edit: Arrogant kereltje, gewoon zeggen dat het niet lukt is toch niet zo lastig hè?

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 06:54

XEefjuhX schreef:
HindaFree schreef:
die zien we nooit meer..... terug :')

+:)+

dat denk k dus ook de hele tijd.

bol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 06:56

Altyd wat... :O :O :O hoe is het toch mogelijk zo,n top paard .

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 07:06

Ik ben schijnbaar de enige die wel verwachtingen heeft van het duo Rath-Janssen. Ik had ook niet gedacht dat zij snel op wedstrijd zouden verschijnen. Rath zal volgens een hele andere manier moeten trainen en moet helemaal terug naar de basis zoals Janssen dat ziet. Zoiets kost veel tijd.

Sportsguy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:05

Wat ik een beetje vreemd vind is dat hij zegt dat hij een 'trainingsachterstand' heeft.

Dit paard kent alle oefeningen al uit zijn duimpje, hij heeft over 2 jaar de tijd gehad om dat met hem samen te doen, ik begrijp niet dat hij er dan geen 7 minuten durende proef uit kan drukken iedere dag......

mar10tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:23

Tja, en toch is de missie van Schockemohle geslaagd, hij heeft die 'gegarandeerde' gouden medaille weggekocht.
Combi Gal/Totilas moest daarvoor uit elkaar.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:24

The saga continues. Als ze nu eens ophouden met de media op te zoeken over elke sch..t die gelaten wordt, dan blijft het eens rustig. Niemand verwacht ze nog eens op een groot toernooi te zien. Kies eieren voor je geld, en train lekker thuis rustig door.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:37

Wat een gezeik..
Ik volg de hetze niet maar hier word ik moe van.
Alleen nog nieuws rapporteren: totillas te zien op een wedstrijd!

IK zou zeggen: tijd voor een andere ruiter!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:38

Sportsguy schreef:
Wat ik een beetje vreemd vind is dat hij zegt dat hij een 'trainingsachterstand' heeft.

Dit paard kent alle oefeningen al uit zijn duimpje, hij heeft over 2 jaar de tijd gehad om dat met hem samen te doen, ik begrijp niet dat hij er dan geen 7 minuten durende proef uit kan drukken iedere dag......

Juistem! _/-\o_

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:22

Hannanas schreef:
Sportsguy schreef:

Juistem! _/-\o_

Ben ik niet de enige met deze gedachten :+
Misschien moeten ze er eens een andere ruiter op proberen, ik denk niet dat het met Rath ooit nog gaat werken. :(
Zonde van het paard nu.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:23

Inderdaad, waarom een ruiter erop zetten die zijn 'rijstijl' niet heeft, zet er iemand op die die wel heeft en het paard leverde al op zijn minst een jaar geld op.